do nov 20, 2008 13:25
Volgens mij is het toch écht zo dat de daily drivers die dagelijks gebruikt worden het extra zwaar hebben om te overleven. Door dagelijks met "klassieke" (of dus gewoon oude) auto's aan het verkeer deel te nemen heb ik al 2 90's (schade buiten mijn schuld) afgeschreven en gaat de berlina (ca. 90.000km in 6 jaar) van mij ook veeeeeeel harder achteruit dan bijvoorbeeld de Berlina van Zaagmans die niet heel veel beter was dan de mijne, maar waar wel minnder mee gereden wordt. Mijn Berlina was begin dit jaar eigenlijk ook gewoon op.
En uiteindelijk worden klassieker in het daily driver budget niet meer nieuw gemaakt en dus zal het aantal juist door risico's en slijtage bij dagelijks gebruik alleen maar verder afnemen. En dat willen ze uiteindelijk toch. Kortom, promoten dat goedkoop LPG gestookt klassieker rijden. Voor mij is het in ieder geval reden om de platte 90, met lpg op kenteken, nog maar even een paar jaar te schorsen. Komt dan in 2012 wel weer op de weg.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.