Wow, 16 april het laatste antwoord in dit topic. Tijd voor een update dus.
Begin dit jaar dacht ik nog dat de zuigerveren versleten waren omdat ik vond dat de carterdruk hoog was. Maar dat bleek meer aan mijn onervarenheid wat dat betreft te liggen. Een compressietest gaf namelijk de volgende waarde: 10 - 10 - 10,25 - 10 Schitterend dus.
Dus alle slangen onder de motorkap maar nagekeken en vervangen indien nodig om de carterdampen zoals het hoort de carbs weer in te sturen om van de vettigheid op het blok af te komen.
Aangezien de choke van de oude carbs kapot was (mechanisme was kapt van een van de carbs) en ik nog een ander setje had liggen heb ik daarna dat losse setje gereviseerd en later gemonteerd. Dat deed echter meer kwaad dan goed. Die carbs kreeg ik niet goed afgesteld dus de oude maar schoongemaakt en er weer terug op gezet.
11 januari moet de 33 weer gekeurd zijn. Om eventuele problemen rustig op te kunnen lossen ben ik vandaag voor APK poging 1 gegaan.... afgekeurd
... omdat de claxon dienst weigerde
Ik had gisteren de rest van de elektrieke zaken nog even gecheckt maar het was toen al vrij laat en ik wilde de buren niet wakker maken dus de claxon heb ik niet getest .... volgend jaar de buren toch maar even laten schrikken dus
Met de keurmeester nog ff gekeken of het een los contact ofzo was maar waarschijnlijk is er ergens een kabelbreuk. In ieder geval geen grote kosten voor dit jaar, hooguit een stuk draad uit een van de dozen in de garage trekken en ertussen frotten in plaats van de huidige bedrading.