Ciao Alfisti,
In deze tijd van het jaar, vooral bij regen, zijn de voorruit en zijruiten (bijna) niet schoon te krijgen.
Zie nergens water naar binnenkomen o.i.d.Typisch 155 probleem? Tips?
Precies hetzelfde verhaal als bij de topicstarter. Haal je paravaan los, kijk of die klep goed open en dicht gaat en of je pollenfilter (als je hem hebt) niet tot championkwekerij is verworden.Ik hoop dat je het niet erg vind Cor maar ik maak ook even gebruik van dit topic.
Bij mijn sb 155 van '94 komt er niet echt lucht uit de openingen die er wel voor zijn bestemd. M.a.w. als de blower aanzet dan hoor je hem wel blazen maar er komt geen tot zeer wienig lucht uit de opening. En vooral nu is dat lastig als ik 's morgens in de auto stap en de voorruit dan beslaat. Waar zit volgens jullie het probleem.
Vooral het feit dat bij voluit blowen (van de auto dan, hè) heel vaag een koelvloeistof geurtje waar te nemen valt en niet te vergeten het veel te lage niveau in het expansietankje (ruim drie centimeter onder de indicatie 'livello freddo' (= koud niveau), sterken dat vermoeden.Gisteravond zijn Dink en ik even wezen sleutelen:
- paravent losgeschroefd, ruimte er onder is droog,
- afdekkapje blower verwijderd, geen pollenfilter, je kijkt zo in de blower (ook droog daar)
- afvoerslang gecheckt: niet verstopt.
Vermoeden gaat nu richting lekkende aan/afvoerslang zoals Charles het omschrijft. Vrees dat dat koppelding redelijk weggewerkt is...
Slangen zittten op dezelfde plekIk had een climatecontrol dus de locatie zal bij jou ongetwijfeld anders zijn van de slangen.