Intussen hier ook nog meer gevonden... wel in bananendozen... (lekker sterk! ).
Een boek dat ik al vele jaren heb maar nooit gescanned had... nu toch maar eens gedaan want de cover foto is een absoluut prachtexemplaar...
Wat is uw keus? van Hans Hugenholtz
Helaas beperkt het 2300 S gehalte zich tot de cover foto maar voor de Alfa mensen staat er ook een test van de Bertone 1300 Junior in...
Voor de liefhebbers, er staat er momenteel eentje op MP te koop voor 25.00 Euro, zo lang je maar NIET OP ZONDAG BELT!
KLIKKLAK
Hans Hugenholtz is in feite de schuld van mijn 2300 S verslaving want in 1984 schreef Hugenholtz in "Het Automobiel" over de 2300 S... Het verhaal was dermate intrigerend dat ik toen onbewust besloot dat ik er ooit eentje moest hebben... Dat moment kwam ruim 10 jaar later... In het artikel stonden een paar foto's van Hugenhlotz zijn eigen 2300 S Coupe (die dus ook op de kaft van "Wat is uw keus?" staat...) en die waren ronduit prachtig... Het verhaal in het Automobiel ging over het terugvinden van de FN-04-32 die intussen bordeaux rood was geworden en in zeer slechte staat verkeerde.
Na vele omzwervingen kwam de FN-04-32 uiteindelijk in 1996 bij de in dit topic al eerder genoemde Cock Ooms terecht die hem nog steeds heeft.
Verder zijn er vandaag nog wat goodies binnengekomen...
Allereerst de folder van de nooit geproduceerde Ghia 2300 S Club... Ghia kwam niet verder dan 2 prototypes maar heeft wel een brochure geproduceerd...
Elke zichzelf respecterende 2300 S literatuur verzamelaar had deze brochure al eeuwen behalve ikke... maar daar is dus bij deze verandering in gekomen...
En tevens vandaag kwam het boekje van Alessandro Sannia over de "Speciales" op basis van de 188, 2100 & 2300 binnen... niet heel uitgebreid... eigenlijk meer een beknopt overzicht maar wel erg leuk. Is direct bij de schrijver in Italie te bestellen voor 13 Euro + 6 Euro verzendkosten en dan heb je hem binnen een paar dagen in je brievenbus liggen... netjes met het door de schrijver handgeschreven adres op de verpakking...
KLIKKLAK