Of in een bocht het contact ineens terug springt en het stuurslot erop springt
Geen idee of dat wel kan maar ik had het toch niet aangedurft denk ik.
A. SlotMijn conculega
Maar wel met een glimlach
In je slotmechaniek zit een stift die je sleutel "vast" moet houden op het moment dat je de sleutel omdraait. Die stift wordt met een veertje ingedrukt, kennelijk is die stift blijven klemmen en wilde het veertje niet hard genoeg drukken om daar doorheen te gaan. Op zich kan dit voor de veiligheid geen kwaad, je slot draait echt niet vanzelf terug tijdens het rijden. Een methode die nog wel eens gebruikt wordt bij versleten sloten is (een deel) van het binnenwerk verwijderen. Je krijgt dan auto's die je ook met een kwartje, schroevendraaier of een ander ludiek voorwerp naar keuze kan starten. De schakelaars en het stuurslot werken dan dus nog prima, alleen het concept dat je de passende sleutel nodig hebt voor bediening is vervallen.OK, geen foto van een slot (je), maar wel een grappig verhaal uit de praktijk over het slot van mijn 33...
Gisteren start ik mijn bolide in de parkeergarage, boodschapjes gedaan, je kent dat wel...
Wil wegrijden, hoor ik gerinkel (als van een sleutelbos die valt...)
Ik kijk naar beneden en ja hoor...daar ligt op de mat naast mijn linkervoet de autosleutel...
Op zich niet zo raar natuurlijk, ware het niet dat de motor nog liep
Denk dus: das apart, what de f..k is hier aan de hand
Ben ben dus maar zonder sleutel in het slot weer naar huis gereden, heb ik nl altijd al es willen doen
Daar aangekomen: sleutel in het slot en de 33 weer uitgezet
Manlief vond het maar een raar verhaal...
Iemand hier een verklaring voor? Heb het vandaag weer geprobeerd, maar nu gaat het niet meer
Groetjes, Miranda
Dat is inderdaad het deel dat er voor zorgt dat je slot niet zomaar terugdraait. Dit is dus een ander stukje mechaniek dan de stift die je sleutel "vasthoudt"
J-Slot