Klopt helemaal. De verwarming van een 33 (en sud) werkt met luchtkleppen, het verwarmingsbatterijtje heeft altijd stroming en dus geen kachelkraan.Voor zover ik weet heeft een 33 geen kachelkraan, maar staat de radiatior vol in de koelkringloop.
Als er veel bijgevuld moest worden lijkt het me logisch dat er ergens een lek is. Ofwel, er kan best lucht in het koelcircuit komen en dus ook een borrelend geluid bij de kachelradiator.
Het systeem bij een 33 is zelfontluchtend, dus vullen en opwarmen en daarna weer afkoelen is voldoende.
Succes,
Rob
Ik vrees voor de topicstarter dat dit raak is...ook een optie : scheurtje in een koppakking = luchtbellen in het koelsysteem.
bijna elke boxer heeft daar sludge, dat komt omdat de dop zover van het blok af zit dat het vocht hieronder niet verdampt omdat het niet warm genoeg wordt. Hoeft absoluut niet te betekenen dat de koppakking lek is.Houd je koelvloeistofniveau even bij, en trek je oliedop er eens af, als daar witte aanslag onder zit ben ik bang dat je koppakking stuk is
Heb ik die gehad dan?Met die verstopte waterafvoer geen natte voeten gehad Of was ik wat enthausiast in de bochten
Of vreemde electrische storingen Bij mij bleef de claxon een keer hangen (lees aan staan) en gingen mijn regendruppel weg haal stangen een geheel eigen leven leiden op de voorruit
Groetjes,
Marc
Dat was de vraag Ik heb ook verstopte waterafvoer gehad en kreeg dus flink natte voeten bij het nemen van een bocht.Heb ik die gehad dan?