Ok, waar waren we gebleven,
Ik zal jullie de de details van de eindeloze briefwisselingen met de duitse dame die namens de duitse officier van justitie sprak besparen.
Op een bepaald moment werd door hun alles uit handen gegeven aan en nederlands incasso buro (de rekening was toen opgelopen tot over de 1000 euro!!)
Zoals jullie weten was te overtreding zelf 280 euro en nog eens 280 euro omdat we diverse 100km. borden gemist zouden hebben. 2xbetalen voor 1 overtreding. Het was inmiddels een principe kwestie geworden.
Dit incassoburo wilde natuurlijk van mijn zoon geld zien en stuurde de gegevens op die zij van de duitse zijde had ontvangen. LET OP want hier neemt het Duitse gerecht een serieuze dwaling!!!
De overtreding was gepleegd begin mei 2007 daar hadden wij natuurlijk nog de toegezonden stukken van. Het volgende is even belangrijk want per 1 september 2007 is er een verdrag getekend dat mogelijk maakt dat overtredingen NA die die tijd gepleegd geincssseerd worden in het land van de overtreder.
Echter deze overtreding is gepleegd VOOR dat verdrag. afijn wat blijkt (en nu snijd de duitse officier van justitie zichzelf in de vingers) HEBBEN ZE DE DATUM VAN DE OVERTREDING AANGEPAST NAAR NA 1 SEPTEMBER!!!
Dit noem ik dus valsheid in geschrifte. Ik begrijp niet dat ze zoiets stoms konden doen.
Wij dus meteen kontact gemomen met het incassoburo, alles uitgelegd en hun een copy van de originele overtreding toegezonden. Ze zouden het gaan uitzoeken. En eerlijk is eerlijk, alle lof voor dit incassoburo want zij hebben het opgelost.
het definitieve schikkingsvoorstel is dus 280 euro wat we meteen betaald hebben. we konden er misschien nog meer uithalen omdat ze een valse datum opgaven, maar we wilde er een punt achter zetten.
Voor ons is het nu dus afgerond!!
Mvg. Richard
www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.