Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

ma nov 17, 2008 17:12

Heb hier nog een race klare 75 staan! hoef je niets meer aan te doen! Enkel voor de ARC een nieuwe set gordels :| Bespaart je zo vreselijk veel werk! :schrik:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za nov 22, 2008 19:28

:banana:

De 75 is weer aardig in vorm!!
Zitten andere schermen, motorkap en bumper op.
Maar hij was wel enorm krom, linker voor en achterwiel staan er nog scheef onder.
Achter de linker onderste draagarm is de balk zelfs gescheurd, dus dat moet ik lassen en een extra plaat omheen zetten.
De achteras ging ik toch "camberen", dus dat is nu een mooie gelegenheid...

Maar het is nu allemaal te overzien en je ziet er straks bijna niks meer van.

Heb ook gelijk maar een tussenschotje naast het luchtfilter gemaakt en de rechter koplamp wordt een luchthapper voor frisse lucht.

Oja, plaatjes volgen!

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za nov 22, 2008 21:30

Goed bezig Mies ! :thumbs:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

wo nov 26, 2008 17:08

Thanx!

Gisteren de motorkap ontdaan van alles behalve de huidplaat.
De motorkapscharnieren passen niet meer, worden 4 hoodpins en dan moet ie wel te tillen zijn!
Verder nog wat richt en meet werk, waren ook wat stekkers los, BDP sensor was los, motorsteunen waren los en ga zo maar door.
Kwam ik achter doordat hij plots niet meer aan wilde slaan.

Ben nog van plan om langs HR engineering te rijden voor een set lichte polyesther bumpers en dito motorkap, maar da's er nog niet van gekomen.
Het is niet bepaald naast de deur namelijk...

Donderdagavond en zaterdag weer verder.
Donderdag wat kleine dingen en zaterdag de linker voorwielophanging en achteras richten, want dan heb ik weer de gehele dag.

Zo modderen we weer wat aan!
Vraag me toch wel af of het écht nog iets wordt.... :roll:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

wo nov 26, 2008 19:36

Het wordt prachtig! :twisted: :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

ma dec 01, 2008 12:01

Dramatisch slechte foto, maar zo zag het achterste bevestigingspunt van de linker onderste draagarm eruit voor ik eraan begon zaterdag:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

ma dec 01, 2008 13:36

Ga je de balk open slijpen en er een stevige binnen balk in zetten? Wel nodig als je de torsies loost! Die motorkap moet je voorzichtig mee zijn als je alle versteviging eruit hebt gehaald. Zo te horen blijf je er wel door van de straat! werkze ermee ... :wink:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

ma dec 01, 2008 15:59

Dramatisch slechte foto, maar zo zag het achterste bevestigingspunt van de linker onderste draagarm eruit voor ik eraan begon zaterdag:
Michel,
Goed bezig, wel een hoop gedoe dit voor die oude koets, maarja idd een nieuwe opbouwen is ook een hoop werk.
Ga je dit keer wel de anti-dreun eruit halen? Het heeft al een paar nachten gevroren laatst dus de bodem had je al kunnen doen met de rubberhamer :D
Zo'n frame voorin lassen is wel een aanrader, zeker als je balken al zo'n opdoffer hebben gehad. De stijfheid is er wel een keertje uit.
Bij AutoDRElta race engineering kan je waarschijnlijk wel de "receptuur" voor dit kunstje verkrijgen ;-)

Veel succes!

Gr, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

di dec 02, 2008 19:06

Ga je de balk open slijpen en er een stevige binnen balk in zetten? Wel nodig als je de torsies loost! Die motorkap moet je voorzichtig mee zijn als je alle versteviging eruit hebt gehaald. Zo te horen blijf je er wel door van de straat! werkze ermee ... :wink:
Ja, dat staat nog op de to-do lijst, maar voor de komende maanden heb ik hem in de schuur geparkeerd!
15 december krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en daar moet nog genoeg voor gebeuren voor we gaan klussen.
Op de binnenkant van de motorkap ga ik nog kunststof stripjes lijmen om te voorkomen dat die omhoog komt... overigens wilde ik nog langs HR-engineering rijden, voor kunststof delen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen, ben zo een dag met reizen kwijt namelijk. Spullen opsturen werd volgens hun erg duur...
Michel,
Goed bezig, wel een hoop gedoe dit voor die oude koets, maarja idd een nieuwe opbouwen is ook een hoop werk.
Ga je dit keer wel de anti-dreun eruit halen? Het heeft al een paar nachten gevroren laatst dus de bodem had je al kunnen doen met de rubberhamer
Zo'n frame voorin lassen is wel een aanrader, zeker als je balken al zo'n opdoffer hebben gehad. De stijfheid is er wel een keertje uit.
Bij AutoDRElta race engineering kan je waarschijnlijk wel de "receptuur" voor dit kunstje verkrijgen

Veel succes!

Gr, Pieter
Thanx, eigenlijk had ik ook gewoon met de nieuwe koets moeten verder gaan, maar dan begin je van voor af aan natuurlijk. Zeker met die gelaste kooi. Maar van tevoren was niet geheel duidelijk dat het zó erg was. Veel mensen riepen dat het wel meeviel en dat het alleen maar wat blikschade was, maar de boel was goed ontzet, maar ga je dan halverwege stoppen als je net iemand voor de hele dag inhuurt? Ikke niet... Die "nieuwe" koets die ik heb staan ga ik zeker niet weggooien trouwens.
Die balken verstevigen gaat hier bij Van Klink Engineering ook wel lukken... zonder Dré zijn kennis tekort te doen natuurlijk!
De anti-dreun staat helemaal onderaan de to-do lijst, dat is iets voor als ik echt niet meer weet wat ik zou gaan doen! Hopelijk is dat ergens in april...

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

di dec 02, 2008 20:39

De Balk inlassen is geen Rocket Science om het maar zo te noemen. Besteed wel aandacht aan het inlassen van de buisjes daar waar de bouten door de balk gaan en de draagarm vast houden. Wat een oplossing is als je een van de twee gaten voor de as iets groter maakt zodat je daar een buisje door kan steken en dan vast lassen. Uiteraard moet het buisje wel glad woredn afgeveild zodat je geen opppervlakte verschil krijgt. Komt dat een beetje over? :roll:

Eventueel kan je de balk iets laten uitsteken of er weer een wat kleiner balkje op lassen om je uitlaat te beschermen. De grote balk wel helemaal tot daar waar de torsie stangen zouden gaan door laten lopen, het kleinere balkje [2x2 cm] als lengte van je carter pan. Heb je hier wat aan? :?
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

di dec 02, 2008 20:44

O ja, Motor kap van polyester voor de 75 met binnen werk betaalde ik 220 ex. voor, nu wellicht 250 ex. of zo. Dat is bij vd Bosch in Mariahout. 0413 209613. Carbon gaat richting 450 ex. Nasat de 75 mallen heeft/had hij ook IMSA schermen en spatboorden. :-$
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

wo dec 03, 2008 09:07

De anti-dreun staat helemaal onderaan de to-do lijst, dat is iets voor als ik echt niet meer weet wat ik zou gaan doen! Hopelijk is dat ergens in april...
Michel, voordat je met plastic plaatwerk in de weer gaat zou je echt eerst de anti-dreun moeten verwijderen, anders span je m.i. de kar achter de wagen.
Na het interieur en het glas zijn die platen het allerzwaarste deel van de auto die je zo kan verwijderen, en het kost ook niks.
Daarna hoef je pas je deuren leeg te zagen en de frames uit je koffer- en motorklep c/q plastiek te plaatsen.
(Ookal moet je om de platen uit je deur te krijgen, eerst alle frames eruit slijpen, maar dat is bijna geen werk)

Jij hebt je auto toch vlakbij huis staan? Dan moet je gewoon de rubberhamer-truc eens proberen in de ochtend na een koude nacht :D

Maar idd, eerst maar weer s alles in elkaar zetten zodat ie uberhaupt weer rechtdoor rijdt.

Veel succes met de wederopbouw,

Gr, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

wo dec 03, 2008 09:29

Ja Tim dat komt geheel over, bedankt voor je tips!
Weet nog niet precies wat de binnenmaat van de balk is, maar als er geen "voorraad" profiel in past, zet ik wel een u van plaatstaal en las ik die later dicht met een strip.
Imsa schermen zijn wel gaaf, maar met 196pk en 260Nm heb ik nog geen Imsa performance, haha.

Pieter, die anti-dreun hoef ik niet in de garage te verwijderen, dat kan ook in de schuur waar ie gestald staat. Daarom onderaan de to-do lijst!
Hij staat op zo'n 10 minuten rijden warm en droog in een schuur, dus zal ik hem als het vriest ff buiten zetten, haha.

Thanx beiden voor de tips en trucs weer!!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

ma feb 16, 2009 21:49

To-do lijst 75 TS-C racer 16-2-2009:

- Rechter voorwiel net zoveel camber als huidige stand van de linkerzijde en uitlijnen.
- Achteras aanpassen (toespoor, camber, breder, etc…..).
- Achterremschijven naar buitenzijde as.
- Gevlochten stalen remslangen monteren.
- Casterstang kogels monteren.
- Voorbumper demontabel monteren met snelsluitingen.
- Spaghetti spruitstuk monteren met nieuwe voorpijpen.
- Motorsteun aan bovenzijde motor monteren.
- Extra stijfheid in neus brengen.
- Dashboard verwijderen en tellerbak los plaatsen.
- Startpaneeltje plaatsen.
- Overige 3 deuren lichtgewicht maken (rechterachterdeur al gedaan).
- Accu naar achterzijde verhuizen.
- Versnellingsbak wisselen door “nieuwe” bak met 50% sper. (al voorradig...)
- Binnenzijde netjes maken.
- Diverse kleine dingetjes veranderen.
- Gevechtskleuren volgens oude model aanbrengen……

Gebruikersavatar
Mathijs
Member
Member
Berichten: 146
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 21:09

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

di feb 17, 2009 11:42

Hey Michel,

Respect voor het weer tip top maken van die gehavende koets.

Goed bezig.... Succes nog met deze 'to do list'

Greats

Terug naar “Racen - Algemeen”