Even 'n opsomming van de feiten ;
Qualif. géén problemen enkel hardnekkig vastgehouden aan slicks terwijl iedereen z'n beste tijd op regenbanden zette : geen nood : onze regenbanden zijn nog nieuw en de concurrentie mag er 4 wegsmijten . Jef reed eerst, dan Franky dan ik ; 't laatste rondje op 'n behoorlijk natte baan reed ik 2.19 rond .
Race gestart als 1 vd weinige op slicks(er waren er zelfs die vanuit de pitstraat op't allerlaatst nog op rains vertrokken...), na 6 ronden kwamen de 1e binnen om naar slicks te wisselen
weerom de heft vd teams mocht 4 regenbanden in de vuilbak smijten
...
Jef reed 2u15 min vlekkeloos met 2.00.787 als beste in't laatste rondje voelde hij wat trillingen vd schijven dacht hij... Ik naam over en meteen was me duidelijk dat't de banden waren (bleek dat Sam Pirelli's had meegegeven die 80% versleten waren ipv 80% goed) Ik wou proberen om tot 3u20 vol te maken op die banden maar al snel bleek dat onmogelijk . Toch maar binnen en nieuwe Pirelli's (70% goed deze keer) gemonteerd en plots waren alle trillingen weg en begon ik langzaam op te bouwen tot ik plots op't rechte eind de pook ... niet meer vond ; bleek het huis gescheurd en bijgevolg was selectie gokken gelukkig stond hij in 4e en ben ik zo binnegeraakt . Op 25 minuten tijd werd van 'n 2Lit 5bak huis 'n verstevigd huis in mekaar geflanst en dat werkte wonderwel prima toen ik het tempo begon op te drijven en me eens schrap wou zetten voor 'n laatste half uur toptijden begon ik met 1.59.809 en de ronde nadien werd ik in de villeneuve getorpedeerd door de Bmw van Franssen ik stond achterstevoren ... zonder achteruitversnelling : die was in de vergrendeling van de andere pook blijven hangen... weer tijd kwijt binnen voor 'n check-up niks te zien ! nu ging ik er eens voor gaan maar code 60... weer niks : na 3u50 min binnen en 69,69 liter getankt vol !
Nu nam Jef weer over om die enkel bij daglicht te laten rijden en dat ging prima Jef reed 2.00.591 als beste, mede doordat we helemaal achteraan in de pitlane stonden was 't bord moeilijk af te lezen en zo kwam Jef iets te vroeg binnen wat Franky in dank afnam door constant 2.00 1.59 te draaien met 1.59.112 als onze beste dagtijd te draaien .
Franky kwam iets vroeger dan gepland binnen : doordat de remblokken tegen't metaal aan zaten waren de schijven krom ; ineens schijven blokken en ook maar preventief banden gewisseld (was niet nodig zo bleek achteraf) . 15 min verloren ... Ook electrisch was er wat loos en ik kreeg de hint mee enkel de kruislichten op te zetten ik zakte ook naar max 5500rpm om zo de hte bekabeling te sparen 2.02 was in die omstandigheden 't best mogelijke en toen ik wou gaan opdrijven gingen ze voor m'n neus met 6 à 7 auto's tegelijk door de Jacky Ickx : ik stopte gewoon omdat ik niks zag en toen 't stof optrok reed er'n zwarte Porsche in spookrichting !!!!!!!!!!! frontaal op me in . De motorkap stak op : tempmeter bleef OK dus kon ik bijna 'n heel rondje rijden om de pits weer op te zoeken .
Voorkant vanalles krom, radiator heel maar verbogen, bedrading om zeep ; geometrie hopeloos uit de haak na 'n dik half uur met alle stroom overbrugd terug op weg : terug binnen band stukgereden op wieldoorgang : andere band ; klopgeluid : weer binnen wieldoorgang verwijderd ;nu weer geklop links vooraan ; Franky in de auto : idem : auto omhoog bleek uitlaat te zijn die tegen bak aanklopte geen erg maar wel 'n vies geluidje ... Franky weer weg 2.04 meer zat er niet in ook niet na even 50Liter bijgetankt te hebben . De laatste 50 min nam ik voor m'n rekening : nu sloeg de schroef ook niet meer aan en zo liep de temperatuur op daarom besloot ik niet verder te gaandan 5.500rpm of even 'n paar rondjes 5.000rpm om de temp Ok te houden desondanks reed ik 2.02 2.03 en 2.01.843 als beste wat aantoont dat de auto gezond is : met 6.000rpm, carroserie(aerodynamica OK) geometrie OK en electriciteit op punt wordt de auto weer competitief en de benzinepomp en radiatortroubles zijn van de baan .
Weet iemand ergens 'n Bacci Quickshift te koop voor'n prikje ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .