Als je op Papenburg gaat rijden moet je wel wat kunnen qua driften. Dat is beslist niet iets
voor "dat lijkt me leuk, laat ik maar eens gaan" Het is een snelle baan, met vrijwel alleen
maar (ver) gevorderde drifters. Daar wil je met enkele driftdagen aan ervaring écht niet tussen staan.
Je leert dan niets meer bij, omdat je daar simpelweg de kans niet voor krijgt.
Mijn ervaring is dat je eerst GOED moet leren driften, veel oefenen op een paddock (donut's, gitaartjes etc.) voordat
je aan het snellere werk (Papenburg) kunt beginnen.
In dat kader is Lelystad best leuk en leerzaam. Zolder België vond ik minder, alleen maar paddock met pionnen.
Serieus leuk is rijden op circuit Niederrhein bij Weeze, net over de grens bij Nijmegen.
Daar heb je de mogelijkheid om les te krijgen op een grote paddock van dé driftpro's van Nederland, de heren die op
o.a. Time-Attack hun kunsten vertonen. (Berend van Berkel, Vernon Zwanenburg, Tom Coronel sr. Mitch Blankenaauw etc.)
Er wordt gereden in 3 groepen, beginners op de paddock, gevorderden en zeer gevorderd/ prodrifters.
De baan is ongeveer 1,2 kilometer lang en lekker spectaculair.
De kosten voor de hele dag driften zijn:
Per auto € 170,00 inclusief koffie / cake, complete warme lunch en frisdrank. Wil je samen met iemand in
één auto rijden dan betaald de 2e rijder € 20,00 extra (en die eet dan natuurlijk lekker mee)
Wil je les dan betaal je naast € 170,00 een lesgeld van € 25,00 per dag, per persoon.
(Ik heb enkele dagen les gehad en daar heb ik nu het plezier van!)
Sleutelen of bandenwisselen kun je lekker binnen doen in een grote vliegtuighangar.
Het zou leuk zijn als er nu een paar Alfaatjes aan het deelnemersveld worden toegevoegd, het klopt
dat het er maar heel weinig zijn. Als Petje75 zijn auto nou eens afmaakte.......
De eerstvolgende driftdag is zaterdag 22 NOVEMBER 2008.
Informatie over meedoen kun je verkrijgen bij Raymond Can 06-222 41 442
of stuur een mailtje naar raymond@lablank.demon.nl
Patrick.