Zo, even een update, vorige week bleek dat een onderdeel van de nieuwe turbo niet past, ter modificatie naar een adres in r'dam gestuurd. Wel hoop andere dingen zijn gedaan: De handrem doet het nou ECHT! Verder zijn o.a. remleidingen mooier en beter herlegd en zijn er kapotte schroefpunten verwijderd, ook nieuwe motorsteunen zijn aan het blok gemonteerd, de oude waren in redelijke staat van ontbinding.
Maar we zijn ook naar de Dinitrol behandeling van Aalst geweest, op de autoambulance heen-en-terug, en de eerste 10 minuten is dat wennen, in mijn verbeelding zag ik al in de bocht de auto d'r af rollen...
Maar gelukkig reed Wim en die was al wat gewend.
Leuk is ook dat zelfs zonder op eigen stoom te zijn, de bertone nog bekijks trekt achterop die truck. Zeker op de terugweg toen ik er achterna reed was dat goed te zien, langs de A58 in zeeland ging onze combinatie tanken, vervolgens reed er een surveillance auto om ons heen, stopte naast ons en wenkte ons (Ik dacht nog "We zijn toch netjes bezig?") de agent in kwestie vroeg echter of wij wilde ruilen voor een Ford. (De surveillance auto dus.)
Anyway, zie foto's voor en na de behandeling, na verwachting komt a.s. dinsdag het aangepaste onderdeel binnen en kan eindelijk het blok erin.
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou?
Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm