Nope.... als die van mij nou eens 6 KG lichter was geweest, had mij 1 categorie gescheeldDus er is geen "standaardinstelling" voor de RDW?
Volgens mij is het gewoon wat de aanbiedende partij aanlevert, bepaald wat het gewicht word.
Groetjes,
Marc
Nope.... als die van mij nou eens 6 KG lichter was geweest, had mij 1 categorie gescheeldDus er is geen "standaardinstelling" voor de RDW?
Onze 1.8 8V zegt anders echt 1250KG hoor Dus jou stelling klopt niet. Onze 8V heeft verder geen bijzondere opties en is gewoon een standaard 8V.net als dat de 1.8 8v's (zonder airco dan) als 1235kg op kenteken staan.
Het kentekengewicht wordt door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) ontleend aan de Europese Typegoedkeuring (ETG). Het gaat dan om het laagste rijklaar gewicht min 100 kg. Die vermindering heeft te maken met de gewichtsnorm in Nederland. De Nederlandse norm is het rijklaar gewicht van een auto zonder inzittenden en met een halfvolle brandstoftank. Het gewicht van de ETG is inclusief bestuurder en volle (!) tank. Voor het verschil van bestuurder en halfvolle tank brengt de RDW daarom standaard 100 kg in mindering.(bron)
Ja, dat kan, dat moet je bij de RDW laten doen. Er zijn kosten aan verbonden en de kans dat je in een interessant lager belastingtarief komt is niet echt heel groot. Op de site van de RDW is helaas niet veel informatie te vinden over wat de kosten precies zijn, dus je zult moeten bellen met hun klantenservice.Ok.. de vraag die nu bij mij opkomt??? Kun je een auto opnieuw laten wegen en zo ja hoegaat dat in zijn werk???
Die BMW de deur uit is altijd zou ik bijna willen zeggenzo de bmw de deur uitgedaan en vandaag 155Q4 erbij aangeschaft
Voor de mensen die hem kennen Q4 van Sieger