Inderdaad is dat een van de dingen waar je naar kunt kijken, hoewel er aan het einde ook nog dubbelzitters P3's zijn geweest.
Een kort overzichtje van P2's en P3's:
De oorspronkelijke P2 uit 1924 en de P3 hebben ieder hun eigen heel specifieke grill. De P2 die gebogen grill en de P3 die met de metalen omlijsting. Zie je die grill, dan weet je eigenlijk al zeker dat je respectievelijk met een P2 of een P3 te maken hebt.
P2 1924 grill
P3 grill
Er zijn nog twee andere P2 uitvoeringen geweest, waarvan er een qua uitstraling niet erg op de oorspronkelijke P2 lijkt, namelijk de P2 van Varzi uit 1930 waar Dink het over had.
Dit is hoe hij bij de meesten bekend is en hoe hij in het Museo staat
Toen Varzi er in 1930 mee won zag hij er een beetje anders uit: grill nog helemaal chroom, géén Quadrifoglio emblemen, uitlaat niet zwart en winglets achter de voorwielen.
De andere gewijzigde P2 uitvoering had dezelfde neus als die uit 1924, maar had een afgestompte achterkant waaraan in de breedte het reservewiel was opgehangen.
Ik kan van deze versie zo snel geen foto's vinden, als ik ze alsnog vind plaats ik ze nog.
Afwijkende uitvoeringen van de P3:
Er is voor de 1935 Mille Milgia een tweezitter versie gemaakt:
En tot slot is er natuurlijk nog de bekende Aerodynamica uitvoering van de P3: