Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: RE: Accu 155 loopt leeg in een nacht

wo okt 29, 2008 14:50

Trek al je zekeringen er uit en meet over de contactjes van je zekeringhouders de stroom die er nog loopt. Kan met een simpele multimeter, hoef je verder geen gevaarlijke dingen te doen en weet je snel meer. Jezelf opsluiten in je kofferbak kan altijd nog.... :wink: :wink:

(Zonder gekheid, wel goeie tip...)
Zorg er wel voor dat je vrienden hebt die het filmen en op youtube zetten dan. Alternatief is uiteraard het skiluik even open maken (als je dat hebt). Dan kan je gewoon door je achterbank heen kijken of je kofferbakverlichting uit gaat.
Kom op, niet zo benauwd. Kofferbak van een 155 kan je met z'n tweeën bijna permanent in wonen... Wel even de sleutels in je broekzak laten zitten als je toch besluit er in te gaan liggen. :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

wo okt 29, 2008 15:55

Wel even de sleutels in je broekzak laten zitten als je toch besluit er in te gaan liggen. :wink:
Denk dat je meer aan het kastje hebt wat je kan gebruiken om de kofferbak te ontgrendelen als je die optie achteraf ingebouwt hebt ;)
Want die sleutel heb je echt helemaal niets aan in de kofferbak :mrgreen:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Animale Bianco
Full Member
Full Member

RE: Accu 155 loopt leeg in een nacht

wo okt 29, 2008 18:25

Kofferbak check kan ook makkelijker, haal het lampje er uit voor de nacht. Morgen ook leeg: is het niet (alleen) het lampje.

Verder, meten volgens de aangegeven manier en 1 voor 1 zekeringen verwijderen.
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 29, 2008 19:18

Als een accu meerdere malen helemaal leeg is geweest dan heb je veel kans op kromme platen.

Ik zou eerst eens kritisch naar de accu kijken. Je zegt dat ie toch al niet lekker rondgaat op deze accu!
Veel kans zit er sluiting in 1 cel die de rest van de accu leeg trekt.
Misschien is het niet de oorzaak maar kan nu wel het gevolg zijn!

Misschien na aankoop een nieuwe radio (verkeerd) aangesloten?
Sluiting in de sigaretten aansteker heb ik ook al eens meegemaakt door gebruik van bepaalde laadadaptors.

bloodlustnl
Newbie
Newbie

wo okt 29, 2008 20:27

inderdaad de sigaretten aansteker dacht ik ook al aan die zit namelijk los!!!!!!! maar dat is ook te verhelpen effe draden doorknippen en isoleren :p mocht dat het zijn :D:D

ik woon trouwens in lemmer voor degene die het wilde weten

ik blijf jullie bedanken voor de reacties trowens nog niet eerder zo'n snel forum meegemaakt :D :D :D
alfa 155 1.8 twin spark '92
peugot 205 1.8 xld diesel '92 (verkocht)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 29, 2008 21:34

inderdaad de sigaretten aansteker dacht ik ook al aan die zit namelijk los!!!!!!! maar dat is ook te verhelpen effe draden doorknippen en isoleren :p mocht dat het zijn :D:D

ik woon trouwens in lemmer voor degene die het wilde weten

ik blijf jullie bedanken voor de reacties trowens nog niet eerder zo'n snel forum meegemaakt :D :D :D
Niet gaan knippen joh, er zitten stekkertjes aan. :)

Terug naar “Algemene Technische vragen”