Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 - Gezinsuitbreiding!

zo okt 05, 2008 22:19

Bedankt voor de tips, het is gelukt! Kostte wel een hele tijd (moest ook een paar keer de boormachine zelf laten afkoelen, zo lang zwoegen bij zo'n laag toerental vindtie niet leuk) maar 't lukte uiteindelijk wel.

Met als resultaat:

Afbeelding

Afbeelding
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 - Gezinsuitbreiding!

vr okt 10, 2008 21:52

Arjan, bedankt!

Eindelijk een nieuwe (!!) snelheidsmeteropnemerdinges. (en een gezellig koffiepraatje gisteravond). Nu de uitdaging om deze onbeschadigdte monteren.... iemand toevallig ervaring? anders ga ik 't gewoon morgen heeeel voorzichtig proberen...

Afbeelding
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
ProJustice
Junior Member
Junior Member
Berichten: 82
Lid geworden op: vr aug 24, 2007 22:57
Locatie: Hellevoetsluis

RE: Restauratie sudsprint '82 - Gezinsuitbreiding!

vr okt 10, 2008 22:38

Mooie auto! =D>
In Bezit van :
156 2.5 v6 24v Squadra

Reeds in bezit geweest:
1x 156 1.8 TS 16v ( ex-G3 )
4x 33 1.7 16v.
2x 75 1.8 Epoca's
1x 146 1.7 16v

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 - Gezinsuitbreiding!

zo okt 26, 2008 22:05

Even een updatetje...

ben de laatste paar weken steeds af en toe een dagje en een avondje bezig om de sprint af te krijgen. Heb mezelf een deadline gesteld, en ben vastbesloten om 'm te halen. Inmiddels:

- Heb ik de voorspatborden afgehangen en definitief gemonteerd,
- kan de achterklep open en dicht en op slot en weer open èn blijft hij in 't geval van open zelfstandig omhoog staan (!)
- Kunnen de deuren open, dicht, èn op slot.
- kunnen de voor- èn achterramen open en dicht (met een griptang, de slingers monteer ik pas als de rest van 't interieur daar klaar voor is),
- zijn de brandstofleidingen van achter naar voor en terug vervangen/weer gemonteerd,
- is 't complete remleidingengebeuren vervangen (incl nieuwe hoofdkoppcil. hulpkoppcil, hoofdremcilinder en koperwerk),
- heb ik de handrem 'omgelegd' naar de achterwielen en werktie ook,
- heb ik alle raam/ruit/deur/snor/godweetwatvoorrubbers allemaal weer gemonteerd op het motorkaprubber na (wie o wie?!)
- Heb ik de radiateur vervangen, ben ik nog steeds bezig om dat stomme kvs-reservoir schoon te krijgen (grrr, wil nog niet erg, wie o wie?)
- Heb ik al het slangenwerk van 't koel- en verwarmingsysteem vervangen waar nodig
- Heb ik de claxons weer gemonteerd
- Heb ik de ruitenwissers, het ruitensproeiervloeistofreservoir en een nieuw pompje/slangetjesgebeuren weer gemonteerd (moet nog sproeikopjes hebben, wie weet waar? Automat. boer keek een beetje wazig...)
- Heb ik de gaskabel en de chokekabel weer gemonteerd en maak ik nog ruzie met de snelheidsmeterkabel lukt nog steeds niet! :(
- Heb ik de meest elektra uitgezocht, alleen onder de motorkap snap ik 't niet zo goed :oops: nog een keer (veel) beter naar kijken. Michel?

En dan gelijk een oproep... ik heb eigenlijk even iemand met een voorbeeld-Sprint of 33 (liefst carbs) nodig die even langs kan rijden... moet/wil even een paar dingetjes spieken/afkijken!


Maar: Ik heb er zin in, ik ga die deadline halen en ik vind eigenlijk dat 't best lekker gaat de laatste tijd!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Restauratie sudsprint '82 - Gezinsuitbreiding!

zo okt 26, 2008 22:22

begint er al aardig op te lijken, ik hoop dat je je deadline haalt.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Restauratie sudsprint '82 - Gezinsuitbreiding!

zo okt 26, 2008 22:34

Het KVS een nachtje in de flinke biotext lekker warm :wink:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Restauratie sudsprint '82 - Gezinsuitbreiding!

zo okt 26, 2008 22:53

Het KVS een nachtje in de flinke biotext lekker warm :wink:

grt rogeralfa :driving:
Lekker warm? Als in ieder half uur uit je nest om de waterkoker te starten? :? :wink: Stof die deadline, is dat een datum die wij beiden in het geheugen hebben staan ?( B&A :wink: )
Lekker bezig kerel!

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Restauratie sudsprint '82 - Gezinsuitbreiding!

ma okt 27, 2008 09:43

welja, nog een vraag:

ik probeer een gat te boren (8mm) in een stuk rvs. een 'nieuwe imitatie' bumpersteun om precies te zijn. Er zitten al sleufgaten in, maar net niet op de goeie plek. eerste metaalboortje kwam een mm of 2 diep, toen was 't op (netjes gekoeld met beetje olie en zo, laag toerental geboord). Hmz. Werkt niet. Naar ijzerwinkel gereden, speciaal widia-boortje gekocht. Terug naar huis. Weer proberen. Ehh... geen mm verder dus. Wat doe ik fout? 't lijkt gvd wel gepolijst nu. Iemand met een eigen ijzerwinkel en een kolomboormachine in de buurt ofzo?

groet :)
welke ijzerwinkel ben jij dan gegaan???
Widia boor is voor beton, je moet wel een kobalt boor halen dan.... :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 - Gezinsuitbreiding!

ma okt 27, 2008 20:32

bij die op de peppelweg, tussen de shoarmaturk en albert heijn. Dichtste bij op zaterdag vlak voor sluitingstijd, normaal niet eerste keus nee. Stond trouwens wel HSS op 't boortje, en ach, uiteindelijk is 't toch gelukt. Ben alweer een paar minor probleempjes verder. Wanneer kom je je buigtangetje halen? ;)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 - hemeltergend!

zo nov 02, 2008 19:18

zo, druk weekje geweest, maar vandaag toch nog wat tijd gevonden om aan de sprint te werken.

Oa: de remmen definitief-af (moet nog wel vloeistof in + ontluchten, maar eindelijk is alles compleet en gemonteerd. Dat resulteert in dat de techniek (op de elektra na) eigenlijk klaar is! Oja, en de uitlaat moet er nog onder en de luchtfilters moeten er nog op, maar dat vond ik details ;)

Toen had ik zin in iets anders en dacht ik goh, ik moet er toch ooit aan beginnen... het hemeltje! Ik weet 't, eigenlijk een verkeerde volgorde, maar dat had indertijd met de verhuis-drang/dwang te maken en zo, en het feit dat ik helemaal geen geschikt net hemeltje (meer) had om te monteren. Nu dus wel.. en maar eens gewoon aan de gang gegaan. Geen foto's, want 't zit nog niet mooi genoeg :oops:

Hoe ter wereld word een mens normaal gesproken geacht dat te doen? Het maakt niet uit aan welke kant ik begin, 'hangen' doet hij in een paar minuten, maar vervolgens is hij altijd aan drie van de vier kanten te kort lijkt het wel! Tuurlijk, hij moet heeeeéul strak voor een mooi resultaat, maar zoals ik nu kijk snap ik bijna niet dat 't er ooit in gezeten heeft! Iemand tips? Bijvoorbeeld waar je die originele klemmetjes kan halen? Ik heb zat hemeltjes gesloopt, dus ik heb wel een klein handje... maar niet genoeg blijkt nu dus. Bovendien zijn sommige wel erg roestig = ook zonde.

Verder wel een lekker dagje...

oja: weet iemand hoe je in vredesnaam je 'nieuwe' contactslot in de stuurkolom kan krijgen zonder eerst je hele auto weer te demonteren? En dan bedoel ik met name het stekkertje 'teruggevoerd' krijgen door het originele gat 'boven'in de stuurkolom waar hij aansluiting vindt bij de rest van de kabelboom...

anders moet ik toch ff de bovenbuurman met z'n vietnamese vriendinnetje van 1.50m ff lief aankijken, misschien heeft die handjes die klein genoeg zijn?
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Restauratie sudsprint '82 - hemeltergend!

zo nov 02, 2008 20:03

Hemeltje ????????

350 wasknijperds is genoeg beetje bizontix en het moet lukken :biggrin:
is inderdaad wel een rotwerkje. :evil:

en contact slot .....ik zou de juiste volgorde niet meer weten maar het kan zeker heb het meerdere keren gedaan

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 - hemeltergend!

zo nov 09, 2008 15:32

Het gaat weer lekker, de achterklep blijft tegenwoordig automagisch openstaan, kan op slot, èn weer open zoals 't hoort. Zelfde geldt voor de motorkap (nu dat rubber nog ophalen) en ook de deuren kunnen open, dicht en op slot zoals 't hoort. Oja, het koelcircuit 'rond' gemaakt door het tankje (heeft gvd een wéék liggen weken/spoelen/schudden met van alles en nog wat, maar nu is 't schoon!) weer te monteren. Nu die ene koelslang nog... dan is dat ook af.

Toen vond ik dat het eens tijd werd dat ik, bijna 5 jaar na aanschaf, een contactslot in ging bouwen waar ik wèl een passende sleutel bij heb. Het oude slot uitbouwen zonder de boel eromheen te mollen bleek nog best lastig. Toch gelukt, ben je eindelijk zover... past het stekkertje met geen beleid, bot of gepast geweld door het tunneltje? Whatever... zo kom je er dus achter dat het nodig is (of in ieder geval makkelijker! om de hele voorste helft van de stuurkolom 'even' los te halen. Kon ik gelijk uitzoeken waarom de hoogteverstelling weigerde te werken. Het nieuwe contactslot zit er nu dus in (nee, hij start nog niet) en... ik weet waarom de hoogteverstelling niet werkt zoals 't hoort. Er mist een stukje plastic... dit stukje plastic om precies te zijn:

Afbeelding

Is er soms iemand die denkt dat hij/zij zoiets nog heeft zwerven? Anders bedenk ik wel iets ingenieus met een paar ringetjes ofzo, maar ik vond het leuker/netter om het origineel te maken.

Verder gaatie lekker, de klus met het hemeltje even afgebroken omdat het resultaat me erg tegenviel - zelfs de schoonste/netste van alle hemeltjes had toch wel hier of daar een scheurtje en dat vond ik gewoon niet mooi. Ben al op pad geweest om te kijken of ik het nieuw kan laten bekleden ofzo, met een cm'tje teveel stof rondom dat ik altijd nog af kan snijden, maar dan heb ik in ieder geval een beetje 'vlees' om 't mee te lijmen èn een mooi fris hemeltje straks!


Het wordt nog eens wat!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 - hemeltergend!

zo nov 09, 2008 15:34

oja :( het wormwieltje van de snelheidsmeteropnemer wil nog steeds niet... grr. Degene die het erin krijgt, krijgt zoveel bier alstie op kan!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Restauratie sudsprint '82 - hemeltergend!

zo nov 09, 2008 16:24

oja :( het wormwieltje van de snelheidsmeteropnemer wil nog steeds niet... grr. Degene die het erin krijgt, krijgt zoveel bier alstie op kan!
:lol: :lol:

:wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie sudsprint '82 - hemeltergend!

zo nov 09, 2008 22:06

kom 't gerust proberen! voor jou haal ik gerust een kratje drommelsch ;)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Terug naar “Projecten”