Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Project 33 Permanent 4 - nieuw in de stal

di dec 16, 2008 08:54

Slot verdrinken in WD40?
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Project 33 Permanent 4 - nieuw in de stal

di dec 16, 2008 09:09

klemmetjes kan je gewoon nieuw nog krijgen (heb ze al vergeven, sorry)

roest lijkt wel van binnenuit te zijn

slot zal die veer afgebroken zijn of niet? maar je kan hem dan met een schroevendraaier omhoog wippen en dan de deur openmaken
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Sandertje P4

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - nieuw in de stal

di dec 16, 2008 10:35

Hierbij enkele plaatjes.
Afbeelding

Afbeelding

Iemand die verstand heeft van roest / de parels die op de bodem zitten? Zijn dit parels van laswerk (wat totaal niet nodig was op deze plek..) of is het een chemische reactie of iets anders?

Nog een paar plaatjes waarop te zien is hoe het 'interieur' er nu uit ziet... De uitdaging is nu nog om de passagiersdeur open te krijgen, deze wil niet uit het slot. Dit was ook bij de bestuurdersdeur het geval, deze heb ik inmiddels open (het binnenwerk van het slot bleek vastgeroest).

Afbeelding

En een Alfa 33 Bimotore??
Afbeelding
Als het goed is, heb ik op de bodem, waar de stoelen op vastzitten, plaatjes over het carrosserie gelast.
Omdat het nog wel eens voorkomt dat de bodem daar doorroest of scheurd.

En bij de voeten bakken voor, heb ik ook gelast, omdat ze daar vaak ook doorroesten.

Mvg
Sander

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Project 33 Permanent 4 - nieuw in de stal

di dec 16, 2008 10:42

|Ik heb beide sloten inderdaad verdronken in de WD 40. Het bestuurdersslot is inmiddels open, maar moet ik zeker vervangen. het passagiersslot zit nog vast, maar ik heb geduld, ik ben nog niet aan het interieur begonnen (alles ligt wel klaar, ik heb ooit een P4 gedemonteerd en heb nagenoeg alles op voorraad liggen).
Het probleem met het slot zit hem niet in het bekende veertje maar in de metalen draaischijf die je normaal gesproken bij die kapotte veer even om zou wippen. Deze schijf zit aan het huis vastgeroest. Het blijkt maar weer eens dat het bij de 33's heel belangrijk is om de sloten ingevet te houden (denk maar aan de winterperikelen met sloten vand e 33's, ik zie mijzelf nog steeds in de winter rijden met 1 hand aan de deurgreep om de deur dicht te houden....)
Het veertje uit het inmiddels overleden slot bwaar ik trouwens goed :)


De roest van binnenuit? Hmm, ik heb nog niet onder de vloerbedkleding gekeken maar het zou mij niet verbazen. Ik zal eens kijken. Ik hoop het niet want dan mag het lasapparat erbij komen....

Maar mocht iemand nog sloten hebben dan hou ik mij aanbevolen!

Edit: Sander, ik lees nu jouw reactie, dit kan inderdaad de parels verklaren, duidelijk verhaal. Je had alleen de bodem daarna niet van een beschermlaag voorzien? Dat verklaart de roestvorming maar betkent ook dat het geen doorroesten van binnenuit is.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Sandertje P4

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - nieuw in de stal

di dec 16, 2008 10:54

|Edit: Sander, ik lees nu jouw reactie, dit kan inderdaad de parels verklaren, duidelijk verhaal. Je had alleen de bodem daarna niet van een beschermlaag voorzien? Dat verklaart de roestvorming maar betkent ook dat het geen doorroesten van binnenuit is.
Nee, had het nog niet van een beschermlaag voorzien aan de onderkant. :oops:
Had het wel van binnen met zinkspray gespoten. En inderdaad, het is niet doorgeroest.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Project 33 Permanent 4 - nieuw in de stal

di dec 16, 2008 11:33

spuit anders ook met IMAL, werkt wat beter als WD40 kwa los maken
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Project 33 Permanent 4 - nieuw in de stal

di dec 16, 2008 14:39

Serge, volgens mij heb ik nog een complete slotenset + sleutels liggen. Zal vanavond even proberen te kijken voor je. Ik weet dat ik ze heb, maar waar precies...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - nieuw in de stal

di dec 16, 2008 15:16

Serge, volgens mij heb ik nog een complete slotenset + sleutels liggen. Zal vanavond even proberen te kijken voor je. Ik weet dat ik ze heb, maar waar precies...
Matthijs,

de slotjes zelf van de P4 zijn in orde hoor, het gaat echt om het sluitmechanisme van de voordeuren. Maar ik heb eigenlijk nog niet nagekeken of de sloten allen identiek zijn, mocht dit niet zo zijn dan zou een compleet setje zeer welkom zijn!


IMAL ga ik zeker halen, evenals zinkspray, die was op. En als je op de zondagen meestal klust dan kan je dus niet meer verder...
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Project 33 Permanent 4 - De bodem

zo dec 21, 2008 20:46

Vandaag was het weer klusdag. De dag begon slecht, ik was vergeten om een nieuwe bus zinkspray te kopen dus kon niet verder met de bodemplaat.
Als alternatief ben ik de bedrading van de P4 gaan bekijken, er lagen enkele draden met losse stekkers. Aangezien bedrading geen favoriet van mij is (ik heb er zelfs een hekel aan), maar het toch moest gebeuren, ben ik met tegenzin er maar eens voor gaan zitten.
Ik heb het vloerkleed uit de P4 gehaald en daar de bedrading netjes gelegd en de matchende stekkers bij elkaar gezocht, eignelijk ging dat best voorspoedig,totdat ik bij de tunnel aankwam ter hoogte van de bevestiging van de handremkabel.
Zoals ik al eerder gemeld had ontbreekt dit bevestigingsplaatje en was ik op zoek naar een nieuw plaatje. Deze is geregeld maar had ik nog niet klaarliggen, maar het interieur stond in eerste instantie nog niet op het prioriteitenlijstje. Maar wat blijkt, de bodemplaat/tunnelplaat waarop het plaatje bevestigd hoort te zijn, is vervormd, zie hieronder:
Afbeelding
Afbeelding
Het is misschien moeilijk te zien op de foto, maar het driehoekige vlak dat de 3 boutgaten verbindt, behoort helemaal vlak te zijn....Hoe de vervorming gekomen is, is mij inmiddels ook duidelijk geworden..... De auto is aan de onderkant voorzien van een enorme hoeveelheid zand en er zijn 2 bevestigingspunten van de visco-koppeling afgebroken, de auto moet behoorlijk lomp misbruikt zijn voor een middagje wild crossen op onverhard.... De ophanging van de visco-koppeling is daarbij losgescheurd en tegen de bodemplaat geklapt, dit is precies onder het montagepunt van de handremkabels op de tunnel.

Ik heb inmiddels dit montagepunt teruggetikt zodat montage van de plaat weer mogelijk moet zijn, maar ik moet wel nog enkele scheuren gaan dichtlassen. Zonde dat dit alles nodig blijkt te zijn, maar ook dit wordt verholpen.

Verder maakte ik mij zorgen om een krakend geluid in de voorwielophanging, maar na een korte blik onder de motorkap kon ik dit oplossen, de veerpoten bleken aan de bovenzijde niet vastgezet te zijn. De moeren zaten er wel op maar waren niet aangedraaid en de ringetjes die ertusen horen te zitten waren niet gemonteerd, dit heb ik aan beide zijden hersteld (net als 2 ontbrekende bouten waarmee de veerpoot aan het fuseestuk vastgezet wordt.

Naast de genomde klussen heb ik remklauwen voor de voorkant van de P4 opgezocht (deze ontbreken) en wat klein grut gemonteerd.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
ToonQVp4
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 20:01
Locatie: Oost Souburg (Zeeland)

RE: Project 33 Permanent 4 - De bodem

zo dec 21, 2008 22:20

Er hebben zelfs foto's van dat middagje crossen op het forum gestaan dat was nog voordat hij van sandertjep4 was.

Zijn de rubbers van de ophanging nog wel intact dan na al dit geweld?
156 sw 2001 facelift 2004 parelmoer wit




gehad:33 1.7 16v QV permanent 4.(2wd :( )'93 :(
2x33 1.4 imola '93
1.7 16v QV '91
Spider 2.0 ts '97

non alfa:

Volvo 850 estate 2.0 '95 dagelijks voor m'n vriendin

Gebruikersavatar
jeroenbos
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: di jan 24, 2006 19:27
Locatie: schoonebeek

RE: Project 33 Permanent 4 - De bodem

wo dec 24, 2008 21:01

hee sergio

wat een werk zie dat de roest duivel weer heeft gebeten in het ijzerwerk
altijd mooi zoon permanent 4
succes met het project

groetjes jeroen
in bezit:
Alfa romeo 33 1.3v dr-hf-24
Alfa Giulietta QV
niet meer in bezit:
Alfa 159 1.9 jts TH-658-J
Alfa 147 1.6 57-nx-zp
Alfa 146 ts-lb-50 1.6 ts
Alfa 147 92-gs-nb 1.6 ts
Alfa GTV st-ns-92 3.0 v6 24v
Alfa 156 84-fh-vz 1.8 ts
Alfa 146 pn-rn-36 1.6 boxer

Sandertje P4

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - De bodem

zo dec 28, 2008 12:58

Er hebben zelfs foto's van dat middagje crossen op het forum gestaan dat was nog voordat hij van sandertjep4 was.
Dat klopt. Toen kocht ik hem van een welbekende ex mede forummer.

Mvg
Sander
Laatst gewijzigd door Sandertje P4 op ma dec 29, 2008 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
33carbs
Full Member
Full Member
Berichten: 373
Lid geworden op: di apr 12, 2005 22:59
Locatie: Uden

RE: Project 33 Permanent 4 - De bodem

zo dec 28, 2008 18:06

ik heb toen nog een x met die auto gereden, toen mijn blok er nog in lag. Ben maar een heel klein blokje om
gaan doen omdat ik gewoon schrok hoe hard er onder iets tegen de bodem aan klapte. Maar mijn blokje
heeft dus ook aan dat middagje crossen mee gedaan :evil: :? .
Doodzonde dat zo'n brass""""""" met zo'n leuke auto gaat crossen!!!!
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Project 33 Permanent 4 - De bodem

di dec 30, 2008 09:44

ik ken deze auto ook wel ja.... ik heb toen de gele koni's die achter zaten van cees-jan overgenomen. was wel een gezellige bedoeling in zijn achtertuin.

respect dat deze auto toen werd kaal geplukt en nu weer inzetbaar gemaakt word. jammer dat er zo mee is omgegaan :?
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Sandertje P4

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - De bodem

di dec 30, 2008 09:51

ik ken deze auto ook wel ja.... ik heb toen de gele koni's die achter zaten van cees-jan overgenomen. was wel een gezellige bedoeling in zijn achtertuin.
Was jij daar ook bij dan???? Hebben wij elkaar toen ontmoet???

Mvg
Sander

Terug naar “Projecten”