De dag was nog niet voorbij...
De JZ's zijn bijna in willekeurige volgorde geproduceerd. Indien er behoefte aan is, kan ik daar hier wel over uitwijden.
Leuke verschillen in productie data van de oudst bekende JZ's:
0003: 15 Februari 1970
0005: 11 Maart 1970
0008: 4 Februari 1970
0009: 30 Januari 1970
0015: 12 Februari 1970
Totaal geen logica...
Het wordt echter erger als je naar de allerlaatste chassis nummers gaat kijken. Ten eerste bestaan die volgens Fusi niet (die quote 1.108 stuks...) maar bestaan volgens het Centro Storico wel... de laatste is 1.117 en die verkeert (met een T!
) in Nederlandse handen.
Zo is 1114 volgens het Centro Storico geproduceerd op 28 Januari 1972 terwijl 1112 (twee chassisnummers EERDER...) pas op 29 Juni van hetzelfde jaar van de "band" liep... 5 maanden later!
Intussen ook foto's uit Noorwegen ontvangen van Patriq Backlund van # 528... met het schitterende kenteken "Z 528"!
Hij kocht de auto in 2005 maar hij heeft eerst nog een jaar in een museum gestaan... Patriq moest dus een jaar wachten voordat hij er de eerste meters mee kon rijden!
Intussen heeft de trotse eigenaar met zijn JZ in het Noorse blad Norsk Motorveteran gestaan (scans op de site).
KLIKKLAK
En van Michèle Alpaerts uit Belgie heb ik foto's ontvangen van zijn 1600 # 310 in rally outfit...
De stijl & kwaliteit van foto's komt me bekend voor.... iemand van hier?
De auto heeft al wat reisjes achter de rug want ooit verkeerde hij (zij?) in Canada en was toen ws al een prive import vanuit Europa.
KLIKKLAK
Hey ZAAG, heb je deze JZ Belg ook al geregistreerd. Stond ik van de zomer naast op SPA Italia 2008. Aardige oude man:
Die is me helaas nog onbekend... een goudkleurige 1600 (of iig een JZ met 1600 voorbumper), Belgische registratie TAD451 en zwart gespoten voorbumper.
Staat genoteerd! Met dank!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...