Je keuze om het verder zo te laten en vooral naar gewichtsbesparing te gaan kijken is erg logisch, daarmee ben je sneller op vaart en kan je harder de bocht door zonder van de baan te schuiven. Ik vind 330 nm en 190 pk een heel respectabel resultaat en volgens mij moet dat in een 147 koets voldoende zijn om heel hard rondjes te kunnen rijden. Die 1150 kilo is inderdaad wat aan de zware kant, de 147 GTA cup weegt geloof ik ongeveer 1000? Wat mag er allemaal nog uit en af wat je nu nog niet gedaan hebt? Hoe zit je met je gewichtsverdeling? Voor m'n gevoel is een dieselblok zwaarder dan een benzineblok, maar die 2.0 16V twinsparkblokken wegen ook het nodige, dus het verschil kan nog wel eens redelijk meevallen.
Je zegt zelf al dat je aandrijflijn niet meer koppel aan kan. Meer toeren krijg je niet uit een diesel, daar verbrandt het spul niet snel genoeg voor. Kan/mag je een aandrijflijn uit een 2.4 plaatsen?