Men neme een meer dan 15 jaar oude auto (!) en zetten deze 'op de zaak'. Als we de 90 ook prive gaan rijden, wil de belasting toch ook graag geld zien. We moeten nu 25% gaan bijtellen over de DAGWAARDE. Zelfs al kopen we dit collectersitem voor 8k, we zetten als dagwaarde gewoon 3,6k in de boeken. (tis met een 90 maar wat de gek ervoor geeft )Dubbele hoofdprijs zal ie niet kosten maar wel meer dan de 5,5 K die je noemt...Of deze auto moet een dubbele hoofdprijs kosten, maar als je Europees gaat zoeken kom je hier een 90 tegen, die voor maximaal 5,5K voor je Nederlandse deur staat. Lijkt me een aardige richtprijs, anders wordt ie redelijk onverkoopbaar denk ik.
Dus zo maar ff inzetten als daily zal niet voor iedereen weggelegd zijn...
Deze zal een verzamelobject blijven denk ik en ondanks de prijs wel een nieuw baasje vinden want vind ze maar eens... zeker met die historie.
Dan is de bijtelling dus 0,8K en dat is ongeveer 30 euro netto in de maand. Verder kun je dan alle auto(gerelateerde)uitgaven gewoon als autokosten opvoeren (!)
De manier om je hobby betaalbaar te maken/houden. De belastingdienst mee laten betalen. (Ze lezen toch niet mee )
Wel de voorwaarde dat je 'eigen baas' bent natuurlijk.
2 keer een 90 op de zaak...dat moet toch ook kunnen....ff de accountant bellen