vr nov 28, 2008 22:19
Ik denk (het is een gasauto) dat je benzineinjectoren vol met ingekoekte benzine zitten. Het kan ook zijn dat je luchtmeter niet goed meer is, heb je het probleem op gas ook? Als het alleen op benzine is, is het zeer waarschijnlijk zo dat je injectoren vies zijn. Ze zijn bij de betere automaterialenhandel in te leveren, die kan ze schoonmaken. Op zich kan je ook van een sloper (155, 164, 145,146 etc) de juiste injectoren halen. Je weet dan niet zeker of ze echt goed zijn, dus ik zou een benzineauto nemen met niet te veel kilometers op de teller als donor. Zeer waarschijnlijk heb jij geel gekleurde injectoren, die kleur zou je dus ook uit die sloper moeten halen. Als je geluk hebt zijn die injectoren goedkoper op de sloop dan je injectoren schoon laten maken, maar ik zou eerst even rondvragen. Een flesje injector-cleaner in de benzinetank helpt wel een beetje, maar ik zou als het zo ontzettend vervuild is echt gaan voor de professionele ultrasone reiniging. Ze vervangen dan ook gelijk de filters en zetten er nieuwe nozzles op, dat scheelt echt een heleboel.