Gebruikersavatar
gino
Member
Member
Berichten: 241
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Valkenswaard

Re: RE: Ervaringen met Squadra Tuning

ma apr 04, 2005 16:13

Ik vind 200 euro voor 4 pk extra niet duur! Goedkopere pk's kan haast niet!
Beetje mazzel en ze halen 8pk winst
Nou, voor mijn 166 kost het toch wel mooi even 600 euro. Dat vind ik toch niet niks.
164 Super 3.0 V6

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

ma apr 04, 2005 17:48

Tja, dat heb je met een vijfpitter oliestoker, voor de mijne kost het de helft.... :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

ma apr 04, 2005 19:23

Ik heb geen ervaring met squadra chips voor een atmosferische motor, maar wel met een 2.0 turbo motor, en ik kan je verzekeren dat was een enorm verschil.
238 pk ipv de standaard 190, en overlaats is motor nog opengeweest, ziet er nog perfect uit vanbinnen. Dus het is niet zomaar rap rap een chip gemaakt :!:

Wat betreft squadra tuning, zij houden hun alleen maar bezig met alfa fiat lancia (italiaans merken dus), als je dan gaat zien naar andere chiptuners, er zijn er sommige die hebben voor alles en nog wat iets :shock: (kan gewoon nie waar zijn dat daar resultaten van gaan komen)

Ik denk dat je stephan en co niets meer gaat wijsmaken ivm de chips voor de italiaanse, en resultaat kan ik zonder meting al verzekeren.

Het is volgens mij ook bijna niet te doen om voor alle merken iets te vinden, dan kan je er niet diep genoeg op in gaan, beter van te specialiseren op bepaalde merken :!:

mvg Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Roeltje 164

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

wo apr 06, 2005 15:25

En het Feit dat Stephan een Alfist in hart en nieren is en wijsmaken doe je hem zeker niks, de man weet echt waarmee ie bezig is.
meten is weten..... :wink:

Roeltje 164

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

za mei 21, 2005 14:30

Zeker nu hij mijn stekker van de Kat heeft omgeleid zodat de computer denkt dat ie geen lambdasonde meer heeft, scheelt een hoop hoor!!!!! een beetje laat Stephan maar mijn Bella rijdt als een kogel, thanx :wink: en met een dempertje minder is het V6 geluid mega mooi geworden , geen gebrom maar juist gegil op wat hogere toeren HEERLIJK...
SQUADRA RULES!!!!! =D> =D> =D>

Gebruikersavatar
Hans156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 02:27
Locatie: Zuid Holland

Re: RE: Ervaringen met Squadra Tuning

za mei 21, 2005 20:39

Heb zelf geen ervaring met Squadra, maar zal het ook nooit krijgen. Heb nu verschillende rollenbank testen gezien van auto's met Squadra chip waar ze later ook de originele chip hebben getest. Bij bijna allemaal is er geen echte vermogenswinst. Hooguit een PK of 3 à 4... En koppel ook niet het beloofde aantal...

Groetjes,
Alfagek
Bas
Dan maar naar Madeno... daar wordt de boel voor en na het herstellen van de software en/of chip op de rollenbank uitgetest en het bewijs rolt er duidelijk uit, maar voor een echt resultaat kun je beter een totaal pakket nemen (1500,- euries) chip/software, einddemper en nog wat leuke dingen... winst +/- 14 a' 22 pk. Kijk maar eens op hun site.
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Gebruikersavatar
Alfalfa
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:44
Locatie: Friesland

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

zo mei 22, 2005 20:58

Wat een onzin om kritiek op Squadra te uiten zonder daarvoor bewijs te leveren! Stephan wordt door verschillende Alfa dealers die ik heb gesproken aangeraden (tunen? Wel door Squadra laten doen!), 1 van hen heeft zelfs in de showroom op een Alfa GT ocassion laten zetten "Officiele Squadra tuning".

Mijn eigen 156 2.4 MJET 20V heeft als eerste de tuning voor deze motor ondergaan: eerst uitgebreid opmeten op de rollenbank van Beek Autoracing te Den Haag. Daarna werd het aangepaste programma geschreven terwijl ik wachtte. Na nieuwe metingen en nog wat aanpassingen kwam er 220 pk en 440 nm op de rol (origineel 175 pk/385 nm). Grafieken op http://www.squadra-tuning.com


Een S-klasse V8 heeft nu het nakijken in de tussensprint! (type onbekend, maar de dubbele chromen pijpen wel)

Dat had met 4 pk extra echt niet gelukt.


Squadra een beetje afkatten, kom nou zeg!!

Squadra rules :o :o :D
Alfalfalfalfalfalfalfalfalfalfa.............

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

zo mei 22, 2005 21:30

Ik heb een 3/4 jaar geleden in mijn 2.0 TS ook een squadrachip geplaatst. :!:

Wat mijn opviel was in het begin dat ie beter wegkomt dan voorheen.
Helemaal bovenin >4000 toeren is het verschil heel goed merkbaar.
Hij trekt zelfs bij 180km/h nog steeds als een lier, iets dat voorheen minder merkbaar aanwezig was.

Net zoals Dre al aangaf, dat koppel is het verschil welke je het meeste rijplezier geeft.

Wel heb ik nu achteraf het gevoel dat ik tussen ca 1800-2500 toeren minder trekkracht hebt. Kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik het verschil bovenin veeel beter voel dan onderin.
Beetje jammer dat wel want normaal gesproken rij je het meeste rond de 3500 toeren :wink:

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

zo mei 22, 2005 22:29

Je kan natuurlijk ook gewoon proberen zoveel mogelijk pk's uit een motortje te halen en op deze manier een drivebility krijgen van je auto waardoor je continu zit te zoeken naar een versnelling en een zeer nerveuze reactie op het gas krijgt.
Of je kiest voor enkele pk vermogenswinst en een boel aan koppel die dan ook nog eens in een heel groot toerental bereik aan te spreken is.
In dat geval weet ik dat ik niet blindelings voor de pk's zou kiezen en zal de gene met de meeste pk's ook niet automatisch de snelste zijn. En zeker niet direct het lekkerste rijden.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Roeltje 164

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

ma mei 23, 2005 00:08

Wat zeur je nu............. :wink: 8)

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

ma mei 23, 2005 12:07

Ik had eerder al gezegd dat ik tevreden was over Squadra en dat ben ik nog steeds.
Wat ik nog wel even kwijt wil is dat sinds de 75 met een sqaudra chip rondrijdt hij veel gevoeliger is geworden voor de kwaliteit benzine (RON 98 natuurlijk) die je gebruikt.

Het lekkerst rijdt hij tot nu toe op de peut van BP.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Alfalfa
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:44
Locatie: Friesland

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

ma mei 23, 2005 15:00

Maar dat geeft Squadra toch ook aan? Of bedoel je ook dat er verschillen zijn tussen RON98 brandstoffen.
Alfalfalfalfalfalfalfalfalfalfa.............

TonKa

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

ma mei 23, 2005 19:47

Hoi

Ik heb een jaar geleden mijn 146jtd door stefan laten chippen (flashen) en ik kan het je alleen maar aanraden. Het is een hele fijne auto door geworden. Motor loopt gewoon veel mooier.
Hij geeft een goede service en is technies zeer goed onderlegt.

Doix

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

ma mei 23, 2005 20:51

Belangrijk is een voor en nameting om de werking van een chip te kunnen aantonen. Hiermee zeg ik niet dat Madeno de enige optie is maar dat veel verhalen gebaseerd zijn op aannames en niet op cijfers. Betreffende Squadra Tuning heb ik vele positieve maar ook negatieve verhalen gehoord, maar eigenlijk heb ik op twee positieve ervaringen (persoonlijk geschreven wagens) na nooit een onder dezelfde omstandigheden en naar standaarwaarden (bron Squadra Tuning: 20 graden omgevingstemperatuur, 55% luchtvochtigheid en 1013 mbar luchtdruk) terugberekende voor- en nameting gezien om de ervaringen te staven.

Als voorbeeld: als ik een chip zou plaatsen en bij een meting blijkt dat mijn 145 QV M1.5.5 155pk levert, zou ik kunnen denken dat de chip niet werkt, want ik zou uitgaan van de af-fabriek opgegeven standaard waarde van 155pk. Maar uit herhaaldelijke metingen is gebleken dat mijn auto op dit moment tussen de 150-151pk levert en dan zou 155pk toch winst betekenen en doet de chiptuning dus weldegelijk zijn werk. En daarnaast is topvermogen 1, maar het gaat vooral om de winst over de gehele linie en dan met name betreffende het koppel, althans in mijn optiek....

En let trouwens ook op hoe gemeten wordt, het is heel makkelijk om bij een voor en nameting de weerstand van een rollenbank of het transmissieverlies aan te passen. Voor de klant en of leek lijkt er dan heel wat winst behaald, maar het is enkel een softwarematige instelling op de PC..... :roll:

Grtz,

Aad

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2271
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

RE: Ervaringen met Squadra Tuning

di mei 24, 2005 18:53

heb op mn 1.6 boxer ook een chip van squadra en het rijdt gewoon allemaal veel makkelijker. Tis nog steeds geen beest en dat zal het ook nooit worden, maar het koppel onderin is vele malen beter EN het twijfelachtige doortrekken is verleden tijd...!
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”