Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : Grote problemen ?!?!!!

ma okt 06, 2008 19:56

nog meer Slecht nieuws: Franky belde zojuist met het nieuws dat er aan de cilinderkoppen niks te zien was(bij afpersen). Was maar eentje bij die 1/10 hebben moeten afscheuren (vrezen). Die 1/10 kan het volgens mij niet maken want materiaal zet uit tijden hitte + koppaking zit er ook nog tussen.

Nog extra stof tot nadenken.

Hij bouwt alleen druk op tijdens het rijden zelf, als je de auto een half uur op rollantie (neutraal voor de niet belgen :D ) laat draaien bouwt hij bijna geen tot 0 druk op. Het is puur tijdens het rijden als je de wagen dus belast dat hij druk opbouwt.
Ik zie ook nog een mogelijkheid dat de koppaking toch stuk is maar niet zichtbaar met blotte oog. Een klein scheurtje of barste zou volgens mij al genoeg zijn om druk te verliezen.

Mocht dit het niet zijn kan het dat de chimiese(cilinderwanden) niet goed zitten? Deze zouden in hoogte verstelbaar zijn maar dan stel ik me de vraag welk soort principe alfa gebruikt.
1. Bij citroen en peugeot zitten de cilinderwanden rechtstreeks tegen het koelwater. Dus als deze te diep zitten sluiten ze vanboven niet goed af en kan er druk ontsnappen.
2. Alle andere merken die ik weet hebben normaal 1 'vaste' cilinderwand en eentje die je erin perst. Hier heb je het probleem met water niet als je de motor uiteenhaalt.

Verbeter me als ik fout ben maar ik dacht dat alfa optie 2 heeft. Dus vaste wanden met daar geperste (zachter van materiaal wanden in)
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : Grote problemen ?!?!!!

za okt 11, 2008 20:22

Rot nieuws/

Het mag nu toeval zijn of niet maar waar de race auto gestationeerd is hebben ze vandaag ingebroken :cry:
Men grootvader is veel kwijt aan horloge en gps en dingen.

1 Geluk hebben we, aan de auto hebben ze normaal niks kunnen meenemen. Alles goed afgesloten enz Morgen eens gaan zien voor de zekerheid.
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : Grote problemen ?!?!!!

di okt 21, 2008 19:06

zaterdag zal de alfa klaar zijn. Dan vingers crossed tot na de eerste dag luchthappen of hij nog lekt of niet.
Heel eerlijk: ik zet er geen geld op, was uiterst weinig te zien aan de koppakingen en coulash. Hoop doet leven zeggen ze :lol:

Mocht alles oke zijn kan er (maarja je weet nooit) niks meer fout gaan voor de 10 uren van zolder. Misschien nog even gloednieuwe draden leggen voor de pompjes en dat is het dan.

Wie mogen we nog verwachten als supporters tijdens de 10 uren? 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : Grote problemen ?!?!!!

za nov 01, 2008 13:22

In de titel mag grootte problemen verwijderd worden. Vandaag is er getest geweest op de landingsbaan te brustem. Alles werkt perfect. Nu maar uitkijken naar de 10 uren

ohja peter :lol: zal straks eens een foto sturen hoe de alfa eruit zag, heeft de rally sprint van sint-truiden gereden :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : Grote problemen ?!?!!!

za nov 01, 2008 17:38

Hieronder de alfa in rally kostum

Probleem met facetpompje is ook opgelost :oops: filter was verstopt en daar is nooit naar gekeken:oops: ma bon nu zijn alle problemen van de baan.

Afbeelding :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 10u We're ready !

di nov 04, 2008 19:28

Zo efkes tussendoor

Afbeelding

Kris heeft het initiatief genomen om de DSMEC 2008 in GTR2 te zetten, kon het niet laten en heb de alfa romeo en de ultima gemaakt. De wagens kan je hier vinden: http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18035
(alleen nog die naam aanpassen)
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 10u in Box 38

wo nov 05, 2008 11:13

Je vind ons dus 8-11 in box38 onze boxgenoten zijn :
274 PDG Racing Porsche 996 GT3 De Groote Peter-Decooman Stefan-Cox Niels

Naast ons in box 37 vind je :
419 G&R Motorsport 4 BMW M3 E30 Van de Water Ron-Van de Water Harry(in box 36 staan de 2 andere wagens van dat team)
en (ErAn friends) 424 Quick Service Racing BMW M3 Munters Hanne-Lammens Jo-Schoonjans Stefaan-Van Geit Yves

in box 39 vind je fabrieks Toyota team ! Benieuwd welke cracks ze daar mee laten rijden ;
319 TRC Toyota Auris 2.2 TD TBN-TBN

Hier : http://www.dunlopendurancecup.be/files/ ... 0Hours.pdf vind je alle deelnemers .

Oefening / Entraînement
BHC : 09u05 - 09u35
DSMEC : 09u45 - 10u30
Briefing
BHC : 09u50 - Race Control Center (briefingroom - paarse trap/escalier mauve)
DSMEC : 08u30 – Business Center
Wedstrijd / Course
BHC : 10u45 - 11u15 30 min.
DSMEC : 11u40 - 21u40 max. 10 uren/heures

Het programmaboekje : http://www.dunlopendurancecup.be/book5/default.html
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 10u in Box 38

wo nov 05, 2008 19:06

hmm fabrieks toyota? Veel fabriek is er niet aan denk ik. Die auris gaat niet hard ze. ale dat is mijn mening( gewoonlijk gaat fabriekspul heel hard, kijk maar eens naar die bmw 120D, porsche hebben moeite hem bij te houden)
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 10u in Box 38

vr nov 07, 2008 10:12

Exacte link is er nog niet maar voor Live timing kan je hier in de buurt 't wel vinden : http://www.raceresults.nu/ResultsUitsla ... fault.aspx
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 10u in Box 38

vr nov 07, 2008 19:11

succes morgen

Zal er zijn rond 17.00 ( met de vélo is dat moeilijk schatten)
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 10u in Box 38

zo nov 09, 2008 01:18

zucht... versnellingsbakhuis gescheurd, getorpedeerd, op spookrijder gebotst en bijna 2u pittijd 't mocht weer niet en ik was't lijdend voorwerp ...
later meer even geen zin nu :
http://www.raceresults.nu/ResultsUitsla ... fault.aspx
http://www.raceresults.nu/uitslagen/200 ... esults.htm
http://www.raceresults.nu/uitslagen/200 ... es0028.htm
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 10u in Box 38

zo nov 09, 2008 11:06

weer wat mirakels gebeurt om hem rijdende te houden, alles moeten rechtrekken aan de voorkant. De voorkant van de wagens is nu goed voor de sloop, moet een nieuwe neus op. Op 5 minuten heel de elektriciteitkast moeten erzien want alles was weeral aant smeulen.
Was me weer een 10 uren hoor, ammaai
Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 10u Gefinisht maar hoe

zo nov 09, 2008 15:45

Even 'n opsomming van de feiten ;
Qualif. géén problemen enkel hardnekkig vastgehouden aan slicks terwijl iedereen z'n beste tijd op regenbanden zette : geen nood : onze regenbanden zijn nog nieuw en de concurrentie mag er 4 wegsmijten . Jef reed eerst, dan Franky dan ik ; 't laatste rondje op 'n behoorlijk natte baan reed ik 2.19 rond .
Race gestart als 1 vd weinige op slicks(er waren er zelfs die vanuit de pitstraat op't allerlaatst nog op rains vertrokken...), na 6 ronden kwamen de 1e binnen om naar slicks te wisselen :wink: weerom de heft vd teams mocht 4 regenbanden in de vuilbak smijten :wink: ...
Jef reed 2u15 min vlekkeloos met 2.00.787 als beste in't laatste rondje voelde hij wat trillingen vd schijven dacht hij... Ik naam over en meteen was me duidelijk dat't de banden waren (bleek dat Sam Pirelli's had meegegeven die 80% versleten waren ipv 80% goed) Ik wou proberen om tot 3u20 vol te maken op die banden maar al snel bleek dat onmogelijk . Toch maar binnen en nieuwe Pirelli's (70% goed deze keer) gemonteerd en plots waren alle trillingen weg en begon ik langzaam op te bouwen tot ik plots op't rechte eind de pook ... niet meer vond ; bleek het huis gescheurd en bijgevolg was selectie gokken gelukkig stond hij in 4e en ben ik zo binnegeraakt . Op 25 minuten tijd werd van 'n 2Lit 5bak huis 'n verstevigd huis in mekaar geflanst en dat werkte wonderwel prima toen ik het tempo begon op te drijven en me eens schrap wou zetten voor 'n laatste half uur toptijden begon ik met 1.59.809 en de ronde nadien werd ik in de villeneuve getorpedeerd door de Bmw van Franssen ik stond achterstevoren ... zonder achteruitversnelling : die was in de vergrendeling van de andere pook blijven hangen... weer tijd kwijt binnen voor 'n check-up niks te zien ! nu ging ik er eens voor gaan maar code 60... weer niks : na 3u50 min binnen en 69,69 liter getankt vol !
Nu nam Jef weer over om die enkel bij daglicht te laten rijden en dat ging prima Jef reed 2.00.591 als beste, mede doordat we helemaal achteraan in de pitlane stonden was 't bord moeilijk af te lezen en zo kwam Jef iets te vroeg binnen wat Franky in dank afnam door constant 2.00 1.59 te draaien met 1.59.112 als onze beste dagtijd te draaien .
Franky kwam iets vroeger dan gepland binnen : doordat de remblokken tegen't metaal aan zaten waren de schijven krom ; ineens schijven blokken en ook maar preventief banden gewisseld (was niet nodig zo bleek achteraf) . 15 min verloren ... Ook electrisch was er wat loos en ik kreeg de hint mee enkel de kruislichten op te zetten ik zakte ook naar max 5500rpm om zo de hte bekabeling te sparen 2.02 was in die omstandigheden 't best mogelijke en toen ik wou gaan opdrijven gingen ze voor m'n neus met 6 à 7 auto's tegelijk door de Jacky Ickx : ik stopte gewoon omdat ik niks zag en toen 't stof optrok reed er'n zwarte Porsche in spookrichting !!!!!!!!!!! frontaal op me in . De motorkap stak op : tempmeter bleef OK dus kon ik bijna 'n heel rondje rijden om de pits weer op te zoeken .
Voorkant vanalles krom, radiator heel maar verbogen, bedrading om zeep ; geometrie hopeloos uit de haak na 'n dik half uur met alle stroom overbrugd terug op weg : terug binnen band stukgereden op wieldoorgang : andere band ; klopgeluid : weer binnen wieldoorgang verwijderd ;nu weer geklop links vooraan ; Franky in de auto : idem : auto omhoog bleek uitlaat te zijn die tegen bak aanklopte geen erg maar wel 'n vies geluidje ... Franky weer weg 2.04 meer zat er niet in ook niet na even 50Liter bijgetankt te hebben . De laatste 50 min nam ik voor m'n rekening : nu sloeg de schroef ook niet meer aan en zo liep de temperatuur op daarom besloot ik niet verder te gaandan 5.500rpm of even 'n paar rondjes 5.000rpm om de temp Ok te houden desondanks reed ik 2.02 2.03 en 2.01.843 als beste wat aantoont dat de auto gezond is : met 6.000rpm, carroserie(aerodynamica OK) geometrie OK en electriciteit op punt wordt de auto weer competitief en de benzinepomp en radiatortroubles zijn van de baan .
Weet iemand ergens 'n Bacci Quickshift te koop voor'n prikje ? :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : 10u Gefinisht maar

zo nov 09, 2008 15:47

Weet iemand ergens 'n Bacci Quickshift te koop voor'n prikje ? :wink:[/quote]
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: 156 2.5V6 2008 DSM EnduranceCup : Bacci Quickshift gezoc

zo nov 09, 2008 15:57

quickshift? :shock: Wa zijn we van plan :lol:
Afbeelding

Terug naar “Racen - Algemeen”