Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1224
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

do okt 23, 2008 08:42

de fout in het geheugen komt waarschijnlijk door een luchtlek(de turbo zuigt/blaast wel erg fel)maar dat is een ander probleempje dat ik nog moet checken(alle luchtslangen nagaan)
Dit lijkt me een aardige oorzaak om ook nog eens te onderzoeken. Je hebt alle ontstekingsdelen gecontroleerd en de inspuiting lijkt ook in orde. Blijft over de gasinjectoren en de aansluiitng daarvan op het inlaattraject en alle luchtslangen. Controleer deze heel nauwkeurig op barstjes/scheurtjes.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

do okt 23, 2008 12:13

zat ook te denken aan benzinetoevoer
als ik de benzinedop afdraai is er een redelijk groot zuiggeluid
is dat normaal,heb ik nog bij geen enkele auto gehad
ik ga vandaagde lpi afkoppelen

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

do okt 23, 2008 12:58

zat ook te denken aan benzinetoevoer
als ik de benzinedop afdraai is er een redelijk groot zuiggeluid
is dat normaal,heb ik nog bij geen enkele auto gehad
ik ga vandaagde lpi afkoppelen
Moderne auto's horen een afzuiging met filtering enz. van de tankinstallatie te hebben. Dat betekent in de praktijk dat er alleen nog maar ontluchting is via je inlaatspruitstuk, door een actief koolfilter heen. Je motor "zuigt" dus lucht uit de tank zodat er geen damp kan ontsnappen. Dat is dus normaal.

Andretti Molletti

Re: RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

do okt 23, 2008 22:26

............ze zijn verbonden naar de 6 chromen buizen(ze hebben er een gaatje ingeboord) door rubberen slangetjes........................ (ik heb nl. geen idee waar die zekeringen van de lpi zitten)
Oei... iets zegt mij dat ik het over Vialle LPi heb en jij niet, rubberen slangetjes van de injectoren naar het spruitstuk is dampgas injectie!

Wat voor merk heb je? Prins Teleflex AG Horizon ....???

Daarnaast heeft geen enkele benzinetank een zuiggeluid en of afzuiging waardoor er onderdruk ontstaat.
Als je je tankdop lost dan heb je de overdruk van benzinedampen die ontsnapt. (als die druk te groot wordt gaat deze een actief koolfilter in zodat de HC dampen niet in het milieu komen en dat filter wordt "schoon" gezogen door de motor.

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

do okt 23, 2008 23:42

het is een Bigas systeem. Lpi in gasvorm .
Nu, de lpi is afgekoppled zal morgen weten of dat de oorzaak was. Maar als ik over klachten lees met lekkende gasinjectoren dan gaat het altijd over slecht aanslaan. Die van mij slaat wel dadelijk aan maar daarna met de gekende problemen
Was ook aan de lambda ah denken
ze werkte wel stationair bij warme motor maar misschien is het verwarmingselement wel stuk(dit zal wel nodig zijn zeker bij koudstart?)
Kan ik misschien eens proberen te starten met de lambda losgekoppeld?
2 dealers en bosch service kunnen het probleem vinden
las net op een of ander forum iemand met net hetzelde probleem
na laaang zoeken bleek het de brandstofdrukregelaar te zijn (iemand een idee waar die zich bevind?)
nu,ik zou die regelaar ook kunnen uitsluiten door de gtv na 1min koudstart manueel op lpi te zetten
mag dat bij koude motor? En moet de koude motor dan al vlot lopen op lpi?
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4405
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

vr okt 24, 2008 00:31

Nog een suggestie nav je opmerking over de aansluiting van de gasinjectoren. Haalt hij niet ergens valse lucht agv niet netjes aangesloten gasinjectoren op het inlaatsysteem.
Ben op een sloper wel eens lpi injectoren tegen gekomen die waren ingebouwd op een manier die schreeuwde om valse lucht halen.

Gr,
DJ

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

vr okt 24, 2008 00:43

zal dit morgen eens checken,thanks
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

za okt 25, 2008 20:16

thanks guy's
het ziet er naar uit dat het een lpi probleem is (lekkende injectoren waarschijnlijk-andretti moletti \:D/ )
rij nu 2 dagen enkel op benzine en nog geen problemen gehad
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

do nov 13, 2008 12:54

rij nu al een paar weken op enkel benzine en start dadelijk en rijdt erg goed
vrijdag gaat hij naar een lpg center
deze is op het eerste zicht van mening dat de benzinecomputer is ontleerd???
de bigas injectoren lekken volgens hem nooit
weet iemand hier iets van de onderlinge werking lpg-/benzinecomputer?
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

vr nov 14, 2008 18:55

er blijken een paar gasinjectoren stuk te zijn
volgende week worden nieuwe gezet
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

zo dec 07, 2008 15:22

nieuwe injectoren en noppes...
blijkt een storing te zijn in comunicatie lpg en benzinecomputer,de benzinecomputer wordt steeds langzaam ontleerd
dit verklaart het slecht lopen bij koudstart.De benzinecomputer heeft dan steeds enkele minuten nodig om opnieuw in te leren.Ga ik dan daarna weer op lpg rijden dan begint het heel verhaal weer opnieuw.Ik rijd nu enkel op benzine en geen problemen.De lpg technieker gaat het volgende week proberen op te lossen
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Gebruikersavatar
Afco
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 08:37

RE: GTV loopt op 4 of 5 pitten

wo dec 17, 2008 20:02

Rij al sinds de jaren 70 op gas, kende amper problemen tot mijn vorige Lancia Kappa, ja je raad het al met een Bigas instalatie.
Probleem was wel van een andere aard als dat van jou maar is ettelijke malen bij de LPG boer/afsteller geweest is nooit goed gekomen Bij mij was probleem dat hij bij warm en enkel bij warm weer te weinig vermogen gaf.
Toen ik naar een GTV 2.0 TS overschakelde en ook die weerom op gas liet zetten gaf de instalateur het eindelijk toe dat Bigas helemaal niet geeft wat ze beloven in hun reclame.
Nu de GTV was in begin op gas ook niet zoals het hoorde te zijn maar is nu perfect. Ik heb de thermostaat en de lambda sonde moeten vervangen.
Met de oude thermostaat bleef de temp te laag ( je moet er namelijk rekening mee houden dat het gas in de ontspanner nog veel kouder is) hierdoor vertikte de gascomputer het om het gasprogramma in te leren.
Eens de thermostaat vervangen leerde de gascomputer wel in. Bij het inleren stelde de instalateur vast dat de lambdasonde te weinig regelde. Auto reed dan wel vol gas maar haperde dat het een lieve lust was bij het vertrekken koud was er gewoon niet mee te rijden, warm ging het beter
Ik heb hem toen bij de Alfa dealer aan de examiner laten hangen en die gaf geen lambda fout.
Heb ze toen toch zelf vervangen en LPG terug laten inlezen en alle problemen waren opgelost.
Erg belangrijk is dat als je iets vervangt die fundamenteel een weerslag heeft op het rijden je altijd de gas terug moet laten inlezen Bigas en die van mij ZAVELLI zijn namelijk niet zelf lerend waarme ik bedoel dat ze zelflerend zijn zolang ze aaan de specifieke gasinleescomputer hangen eens dat programma gesafed is t gedaan met zelfleren/zelfaanpassen.
Zelflerend betekent in dit geval dat ze benzine rpogramma inleren en aan de hand van dat schrijft dat ding zelf een LPG schema.
Ik zou dus aanraden , indien je water temp bij gewoon gebruik niet boven de 70° komt , thermostaat vervangen. LPG laten inlezen. Indien dit niet het verhoopte resultaat geeft, lambda sonde vervangen en weerom laten inlezen
Succes
Italian cars = something else

Terug naar “Algemene Technische vragen”