De 100 km met de 90 dus niet vol kunnen maken. Nadat de distributieriem vervangen was, de spanner gemechaniseerd en de waterpomp weer in orde was weer voorzichtig wat kilometers maken. En net 10 meter voor mijn plaats van bestemming een klap onder de motorkap. Kreeg het idee van back fire dus contact uit en uit laten rollen naar zijn plek. Toen wat veel rook en toen ik de motorkap open deed...........nog meer rook en vlammen. Zooi stond in de fik. Gauw kap weer dicht en als de sodemieter 112 gebeld. Gelukkig zat de brandweer dichtdij en waren ze er redelijk vlot. Als ze het zijruitje niet totaal nodeloos hadden ingetikt om de motorkap open te maken, had ik zelfs waardering voor ze gehad. Maar goed, motorruimte dus compleet uitgefikt.
Waarschijnlijk toch nog een benzineslang die het heeft begeven. Zag er onder de motorkap nog goed uit en had wel alle slangen rond de pomp en tank vervangen. Had dus beter de kapotte pomp ook kunnen laten zitten zolang ik toch niet op benzine ging rijden. Ga na het weekend nog even kijken hoe het er onder de kap uit ziet qua verbranding bij de aansluitingen tegen het schutbord. Als dat meevalt is het eigenlijk wel te doen om alles van de schadebak over te zetten, met als uitzondering dat de 3 liter die ik ook nog heb staan. Maar eigenlijk heb het ook wel een beetje gehad met het apparaat. Alstie echt de weg niet meer op wil, dan maar niet.
Zal er eens een nachtje over slapen. Misschien wel 2.....................
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.