Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

di dec 09, 2008 19:02

degene die de motor heeft opgebouwd is alweer minstens 4 eigenaren terug......... :shock:
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

di dec 09, 2008 22:09

Leuk is anders, maar ja, dan nog. Straks heeft Wouter wel een extreem exclusief apparaat voor een nog altijd redelijk bedrag. 8)
Nou, ik wou dat ik het daar mee eens kon zijn... het idee was natuurlijk dat ik een extreem exclusief apparaat had zonder deze extra investeringen :cry:
Troost je beste man, ik heb 3x zoveel in m'n 75 gepompt als dat ik voor ogen had. Een achterlijk bedrag, maar ja... :?
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

di dec 09, 2008 22:12

gezien de opzet van de auto, en het gegeven wat er veranderd is, moet men er eigenlijk vanuit gaan dat er een redelijke kans is dat er nog meer in moet.. Overigens is Sieger er altijd open over geweest wat er door hem gedaan is, zo open dat half nederland het zo ongeveer in ieder geval zou kunnen weten.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

di dec 09, 2008 22:24

Toch benieuwd wat de OORZAAK is geweest. Wat zat er dan niet goed in dit blok dat dit gebeurd is?


...ja ik ben een van de vorige eigenaren van dit motorblok, hoewel het bij mij nooit gelopen heeft cq in een auto gezeten heeft


:roll:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Wouter Dobbenga
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: vr aug 08, 2008 16:45
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

wo dec 10, 2008 12:50

Leuk is anders, maar ja, dan nog. Straks heeft Wouter wel een extreem exclusief apparaat voor een nog altijd redelijk bedrag. 8)
Nou, ik wou dat ik het daar mee eens kon zijn... het idee was natuurlijk dat ik een extreem exclusief apparaat had zonder deze extra investeringen :cry:
Troost je beste man, ik heb 3x zoveel in m'n 75 gepompt als dat ik voor ogen had. Een achterlijk bedrag, maar ja... :?
Ja, het leven van een alfist gaat niet over rozen.. :roll:

Maar ik weet nu al, na de eerste 10 minuten dat ik er weer in rij ben ik alles weer vergeten en heb 1 grote smile van oor tot oor :D :D :D :D

Ik wil ook naar Mille Miglia in 2009 ermee! Dat lijkt me echt geweldig, in het zonnige (Even aannemen maar) Italia met turbo-bert achter de Mille Miglia aanrijden en samenscholen...
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou? :cry:

Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

wo dec 10, 2008 13:20

Maar erg jammer dat die ow zo geweldige Wim niet eens op mijn PB antwoord ( hij heeft hem wel gelezen).

Leuk zeg, iemand in een hoek drukken omdatie het volgens HEM niet goed heeft gedaan (alles stond op het forum en is na te zien), diegene gaat daar op in met een PB en meneer neemt niet eens de moeite om er een terug te sturen.

Nou, dan ga ik me ook even verlagen tot zijn niveau: Mooie lul ben je dan.

(En meer zeg ik er niet over, hij neemt maar contact met me op via PB.)

En gefeliciteerd datie weer rijd Wouter.

Gebruikersavatar
Wouter Dobbenga
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: vr aug 08, 2008 16:45
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

wo dec 10, 2008 13:24

En gefeliciteerd datie weer rijd Wouter.
Nou bijna dan he, ik moet nog even geduld hebben...hopelijk a.s. vrijdag of anders de week erop
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou? :cry:

Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

wo dec 10, 2008 13:28

Ah oke, was te voorbarig met m'n reactie.

In elk geval komt het moment steeds dichterbij, tof dat deze geweldige bert de wegen weer gaat sieren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

wo dec 10, 2008 18:36

Ik wil ook naar Mille Miglia in 2009 ermee! Dat lijkt me echt geweldig, in het zonnige (Even aannemen maar) Italia met turbo-bert achter de Mille Miglia aanrijden en samenscholen...
Maak dan komend voorjaar even tijd (1 weekendje) om mee te rijden naar de Alfaholics trackday, dit jaar mee geweest met de Juul volgend jaar zeker weer.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

za dec 13, 2008 08:57

waarom voel je je in een hoek gedrukt? omdat iemand niet reageerd? en wim stuurt geen pb terug omdat hij dat waarschijnlijk niet nodig vind en vind dat hij er genoeg over heeft gezegd.... ken wim al iets langer :wink:


wouter ik had jou nog wat foto's beloofd..... is wel wat later maar toch bij deze.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op de foto's ook te zien wim (Kale) en Wouter :lol:

en dan nog foto van wouter zijn andere heerlijke bella...................

Afbeelding
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

za dec 13, 2008 09:17

Als Sieger hem in een pb om uitleg vraagt over bepaalde uitspraken die hij heeft gedaan hier op het forum die (zouden kunnen) gaan over Sieger zijn werk aan de Bertone dan vind ik ook dat die Wim wel het fatsoen kan hebben om daar op te reageren :? ... Het kan natuurlijk best zijn dat het niet over Sieger zijn werk gaat maar over iets wat iemand anders aan de auto of de motor gedaan heeft maar dan kan hij dat alsnog gewoon aan Sieger melden via een pb. Het is voor Sieger natuurlijk niet leuk om zoiets te horen over 'zijn' auto :( , vooral na de uitgebreide verslagen die hij altijd gegeven heeft van de werkzaamheden.

Degene die iets verkeerd gedaan heeft vind het misschien ook wel fijn om dat te horen... Om te voorkomen dat het een volgende keer weer gebeurt bijvoorbeeld. Vooral als het zaken zijn die de veiligheid beinvloeden zou ik zeggen dat je haast verplicht bent om dit even aan de vorige eigenaar te melden, niet om te klagen maar gewoon om het te melden (klagen kan natuurlijk ook maar je weet niet of het moedwillig gedaan is door de betreffende persoon of gewoon onkunde.).
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Andretti Molletti

RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

za dec 13, 2008 10:42

Netjes gesproken giuliettaevo!

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

za dec 13, 2008 11:03

dank u :oops: ... remco is ook goed hoor. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

za dec 13, 2008 13:10

Ten eerste: Ik ben blij dat de auto weer op de weg is !!
Zoals jullie wellicht weten ben ik de eerste eigenaar van deze auto geweest.
Had nog niet eerder een 105 Turbo van dichtbij gezien. Een perfect project dus.
Ik heb veel rare oplossingen verzonnen. Neem nu de koperen rem en koppelingsleiding
buiten langs om ze niet te dicht bij de turbo langs te laten lopen. In theorie een aardig
idee maar met wat nadelen. Zo is het onluchten moeilijker. En omdat ik geen remleiding
snij en dingetjes aanzet apparaat had zijn ze waar te lang gewoon opgrold. Dat
zou ik later wel aanpakken. Ik vond het uitlaatspruitstuk goed genoeg.t lekte niet.
En op de downpipe en uitlaat ben ik eigenlijk best trots.
Injectoren wilde ik vervangen door hoog ohmige grotere injectoren en dan MegaSquirt.
Maar pas nadat de auto goed liep.
Sieger ontdekte de zwetende lekkende verbindingsslangetjes.
Verder kan ik alleen de wat vreemde montage van de benzinepomp herinneren.
Dit alles heeft niets met de motor of aandrijving te maken.
Electronica was wel in orde en de motor liep uiteindelijk best.
Dit tot de ontploffing.
Ik kan me ook niets indenken wat Sieger fout zou hebben gedaan.
Ik zou me er ook niet veel van aantrekken. Je hebt heel veel werk verricht in een
korte tijd met veel doorzettingsvermogen. En het is een dooddoener, maar voor iemand
die net zn rijbewijs heeft verdien je voor dit project een heleboel complimenen.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Bertone Junior '71 1800 Turbo update cinque

za dec 13, 2008 18:09

mee eens Kai. Goed gezegd. En ik weet wel wie het motortje weer WEL gebouwd heeft maar ik heb geen zin om namen te gaan noemen hier. Ik moet zeggn, mijn vriend is het niet, ik doe er geen zaken (meer) mee, maar ik weet dat andere mensen wel fiducie in diegene hebben.
Ik kan wel zeggen: het verbaast me niets, maar dat is dan mosterd na de maaltijd, en dan zou ik destijds toen ik het torretje kocht dus ook geflikt zijn.
Hoe dan ook, ik heb het motortje in goed vertrouwen gekocht, En zo is het ook weer doorverkocht, totdat het bij Wouter terechtkwam.
Wouter, je kan me Peebeen over de bouwer.


Groet,
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Projecten”