Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Driftliefhebber?

di okt 21, 2008 12:06

Als je op Papenburg gaat rijden moet je wel wat kunnen qua driften. Dat is beslist niet iets
voor "dat lijkt me leuk, laat ik maar eens gaan" Het is een snelle baan, met vrijwel alleen
maar (ver) gevorderde drifters. Daar wil je met enkele driftdagen aan ervaring écht niet tussen staan.
Je leert dan niets meer bij, omdat je daar simpelweg de kans niet voor krijgt.

Mijn ervaring is dat je eerst GOED moet leren driften, veel oefenen op een paddock (donut's, gitaartjes etc.) voordat
je aan het snellere werk (Papenburg) kunt beginnen.
In dat kader is Lelystad best leuk en leerzaam. Zolder België vond ik minder, alleen maar paddock met pionnen.

Serieus leuk is rijden op circuit Niederrhein bij Weeze, net over de grens bij Nijmegen.
Daar heb je de mogelijkheid om les te krijgen op een grote paddock van dé driftpro's van Nederland, de heren die op
o.a. Time-Attack hun kunsten vertonen. (Berend van Berkel, Vernon Zwanenburg, Tom Coronel sr. Mitch Blankenaauw etc.)

Er wordt gereden in 3 groepen, beginners op de paddock, gevorderden en zeer gevorderd/ prodrifters.
De baan is ongeveer 1,2 kilometer lang en lekker spectaculair.

De kosten voor de hele dag driften zijn:
Per auto € 170,00 inclusief koffie / cake, complete warme lunch en frisdrank. Wil je samen met iemand in
één auto rijden dan betaald de 2e rijder € 20,00 extra (en die eet dan natuurlijk lekker mee)

Wil je les dan betaal je naast € 170,00 een lesgeld van € 25,00 per dag, per persoon.
(Ik heb enkele dagen les gehad en daar heb ik nu het plezier van!)
Sleutelen of bandenwisselen kun je lekker binnen doen in een grote vliegtuighangar.

Het zou leuk zijn als er nu een paar Alfaatjes aan het deelnemersveld worden toegevoegd, het klopt
dat het er maar heel weinig zijn. Als Petje75 zijn auto nou eens afmaakte....... :wink:

De eerstvolgende driftdag is zaterdag 22 NOVEMBER 2008.

Informatie over meedoen kun je verkrijgen bij Raymond Can 06-222 41 442
of stuur een mailtje naar raymond@lablank.demon.nl

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

ErwinV6

do nov 20, 2008 13:35

Zo zondag is het zover, ik kan niet wachten om Papenburg onveilig te maken :lol:
We hebben een fotograaf geregeld(normaal mogen er geen foto's gemaakt worden) dus als ik wat heb zal ik er wel een paar posten.
Waarschijnlijk blijft het bij 2 alfa's van mij en van een maatje, want 1 heeft afgehaakt en de ander zijn auto niet klaar.
Maar ik zal de eer hoog houden :lol:
Iemand trouwens een tip hoe ik warm kan blijven zonder kachel id. auto? Wordt nl. regen en 2 a 3 graden :?

Dominic
Guru
Guru

Re: RE: Driftliefhebber?

do nov 20, 2008 15:21

Zo zondag is het zover, ik kan niet wachten om Papenburg onveilig te maken :lol:
We hebben een fotograaf geregeld(normaal mogen er geen foto's gemaakt worden) dus als ik wat heb zal ik er wel een paar posten.
Waarschijnlijk blijft het bij 2 alfa's van mij en van een maatje, want 1 heeft afgehaakt en de ander zijn auto niet klaar.
Iemand trouwens een tip hoe ik warm kan blijven zonder kachel id. auto? Wordt nl. regen en 2 a 3 graden :?
ouwe kranten in je broek :blue_lol:

ErwinV6

do nov 20, 2008 18:35

ouwe kranten in je broek :blue_lol:
:mrgreen: En dan de kranten aansteken, heb ik zeker geen koude voeten!

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 20, 2008 18:43

je kan ook je broek omhoog trekken :)

Patrick
Guru
Guru

ma nov 24, 2008 13:44

Ik ben eigenlijk serieus benieuwd hoe het was op Papenburg....... en natuurlijk willen we (stiekum gemaakte) feauteaux zien. 8)
Afgelopen zaterdag zelf lekker wezen driften, perfecte dag, op één klein kusje na. :wink:
Onderdelen al weer geregeld, dus zo gefixt.
De afdeling Alfa was prima " undercover" vertegenwoordigd :biggrin:

In orginele Alfakleur gespoten BMW 325

Afbeelding

En natuurlijk Mister La Stampa mét Alfalogo op voor en achterzijde.......

Afbeelding

Een absolute aanrader, rijden op een semi-besneeuwd-circuit. :blue_cool:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

ErwinV6

ma nov 24, 2008 17:33

Het was helemaal top!!!
Heb nog geen foto's maar komen nog!
Begin vd. dag was ik wat minder in vorm dan afgelopen x, maar s'middags na een schnitzel mit pommes ging het 100% echt super.
Dat het smorgens minder ging kwam denk ik door de halve fust bier die we ophadden en pas om 3.00 in de koffer lagen om er om 7.00 weer uit te gaan :cry: maar gezeeeeeelllllllllliiiiiiiiiiiiigggggggggg niet nromaal :lol:

ErwinV6

di nov 25, 2008 09:34

1 foto als voorproefje 8) :lol:
Afbeelding

ErwinV6

za nov 29, 2008 11:15

Voor de liefhebbers de rest van de foto's staan op www.csob.nl!
Viel spass
:wink:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ErwinV6 op za nov 29, 2008 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Aernoudt
Guru
Guru

za nov 29, 2008 11:35

Hier wel een driftliefhebber, maar niet van driften met een Alfa.... :oops: De 75's e.d. zijn veel te goed qua wegligging om goed mee te vegen. ...
Wel nee: http://www.youtube.com/watch?v=d_Odni-wU0Y

Natuurlijk is het makkelijker met een V6, of een dikke turbo oid, maar met een TS gaat het ook prima. Juist omdat je er wat beter je best voor moet doen, deste meer 'rewarding'
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Aernoudt
Guru
Guru

za nov 29, 2008 11:36

Voor de liefhebbers: er staan nog een paar plaatsen te koop bij het SXOC forum, kunt je voor 100 euro een dag driften op lelystad (7 December)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za nov 29, 2008 12:19

Hier wel een driftliefhebber, maar niet van driften met een Alfa.... :oops: De 75's e.d. zijn veel te goed qua wegligging om goed mee te vegen. ...
Wel nee: http://www.youtube.com/watch?v=d_Odni-wU0Y

Natuurlijk is het makkelijker met een V6, of een dikke turbo oid, maar met een TS gaat het ook prima. Juist omdat je er wat beter je best voor moet doen, deste meer 'rewarding'
Op een nat wegdek... :roll: op droog asfalt moet je rare dingen doen om een TS haaks te houden. :(

hierenhier nog wat vrienden van mij :oops: die zich misdragen op een oud MOB complex. En op het industrieterrein En al weer een tijdje terug op een parkeerplaats in Grave( excuus voor de 'muziek' :roll: )..
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Racen - Algemeen”