@Pieter,
"Aan/uit" regeling kachel. Dit had m'n 75 ook. Is volgens mij normaal. Of koud of (te) warm.
Herrie kachelventilator. Waarschijnlijk de lagering van de fan. Nylonbusje? Zoals al geschreven, bijzonder veel werk om erbij te komen.
Moeilijk schakelen in 1 en R, vanuit stilstand is normaal. Een trukje wat ik bij de 33 al toepaste en bij jou waarschijnlijk ook werkt: zet 'm vanuit N eerst in de 2 en schakel dan in de 1. Meestal gaat het dan zonder gekraak. Andere optie: als hij in N staat, koppeling intrappen en weer op laten komen. Vervolgens op de normale manier intrappen.
Gewoon eens experimenteren wat bij jouw bak werkt.
Roest onder achterlicht. Je zou de hele achterlichtunit er eens uit kunnen draaien. Achter de lamp zit nog meer roest (hier is het waarschijnlijk begonnen). Goed ontroesten, primer erop en tectyl en dan gaat het niet zo snel verder. Als je geen verwarmde garage hebt, kun je dit beter 's zomers doen als het niet vochtig is.
Nog een tip, als je toch hiermee bezig bent. Draai dan de reflectorstrip van je achterklep af. Tussen de strip en de klep komt nl. uiteindelijk fijn zand e.d. terecht, waardoor de lak kapot schuurt en ook hier roest ontstaat.
Ik heb dit destijds uit voorzorg gedaan, auto pas een paar jaar oud en nog geen roest. Vervolgens op de klep, achter de strip, isolatietape geplakt, om te voorkomen dat de lak doorschuurt. Dit heeft erg effectief gewerkt. Deze auto rijdt nog hier bij mij in de buurt (15 jaar oud) en nog altijd geen roest aan de rand van de klep.
Bovendien had ik ook alle holle delen laten tectyleren, wat waarschijnlijk ook effectief is, op het moment dat zich nog geen roest heeft gevormd. Als je eerst een 33 type 2 hebt gehad waar met 3 jaar oud al wat gaten in vallen neem je bij de volgende auto voorzorgsmaatregelen!
Verder veel plezier met je 75, want blijkbaar heb je een goede gevonden.
En verder moet je je realiseren dat hij toch zo'n 12 jaar oud is, dus kleine dingen hou je toch.
Kijk wel naar je cardanas. Dat trillen hoort niet. Als je er zelf niets aan kunt doen, laat er dan alleen iemand aan werken die er echt verstand van heeft. Omdat de as met motortoerental draait, is deze constructie bijzonder gevoelig voor juiste balancering en uitlijning.