De 90 staat in de garage........en wel thuis!.....
.....Op het nippertje in de beoogde 2 weken dus het APK formulier kunnen scoren. Met aantekening i.v.m. het niet lopen op benzine.............maar omdat LPG hoofdbrandstof is verder geen probleem. Voor de APK nog de claxon (of toeter, whatever
), ruitensproeierpomp + leiding, verlichting, accubevestiging (Bout nummer 12457 die afbrak...
), uitlaat rubbers en pakkingen, ruitewisserbladen en dat was het ongeveer. Op het laswerk en de remmen na dan. Heb de auto meteen op de numerata velgen met winterbanden gezet. En hij mocht daarna lekker de straat op!
Rijdt verder wel O.K. Uitlaat is gasdicht maar heeft zijn langste tijd gehad denk ik. Klinkt in belast toerengebied vrij heftig qua snerp, dus denk dat er wat schotten door zijn. Verder nog aan de gang met de carrosserie. Onderkant portieren beetje roestvrij maken. Schakelmechanisme is niet echt tof en ook de raamsnorren moet weer vastgezet gaan worden. En natuurlijk het elektrisch circuit van de injectie eens doorlopen. Verder zijn de remmen goed, (voor 2%, achter 7% en handrem 12% verschil), maar zit het pedaal nog wat diep. Moet ik zeggen dat de pedaaldruk bij mijn 90's nooit indrukwekkend was
, maar dit moet beter kunnen.
Dus eerst maar beetje meer rijden en wat minder sleutelen. Was wat veel de afgelopen 2 weken, maar denk dat de Berlina maar langzamerhand richting de winterstalling moet!
..........
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.