AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: Technisch reglement Squadra Italia

za okt 25, 2008 07:41

De goedkope slang wordt niet aanbevolen voor het inzittendecompartiment zie catalogus. Als je daar alleen voor de fia regels gaat valt het met de kosten echt mee. De hardline is zelfs goedkoper per meter dan een gewone rubberen benzineslang. Alleen de schotdoorvoeren kosten iets van € 18 per stuk. Dan ga je naar de motor en naar de pompen gewoon met de goedkope dingen verder. Voor de remmen kan je gewoon de stalen of koperen enz leidingen binnen door leggen.

AG

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Technisch reglement Squadra Italia

za okt 25, 2008 10:44

zie je, mijn auto is best wel budget opgebouwd! Je moet alleen even goed uitzoeken (of laten uitzoeken..) wat er kan, en dan kan je budget toch aan de FIA eisen voldoen. Flexiblele leidingen voor rem en brandstof binnendoor word inderdaad duur vanwege de kosten per meter van dat spul, en de ook nog duurdere koppelingen voor schutbord uitgaande van FIA eisen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Andretti Molletti

Re: RE: Technisch reglement Squadra Italia

za okt 25, 2008 12:53

zie je, mijn auto is best wel budget opgebouwd!
Elke auto is met budget opgebouwd!!

Dat jouw budget vele malen groter is dan het mijne of dat van anderen is ook geen enkel probleem, maar als iemand om low budget oplossingen vraagt is het advies van doe alles maar FIA of de helft misschien niet waar die iemand op zit te wachten toch?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Technisch reglement Squadra Italia

za okt 25, 2008 13:40

nee, maar daar ging het niet om bij betreffend antwoord, want ik heb mijn antwoord wel beargumenteerd. In mijn geval heb ik, en dat is idd mijn eigen keuze geweest, de auto opgebouwd naar FIA, wat mijn opties verruimd mbt mogelijkheden voor meedoen met andere klasses. En er zijn nog meer argumenten denkbaar waarom iemand ervoor zou kiezen. Daarom stel ik ook: als IK jou was, zou ik... Maar goed ik ben niet jij, of Lenz, of Hilbert en dat is maar goed ook, zou een saaie wereld en een saai startveld zijn , toch ? Het is uiteindelijk ieders eigen keuze hoe hij of zij het uitvoert. Maar doe het wel met d ejuiste argumenten, en afweging van alle opties. Als je uitgaat van nieuwe opbouw, (en dan dus niet een auto rijdend modificeren maar opbouw van de grond af) ligt het verschil alleen in materiaalkosten tenslotte. Heb je een auto waar alles nog inzit is het uiteraard gelijk anders.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Technisch”