Wat heeft je dit tot nu toe wel niet gekost man. Een tweede 156, schat ik zo in?
Eh... ik geloof niet dat ik dat precies wil weten, maar ik denk dat het
fair to say is dat ik voor hetzelfde geld ook een GTA had kunnen kopen. Spijt dus? Nee, verre van dat, zelfs. Ik wist waar ik aan begon toen ik dit project startte, dus... Bovendien vind ik de 'oorspronkelijke' 156 (het allereerste type, zonder de toeters en bellen van de GTA) het mooist. Of om het in andere woorden te zeggen: ik heb de 156 GTA nooit mooi gevonden, maar wilde wel tenminste diens prestaties. Tel daarbij dat ik het erg leuk vind om zelf iets unieks samen te stellen en je komt op wat ik nu heb: een op het eerste gezicht standaard-156, waarmee ik GTA's te kijk kan zetten, volledig opgebouwd naar mijn eigen smaak en wensen, zowel voor wat betreft uiterlijk, als interieur, prestaties, uitlaatgeluid en wegligging.
Of ik nu helemaal tevreden ben? Ach, wensen blijven er altijd, maar het komt aardig in de buurt van wat ik als de 'ideale 156' beschouw.
Nog even over die sper: die zit er inmiddels onder. En ik kan alleen maar zeggen dat de sceptici ongelijk hebben (wat de opmerking 'omdat het de Nederlandse pers is' er mee te maken heeft, is mij een raadsel, misschien omdat ik mezelf daar ook toe reken). De grip is fenomenaal, al het
torque steer is verdwenen en op rechte stukken is er niets van te merken. Precies wat ik voor ogen had.
En waar het spruitstuk is gemaakt? Bij Madeno Racing. Althans, die laten hem ergens in Nederland maken, naar eigen receptuur.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.