Tijdens de vrij rijden dagen op Zolder krijg ik de laatste tijd regelmatig de zwarte vlag wegens geluidoverschrijding. De geluidgrens ligt op 95 dB, de overschrijdingen liggen tussen de 95.1 en 95.5 dB, dus veel is het niet.
Op het gehoor maakt de auto niet veel lawaai op de baan, je hoort wel de typisch lage TS brom. Inlaatgeluid is afkomstig van een open K&N filter direct achter de leeggehaalde koplamp. De bobines zijn hier weggehaald en ik heb een "inlaatbak" gemaakt rondom het filter welke rondom is geisoleerd met van die speciale isolatiematten. De motorkap is van polyester en houdt mijn inziens weinig geluid tegen.
De uitlaat is CSC van voor tot achter met alleen een achterdemper in het systeem, de eindpijp is afgebogen naar rechts (van de geludimeting af ), het uitlaatgeluid is niet echt hard...
Het enige wat nu nog in mij opkomt is de binnenkant van de motorkap isoleren met de geluidsisolatie matten.
Zijn er hier geluidsdeskundigen die de oplossing hebben? Van het gas afgaan bij de meetpunten is geen optie!