Markfa
Member
Member

RE: SCARB 9 november: Verrassingenrit

za nov 08, 2008 22:18

Wij zijn er morgen ook bij. Eens kijken of de nieuwe al klaar staat voor transport naar Delft ;).

steve artc143
Full Member
Full Member

za nov 08, 2008 22:29

En hier de derde uit heerenveen!!!!!!!!!!!!!! 8 uur verzamelen bij de mac in heerenveen (geen hamburgermeeting maar een verzamelplaats in de ochtend) en dan richting onze hoofdstad.

@arjen: de ramen zijn schoon :lol: :lol: :lol:
The absolut expression of italian technology

Was driving a 156 2.4 JTD Berline

Was driving a 156 1.9 jtd sw squadra equiped

Now driving 166 2.0 twin spark

schummi
Advanced Member
Advanced Member

zo nov 09, 2008 14:50

Nou wat een K...e rit . :? :evil:
Sorry hoor maar als je zo'n routeboek in elkaar zet dat je al koppijn krijgt bij het zien ervan.
Ik denk dat bij de meeste rijders de bedoeling is van gezellig dagje toeren wat van de omgeving zien ,maar als je eerst gestudeert moet hebben aan de hoge school om dat boek te begrijpen.
Begint met polletje pijltje (appeltje eitje denk je) nou vergeet het want er staan bij aanwijzingen niet hoeveel meter/kilometers je moet rijden als je maar lang genoeg rijdt kom je vanzelf een stoplicht tegen :(
Dan het coordinaten deel, nou ben niet blond maar heb route boek op achterbank neer gegooid en omgedraaid naar huis (snap er geen h.l van).
Echt zonde van mijn vrije zondag .

De enige die ik wil bedanken is de goede ontvangst van de alfa dealer dat was goed, erg mooie zaak trouwens.
Misschien een tip voor organisatie zet volgende x bij rit , wat voor systeem de rit is scheelt mij een hoop ergenis .

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 09, 2008 17:43

Ook wij zijn al weer even thuis na een verrassing van een rit. Was toch wel even wennen aan het bolletje-pijltje zonder afstandsaanduiding, iets meer controllepunten had geen kwaad gekunt.
Voor een nieuwkommer of een beginnende puzzelaar toch wel iets te hoog gegrepen. Wij zijn onderweg in de eerste etappe dusdaning verdwaald geweest dat het voor ons weinig zin had om aan de tweede deel te beginnen, om over het derde deel nog maar niet te spreken.
Voor ons zit het puzzelseizoen er op, op naar volgend jaar ;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Markfa
Member
Member

zo nov 09, 2008 19:32

Rit had inderdaad wel een paar lastige dingetjes, maar dat is op zich geen probleem. Het blijft puzzelen. De lengte van de rit was echter wel wat lang. Wij zijn niet verder gekomen dan de helft van deel 2 (van de 3 delen). Toen moesten we snel naar het eindpunt met de tomtom. Er was eigenlijk ook geen tijd om even ergens koffie te drinken of om wat te kletsen. Uiteraard aan de organisatie nog wel veel dank voor het uitzetten van de rit. En het coördinaten stelsel met de kaart was ook zeer leuk bedacht en zeker voor herhaling vatbaar. Alleen was het niet onze insteek om diehard te gaan puzzelen wat wel nodig was.

Ruub1986

zo nov 09, 2008 19:43

mooie omgeving mooie rit ook, ik had gelukkig een top navigator die zonder moeite wegwijs kon worden met de kaart, we zijn als eerste gestart maar kwamen uiteindelijk toch in tijdnood en zijn maar rechtstreeks naar Heerenveen gereden om 16.00 uur.

Het is misschien leuker om een compleet bolletje-pijltje systeem te hanteren want het gaat toch om de tocht, en dat gedoe met kaarten riep bij ons (en meerdere denk ik) alleen maar frustraties op. zonde van de mooie rit.

Organisatie bedankt!

Ruben

steve artc143
Full Member
Full Member

zo nov 09, 2008 19:46

ook weer thuis in Friesland, hele mooi routte met een aantal stukken erbij die we voor 4 jaar terug hebben gereden met de notte del forte in de nacht vooral dat smalle stuk langs de vecht. De uitleg van de coordinaten was duidelijk en het is net wat er na afloop werd gezegt als je het eenmaal doorhebt redt je het wel na een stuk of 5. Moet wel eerlijk toegeven dat het met al het zoekwerk erg lang was. Bij de 11 steden tocht had je er klokjes bij staan als je voor een bepaalde tijd een punt niet had gehaald red je de rit niet, is misschien wel een tipje voor de volgende keer
The absolut expression of italian technology

Was driving a 156 2.4 JTD Berline

Was driving a 156 1.9 jtd sw squadra equiped

Now driving 166 2.0 twin spark

LeGrand

zo nov 09, 2008 19:48

Na een lastig begin (om even in het systeem te komen) ging het best redelijk, ook met die coordinaten, hoewel er in Broek in Waterland niet echt uit te komen was op deze schaal. Het ging pas fout toen we er achter kwamen dat de sporthal aan het eidne van deel 2 niet het einde was, maar dat er nog een deel 3 was ... sh!t, adus te laat en alles voor niks! Toen vond ik het even niet zo leuk meer.... maar gaat het wel weer. Leuke variatie, alleen wel heel veel over wat mij betreft te smalle wegen. Als je dan fout rijdt , of een vraag nog wilt doen is terugrjden ook bijna geen optie.
Als toetje op de terugweg tot overmaat van ramp pech met de auto, met de hele familie erin. Kortom, een echte verrassingrit, en dat op mijn verjaardag :)

Maar bovenal complimenten aan de organisatie voor het uitzetten van deze rit, ik vond hem ondanks alle problemen en de 0 punten leuk en anders :thumbs:

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

Re: RE: SCARB 9 november: Verrassingenrit

zo nov 09, 2008 20:28

Nou wat een K...e rit . :? :evil:
Sorry hoor maar als je zo'n routeboek in elkaar zet dat je al koppijn krijgt bij het zien ervan.
Ik denk dat bij de meeste rijders de bedoeling is van gezellig dagje toeren wat van de omgeving zien ,maar als je eerst gestudeert moet hebben aan de hoge school om dat boek te begrijpen.
Begint met polletje pijltje (appeltje eitje denk je) nou vergeet het want er staan bij aanwijzingen niet hoeveel meter/kilometers je moet rijden als je maar lang genoeg rijdt kom je vanzelf een stoplicht tegen :(
Dan het coordinaten deel, nou ben niet blond maar heb route boek op achterbank neer gegooid en omgedraaid naar huis (snap er geen h.l van).
Echt zonde van mijn vrije zondag .

De enige die ik wil bedanken is de goede ontvangst van de alfa dealer dat was goed, erg mooie zaak trouwens.
Misschien een tip voor organisatie zet volgende x bij rit , wat voor systeem de rit is scheelt mij een hoop ergenis .
Nou, ik studeer dan aan een universiteit, maar ook ik en mijn navigator moesten 3x kijken voordat we toch echt zagen dat het eerste coordinaat in het water lag..?! :shock: Gelukkig werden we door de organisatie getipt dat het een oude kaart was en dat er misschien wel eens een nieuwe woonwijk zou kunnen zijn aangelegd... (was dit de verassing?) Verder vond ik die routes goed te doen, tuurlijk rijdt je wel eens fout, maarja, dat overkomt iedereen. Wat mij meer tegen de borst stuit zijn die vragen...mij veel te cryptisch zodat je er bakken aan tijd mee verliest. Om die reden hebben we de laatste helft van de 3 etappe niet uit kunnen rijden. Je bent door die lastige vragen (die alleen logisch en makkelijk zijn volgens de organisatie) ook te gefocussed op de omgeving i.p.v. lekker door het landschap te rijden en strak bochtjes nemen... 8)

Maar al met al hebben we toch genoten van de mooie omgeving en het dagje gummen :) Dank aan de organisatie voor het geleverde werk! :thumbs:
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 09, 2008 22:09

Goed pittige rit inderdaad, mijn Navi had alleen het eerste deel van de nachtrit ervaring, we hebben toen op moeten geven omdat we allebei in aan het storten waren. Desondanks "maar" 1 1/2 uur fout gereden en daardoor een aantal punten op de kaart over moeten slaan of niet te veel tijd aan het puzzelen kunnen besteden. Gelukkig hadden we goed voorbereid voor we wegreden, dus we wisten al ongeveer hoeveel haast we zouden gaan hebben om het nog te halen als we bepaalde punten niet om een bepaalde tijd bereikt zouden hebben. Om 16:13 nog net binnen de tijd ingeleverd en uiteindelijk viel de score buitengewoon mee. Zelfs wat er onderweg op Google opgezocht moest worden omdat we er geen tijd voor hadden om voor om te rijden of wat er gegokt is, zat nog wat goeds tussen. Jammer dat een aantal mensen maar direkt naar huis zijn gereden ipv toch nog even naar het eindpunt, je doet zo'n rit ook voor de gezelligheid en even napraten met kennissen en mensen die je nieuw leert kennen is best leuk, ook als je alleen voor de fun mee doet.

Het was voor de beginners zeker een pittige rit, maar uiteindelijk moet je niet vergeten dat je van elke rit meer leert zodat je nog vooruitgang kan boeken. De limburgrit was een stuk eenvoudiger en de voltallige top 10 zat daar met minder dan 3 fouten, voor de puzzelaars is daar weinig verbetering meer te halen. Op zich denk ik dat er uit een rit voor iedereen wat te halen moet zijn, dus je moet het niet te makkelijk maken, maar een aantal klokjes in het routeboek zodat ook de minder fervente puzzelaars nog weten of ze op schema zijn, zou zeker een aanvulling zijn.

gaucho
Member
Member

zo nov 09, 2008 23:21

Was een mooie rit vandaag, ben zelfs nog door m'n geboortestad (Purmerend) gekomen, maar het was wel pittig dat navigeren vandaag! :evil: Dat bolletje-pijltje zonder afstanden vind ik niet echt fijn, je rijdt daardoor vaak erg ver en lang om! Het navigeren met coordinaten heb ik nog in het leger geleerd en dat ging best aardig, maar aan de vragen zijn we helemaal niet toegekomen helaas...

Misschien een idee om, net als bij de 11 stedentocht, een wedstrijdrijders- en toerrijdersklassement te maken en die toerrijders een makkelijkere navigatie te geven (via klassiek bolletje-pijltje)?
'97 GTV 3.0 24v LPi

tommaso
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma nov 10, 2008 10:04

OOk hier een verslagje van een gestrande equipe.
Gingen vrij vroeg op pad maar hadden na een aantal bochtjes al een instinker te pakken.
Daarna toch de draad op kunnen pakken en een vraag kunnen beantwoorden.
Later ging het toch mis en hebben we kilometers verkeerd gereden en zijn toen gezien de tijd naar het tussenpunt gereden.
Daar nog een poging gewaagd om chocola te maken van de coordinaten.
Gezien de tijd en de te rijden route zag het ernaar uit dat deel 2 en 3 niet haalbaar zouden zijn.
Op de bijgeleverde kaarten zag vooral deel 2 er wel leuk uit.
Echter besloten om binnendoor terug naar huis te rijden.
Op zich wel leuke ervaring maar het vereiste niveau lag te hoog voor onze equipe.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

salvacorse
Junior Member
Junior Member

ma nov 10, 2008 10:35

leuke rit.

ben al jaren lid van de club maar nog nooit een rit gereden, meestal zijn de ritten toch wat verder weg.
nu de eerste te pakken en mijn vriendin en ik zijn er heel positief over.
beetje wennen maar mijn vriendin pakte bolletje pijltje meteen op en ik heb in mijn diensttijd veel met kaartlezen en coordinaten gewerkt.
maar goed, pittig en wellicht een beetje te lang, we hebben ook niet de antwoorden in kunnen leveren.
maar goed leuke ervaring om zo veel alfa's over de weg te zien rijden, te gek.
we hoorde dat de volgende rit in maart en rond alkmaar is, nou we zijn erbij en dan hoppenlijk met de giulia.

iedereen van de organisatie bedankt voor jullie inzet.
Giulia 2000 TS
Nu bezig met alfa junior gt

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: SCARB 9 november: Verrassingenrit

ma nov 10, 2008 11:34

maar goed leuke ervaring om zo veel alfa's over de weg te zien rijden, te gek.
Ik hoorde jullie al even voorbij roffelen met de GTA bij de penitiaire inrichting :P

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

salvacorse
Junior Member
Junior Member

ma nov 10, 2008 12:20

ja roffelen doet ze wel, soms denk ik wel dat het iets te is !!

enne jouw 155, rood met witte velgen ?
Giulia 2000 TS
Nu bezig met alfa junior gt

Terug naar “Evenementen”