Dan valt hij aardig door de mand.Zat hier nog eens over te denken maar het lijkt wel weer een opgeklopt de Cadenet verhaal...In de Vicotry By Design aflevering over Alfa Romeo vertelt Alain de Cadenet dat hij destijds dolgraag een TZ wilde kopen, alleen hij was te duur voor hem. Hij kon het niet betalen. Dus in plaats daarvan moest hij zich "behelpen" met een oude Ferrari GTO. Die waren toen 1/3 van de prijs van een nieuwe TZ.Was een auto die ERG veel indruk maakte destijds...
Ten tijde dat de Cadenet deze GTO's kocht werden er eigenlijk geen TZ's meer gemaakt en waren de GTO's nog te duur om 1/3 van een nieuwe TZ te kosten...
Hij heeft achtereenvolgens gehad:
# 3505GT
Gekocht eind jaren 60, verkocht 1973
# 3767GT
Gekocht eind jaren 60, gerebodied (ook geen goedkope grap toen), verkocht 1974
# 3987GT
Gekocht 1971, verkocht 1972
Wel beschouwd had hij in 1971 & 1972 dus 3 GTO's op stal staan... uitgaande ervan dat die elk van 1/3 van een TZ gekost zouden hebben had ie zich dus best een TZ kunnen veroorloven...
Helaas zijn de laatste TZ's eind 1966 (volgens Fusi nog een keer in 1967) gebouwd zodat het verhaal een beetje mank gaat.
Maar... ik moet toegeven... het klinkt mooi bij het kampvuur... of aan de bar van het Hilton... tegen de zoveelste golddiggende blondine... "ik heb maar een Ferrari 250 GTO gekocht want die Alfa's waren me te duur... en ja, ik heb een kamer hier in het hotel...".
Maar... ik zou best met hem willen ruilen hoor...
Ik zou ook geen moeite hebben om met hem te ruilen, al was het maar vanwege alle Alfa's waar hij voor Victory by Design in heeft mogen rijden