Gebruikersavatar
roberto
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: di dec 28, 2004 08:19
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer: Website

RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

vr apr 18, 2008 21:17

Ziet er goed uit!!!
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

di dec 16, 2008 14:11

Is al even geleden, maar spiek nog regelmatig even naar de foto's. Maar wat is nu de bedoeling van deze plaat.
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

di dec 16, 2008 14:43

Kijk maar eens op de site van alfaholics. Is voor een betere koeling van de kop...

Bas
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

di dec 16, 2008 15:34

Kijk maar eens op de site van alfaholics. Is voor een betere koeling van de kop...

Bas
Kan het niet vinden, maar het werkt? Is misschien voor mij nu ook een verstandige modificatie.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

di dec 16, 2008 17:20

Kijk maar eens op de site van alfaholics. Is voor een betere koeling van de kop...

Bas
op de site van Jim Steck :wink:
auto componenti.com

Andretti Molletti

RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

di dec 16, 2008 17:37

:arrow:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op vr dec 19, 2008 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

di dec 16, 2008 18:45

Er zal een hele goede reden zijn dat Alfa Romeo de eerdere aangelegde koelkanalen verwijderd heeft... om dan die plaat terug te schroeven en toch weer de oude routing te nemen heeft mi geen zin tenzij je heftige uitlaatklepkoelproblemen hebt...
En dan nog, het geeft eerder problemen dan dat het problemen oplost want de reden voor het weghalen van die koelkanalen (plaat weg) is goed!
welke reden dan ???

Andretti Molletti

RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

di dec 16, 2008 18:52

:arrow:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op vr dec 19, 2008 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

di dec 16, 2008 19:41

Give it a try!! 8)
tja zo lust ik er ook nog wel een paar...

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1308
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

wo dec 17, 2008 09:19

Er zal een hele goede reden zijn dat Alfa Romeo de eerdere aangelegde koelkanalen verwijderd heeft... om dan die plaat terug te schroeven en toch weer de oude routing te nemen heeft mi geen zin tenzij je heftige uitlaatklepkoelproblemen hebt...
En dan nog, het geeft eerder problemen dan dat het problemen oplost want de reden voor het weghalen van die koelkanalen (plaat weg) is goed!
Nou laat ik eens een poging wagen: Is plaat weghalen niet puur voor emissie geweest, temp uitlaat poort omhoog zorgt voor vermindering CO?
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

wo dec 17, 2008 10:22

ahhh auf die manier,Ik dacht dat Dre`bedoelde ga het maar eerst eens uitvoeren en dan temp.meten. :shock:

aannemelijk verhaal Maurizio,

Ik wil liever warmte uit de kop weghalen door meer koelwaterflow.
blijft je mengsel ook koeler.

Bij mijn turbo berlina wil ik al helemaal geen hete kop(kleppen) dus ik pas het ook toe.

Andretti Molletti

RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

vr dec 19, 2008 01:04

:arrow:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op vr dec 19, 2008 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

vr dec 19, 2008 11:06

Het weghalen of terugzetten van een routering van de koeling heeft vast ook te maken met het gebruik van het blok. Als er kanalen weggehaald worden door Alfa, is dat vast omdat er op straatblokken kennelijk barsten in komen, of het is niet noodzakelijk voor straatblokken en ze hebben teveel gietfouten met die kanalen er in. Zo'n soort reden kan een fabrikant hebben om dit soort modificaties uit te voeren in de loop van een produktie. Als AlfaHolics besluiten om iets terug te modificeren, doen ze dat vast omdat ze met een zwaar opgefokte motor (die maar 1 seizoen mee hoeft te gaan op het circuit) profijt van hebben. Deze twee filosofieen zijn totaal verschillend, het kan dus heel goed zijn dat ze allebei, binnen hun toepassing, de beste oplossing zijn.

Bij een ottomotor wil je graag dat de kop niet barst door warmteverschillen, raar uitzet waardoor je kleppen niet sluiten, klepgeleiders ovaal worden gedrukt, je koppakking moet netjes blijven zitten, allemaal van dat soort redenen om een fijne uniforme temperatuur in je kop te hebben. Verder wil je graag dat de wand van de verbrandingskamer niet te heet wordt, want dan zou je voorontsteking kunnen krijgen.

De temperatuur van je uitlaatgassen wil je in principe niet aan je kop kwijt raken, maar juist je uitlaat uit hebben. Verder wil je voor emissie die temperatuur niet te hoog hebben, bij hoge verbrandingstemperaturen krijg je veel NOx in je uitlaatgassen. Zoveel mogelijk warmte uit je uitaatgassen halen nog voor die uit de motor verdwenen zijn is nogal onhandig, je hebt er een gigantisch koelsysteem voor nodig en al die warmte moet ook weer weg onder je motorkap. Verder is er nog een belangrijk punt, warmteverlies van uitlaatgassen in je motor geeft drukverlies, dus minder rendement. Bij een turbo is dat nog veel belangrijker, minder turbodruk bij al afgekoelde uitlaatgassen kost je echt bakken vermogen. Omdat je spulletjes een bepaalde maximumtemperatuur kunnen verdragen moet je je turbo niet zo heet mogelijk laten verbranden, maar warmte die in je uitlaatgassen zit wil je het liefst wel bewaren tot het de turbo voorbij is.

Andretti Molletti

RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

vr dec 19, 2008 15:22

de klepel gehoord in de sjet maar de klok gemist?

:arrow:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op vr dec 19, 2008 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Totale motorrevisie Giulietta TS (VA pag.7)

vr dec 19, 2008 15:54

Jij wilt helemaal je temp niet uit je turbouitlaat halen!!!!!!!!!!!!!!

ECHT NIET!
dat klopt ;niet uit de uitlaat ,maar wel uit de kop.

thermoschock krijg je in deze configuratie niet want de aanvoer van het water komt eerst door de inlaatkant van het blok,
opgewarmd is de koelvloeistof dan al.
Het gaat eigenlijk ook niet zo zeer om de grotere koeling in een keer, de verandering is meer om een grotere flow te krijgen in de kop,
en daar de temp weg te halen.

Zowel Jim Steck als Dominic Beninca werkte met succes met deze opzet in het turboblok,voordat zij overgingen naar meer vermogen en een monoblok installeerde.

Twee mensen die,mijn insziens autoriteiten zijn op turbogebied cq motorenbouw, adviseren om het toe te passen.Voor de prijs hoef je het niet te laten. :lol:

Ik hou de kop temp. bij ben benieuwd of het verschil uitmaakt.

Terug naar “Projecten”