Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

wo dec 17, 2008 19:55

Dan had je beter even langs gekomen, zit je n.l. in mn achtertuin (2km noem ik mn achtertuin btw)
Heb er nog nooit gegeten valt mij buiten budget.

04/04/2009 ga ik hier weer eten Restaurant Marcos in Bristol hoop met een leuk clubje mede forumers.
Laatst gewijzigd door GiuliaCorse op wo dec 17, 2008 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

wo dec 17, 2008 20:03

Het is voor allebei vrij lang geleden dat ik er ben geweest, maar wat me in Alphen aan den Rijn heel goed bevallen is zijn De Gelaarste Kat (heeeeeeeerlijke saté van ossehaas! Mjammie!) en Alfreds Diner (erg leuk gelegen, prima ambiance en dito keuken).

Edit: ook maar even linkjes achter gezet
In alphen a/d Rijn ga je natuurlijk naar EL Caballo http://www.doscaballos.nl/
en naar de rijnkade bij Proto http://www.tapasproto.nl/

eet smakelijk :wink:

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

wo dec 17, 2008 20:13

In Amsterdam ga ik naar de Kerkstraat 41 in de "klos" voor de lekkerste gerookte spare -Ribs ooit.( al 30 jaar dezelfde kwaliteit)

Of naar Sama Sebo een lekker indisch bordje halen in de PC Hoofd ( cafe`de posthoorn)


Hier in bels hebben wij in vlimmeren een excellent bistro achtig restaurant genaamd De Bourgondier,echte no nonse belgische hap.

en uiteraard in Turnhout Il Vicoletto in de bloemetjes steeg.Italiaans op hoog niveau

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 18, 2008 00:59

PLOEF!
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 18, 2008 10:28

doe eens gek en vlieg naar Goa en eet eens Indiaas.
Aha! We gaan vliegen. In dat geval direct naar het eiland Zakynthos, daar zit in
Argassi een restaurant "Portogalli" (Grieks voor sinaasappel) aan de hoofdweg.
Je eet er in een tuin tussen de sinaasappelbomen en geurige bloemen, loungemuziekje van een DJ,
Voor Griekse begrippen heel trendy, schoon, en fris.
Een oogstrelende menukaart waar geen enkel normaal mens uit zou kunnen kiezen. Een
tikkeltje Italiaans georiënteerd, met name de voorgerechten.

Ik was na een aantal weken schoenzolen wel toe aan een heerlijk ossenhaasje, dat was
ook direct de allerbeste die ik ooit gegeten heb. mét balsamico-dressing mmmmmmmmmmm!
Inmiddels komen we in dit restaurant enkele jaren en de kwaliteit is zeer constant.
Gelukkig is het over een paar maanden alweer zomer..... 8)

Ik voel een nieuw topic opborrelen, waar gaan we heen komende zomer.....?

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5596
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 18, 2008 10:33

mag ook met de auto hoor: Lucca, Da Leo.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 18, 2008 10:48

Pizzeria "Sa Perda Longa" in Nietap, (heb ik 5 jaar lang gewerkt)
Altijd gezellig en goed eten.

Pizzeria "Bella Italia" in Assen,
Tafels staan wat krap op elkaar maar de pizza zijn (vind ik) heerlijk 8)

Beste restaurant waar ik ooit ben geweest was op Sardinie, een pizzeria in een zijstraatje in het dorpje Pula (in het uiterste zuiden), echte steenoven pizza's met mozzarella, goddelijk lekker :D en heel goedkoop!
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Frank155

RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 18, 2008 11:03

Ristorante Impero Romano in Den Haag...

Italiaanse bemanning en zo nu en dan een beetje chaos, maar top eten en prima wijnen! Specialiteit van het huis is een fantastische truffelpasta met parmezaanse kaas!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5596
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 18, 2008 11:18

Italiaanse bemanning en zo nu en dan een beetje chaos
dat hoort bij elkaar, beter bestaat niet..!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Super72
Member
Member
Berichten: 147
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:00

RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 18, 2008 12:28

Kijk, dit zijn de échte topics! Hieronder mijn persoonlijke Top 10 (in willekeurige volgorde), waarbij ik gemakshalve maar even het Michelin-sterrensysteem aanhoud:
1 ster (*) = uitzonderlijk in zijn klasse
2 sterren (**) = een omweg waard
3 sterren (***) = een reis waard.

Overigens heb ik geen moeite gedaan om adressen te achterhalen - alleen de websites noem ik even. Voor de rest geeft Google je binnen een paar seconden alle antwoorden.

1) Mediterraneo in Maastricht (http://www.ristorante-mediterraneo.nl). Misschien wel het beste Italiaanse restaurant van Nederland. Niet goedkoop, maar de uitzonderlijke keuken en de charmante bediening laten je dat in rap tempo vergeten. Simpelweg subliem. Godzijdank geen tenenkrommend 'Italiaans-interieur-door-Hollanders-bedacht'. Mocht je dus een liefhebber zijn van visnetten aan het plafond, decoratieve wijnflessen met rieten omhulsel, plastic wijnranken rondom de deurposten, of nauwelijks herkenbare geschilderde vergezichten op de muur, dan ben je hier aan het verkeerde adres. Ruimschoots (!) van tevoren reseveren, want extreem populair. ***

2) Molo 5 (http://www.molo5.nl), eveneens in Maastricht. Ook Italiaans. Klein, zeer charmant restaurant aan de oude jachthaven. Uiterst vriendelijke bediening, al even vriendelijke prijs, de keuken staat op hoog niveau en in de zomer kun je heerlijk buiten zitten. Wat wil een mens nog meer? **

3) Sama Sebo (http://www.samasebo.nl). Amsterdam, aan de kop van de PC Hooft. Indonesisch restaurant met een volkomen pretentieloos interieur. Altijd druk, altijd vol, soms wat lastig parkeren, maar jongens, wat is het lekker eten hier. En voor een schappelijke prijs bovendien. Favoriete restaurant van Joop Braakhekke. Niet dat dát nu een aanbeveling is, maar het zegt wellicht iets over de kwaliteit. Reserveren! ***

4) Las Palmas (http://www.engelgroep.com) in Rotterdam. Vis-restaurant van onze tv-vriend Herman den Blijker. Beetje trendy misschien. Beetje duur ook. En groot. Maar met een geweldige bediening, een avontuurlijk interieur met open keuken en niet te vergeten magnifiek eten. Wel reserveren. En ja, er staan ook vleesgerechten op de kaart. ***

5) O Pazzo (http://www.opazzo.nl) in Rotterdam. Een op tamelijk eenzame hoogte staand Italiaans restaurant. Mooi interieur! Deze zaak bestaat eigenlijk uit twee delen: een pizza-gedeelte en het 'normale' restaurant. Alleen voor die laatste kun je reserveren. Prijzen liggen op 'normaal niveau'. Zeer aan te bevelen. En qua ligging ideaal voor als je een voorstelling in het Nieuwe Luxor-theater gaat bezoeken. ***

6) Mario in Neck. Italiaans. Had ooit een Michelin-ster, maar ik weet niet of dat nog steeds het geval is. Het restaurant is nogal onpersoonlijk en klinisch ingericht, maar de keuken is bijzonder goed. **

7) Lai Sin (http://www.laisin.com) in Driebergen. Enige Chinese restaurant in Nederland met een Michelin-ster. Briljant in alle opzichten. Niet onbelangrijk: de inrichting doet in niets (!) denken aan de gemiddelde Chinees. Lai Sin's Peking-eend is legendarisch. Wel vooraf (bij het reserveren) al bestellen, want anders grijp je er 100% naast. Duur, dat wel. En nee, Babi Pangang, Ku Lu Yuk en Fu Yong Hai serveren ze hier dus niet. ***

8 ) 't Kalkoentje (http://www.kalkoentje.nl) in Rhenen. Traditionele (lees: Franse) keuken. Het meest sfeervolle en intieme restaurant dat ik ken. Verlichting uitsluitend middels kaarsen. In de zomer zit je buiten onder de fruitbomen, met uitzicht op de rivier de Rijn, in de winter neem je een drankje bij de open haard. Het personeel verdient alle lof voor haar voorkomendheid. Een feest om hier te eten. Als ik vier sterren te vergeven had, zou ik het doen. Maar het zijn er dus drie. ***

9) 't Stoute Soldaatje in Loenen aan de Vecht. Ontleent zijn naam aan de (voormalig) militaire gevangenis er recht tegenover. Eten is altijd goed, de kwaliteit van de bediening is nogal wisselend. Sfeervol, niet duur. *

10) Residence Rhenen (http://www.residencerhenen.nl) in Rhenen. Het hele jaar geopend, maar eigenlijk alleen 's zomers werkelijk de moeite waard. Ligt midden in de bossen van natuurpark Utrechtse Heuvelrug en heeft een uitzonderlijk fraai terras. Je waant je echt in het buitenland. En dat daar een fijne keuken aan vast zit, is prettig meegenomen. Ideale tussenstop tijdens een zonnige, zondagse rit met je klassieker - de rest van het gezin zal je er dankbaar voor zijn. *

En dan nog twee wildcards:

1) Loetje aan de Amstel (http://www.loetjeaandeamstel.nl) in Ouderkerk aan de Amstel. Eet-café. Hier kom je uitsluitend vanwege de biefstuk, ofschoon er wel degelijk ook andere gerechten op de kaart staan. 'Loetje' is een begrip in Amsterdam, maar in Ouderkerk a/d Amstel is het allemaal net wat stijlvoller dan in de hoofdstedelijke vestiging. Niet duur. Altijd stervensdruk. Reserveren helaas onmogelijk. Maar de beste biefstuk van het land. Met frites en Zaanse mayonaise. **

2) Blauw (http://www.restaurantblauw.nl) in Utrecht. Indonesische keuken. Fantastische rijsttafels. En ook hier: een normaal interieur! Eenvoudig parkeren in nabij gelegen parkeergarage. **
Laatst gewijzigd door Super72 op ma dec 22, 2008 13:58, 11 keer totaal gewijzigd.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 18, 2008 15:21

Mijn lijstje dan:

Top (maar om obvious reasons helaas niet vaak):

Da Vinci Maasbracht:
sinds kort 2 sterren, echt helemaal Super! Margot Chapeau!

Meditarineo, Rechtstraat, Maastricht
Angelika heeft een perfecte service en haar man is een tovenaar in de keuken.

Toine Hermsen Maastricht
Geen ster maar absoluut top.

Betaalbaarder:

Mestizo, Bredestraat, Maastricht
Heerlijk Latin Food voor een heel nette prijs en heerlijke Margeritha's.

De Rozentuin Kessel
Afgelopen weekend echt super wild gegeten, zeker niet duur.

Sicilia Helmond
goudeerlijk Italiaans eten voor een nette prijs (grote fan van hun visplaat).

Minerva, Roerkade Roermond
No nonsese Italiaan, heerlijk eten.

Het Orgelke Maastricht
Voor de lekkerste Saté

Het Pannekoekenhuis in de Watermolen in Gulpen
De lekkerste pannenkoeken

Het Roadhoes in Neer (het oude raadhuis nog inclusief raadszaal en kerker).
Extreem simpele kaart maar wat er opstaat is zo eerlijk en lekker..

Café Sjiek Maastricht
Buiten het toeristenseizoen voor Friet met Zoorvlees.

Nu weet ik weer waarom in een welgevormd lichaam heb...

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 18, 2008 18:25

Ik wist het wel, dit is met afstand het meest belangrijke topic op dit forum :biggrin:

@ Super72, zo ziet een restaurantverslag eruit! Hulde =D>

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 18, 2008 22:59

"De Kromme watergang" op eenzame hoogte natuurlijk...... en op enkel kilometer daar vandaan "De Waterspiegel" enkele kilometers terug "Cafe' de Vriendschap" (ziet er niet uit.maar het eten =D> ) Wat is dat toch in het Westen ....

Ietsje pietsje verder (1400km) "Officina Della Bierra" Milano... :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Roeltje 164

RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

vr dec 19, 2008 09:25

Heren,

Mag ik U feliciteren met een aantal hoogwaardige culinaire recenties in dit mooie topic en uiteraard de daarbij behorende tips en bevindingen.
Eigenlijks zou er geld moeten zijn om zoiets in kaart te brengen en onder de noemer " Culinaire Alfistips " op de markt te plaatsen! a lá Michelin.

Dank voor jullie reacties.

Sommige zaken zijn me zekers bekend, leuk om reacties van jullie te lezen, :thumbs:

Ik ga nog eens graven in mijn verzameling dinerkaarten van de zaken waar ik gewerkt heb.

Gr Roel :wink:

Roeltje 164

Re: RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 25, 2008 14:32

Het is voor allebei vrij lang geleden dat ik er ben geweest, maar wat me in Alphen aan den Rijn heel goed bevallen is zijn De Gelaarste Kat (heeeeeeeerlijke saté van ossehaas! Mjammie!) en Alfreds Diner (erg leuk gelegen, prima ambiance en dito keuken).

Edit: ook maar even linkjes achter gezet
In alphen a/d Rijn ga je natuurlijk naar EL Caballo http://www.doscaballos.nl/
en naar de rijnkade bij Proto http://www.tapasproto.nl/

eet smakelijk :wink:
Gisteren op uitnodiging van mijn schoenmoeder ( die nu in het vliegtuig zit naar Paramaribo zit ) even snel een vorkje geprikt in Alphen a/d Rijn bij Il Duomo aan de van Nessestraat aldaar, op zich wel lekker en maar verder erg duur in verhouding, prijs kwaliteit & ambiance ( was 0 % )
Wat mij betreft een éénmalig bezoek!, Dionnnetje heeft zelfs slakken op!!! geweldig zo'n kind 8)

Terug naar “Het Forum Café”