Als ik daarna de Alfastrada website bekijk, zie ik de volgende onderdelen en prijzen:
- XXXXXXXX Distributieriem 2.0 TS 16V [€ 47,50]
60671573 Looprol distributieriem alle TS 16V [€ 42,00]
55192239 Spanner distributieriem 1.8/2.0 TS 16V [€ 97,50]
XXXXXXXX Multiriem 2.0 TS 16V [€ 45,00]
60602136 Looprol multiriem 2.0 TS 16V [€ 79,00]
0055184055 Spanner multiriem alle TS 16V / JTD [€ 50,00]
60620443 Spanner balansas riem [€ 35,00]
60620887 Balansasriem 2.0 TS 16V [€ 65,00]
60586222 Waterpomp TS 16V [€ 75,00]
XXXXXXXX Setje klepdekselpakkingen [€ 20,00]
Distributiewissel exclusief waterpomp: € 481,00
Distributiewissel inclusief waterpomp: € 556,00
Deze prijzen zijn inclusief BTW. Ik neem aan dat ze per onderdeel niet meer gaan rekenen dan het bedrag waarvoor ze het los verkopen. Ik ben met je eens dat goedkoper aan deze onderdelen te komen is. Toch lijkt het me de moeite waard om is te kijken hoe groot dat verschil is. Als het om een verschil van 150 euro gaat, zou ik persoonlijk niet zelf gaan lopen tobben. Werk ik wel een dag ipv een dag te sleutelen. Just my 2 cents..
Wat ik betaald heb (afgerond):
Distributieriem 2.0 TS 16V € 30,00
Looprol distributieriem alle TS 16V €23,00
Spanner distributieriem 1.8/2.0 TS 16V € 55,00
Multiriem 2.0 TS 16V € 24,00
Looprol multiriem 2.0 TS 16V € 52,00
Spanner multiriem alle TS 16V / JTD € 32,00
Spanner balansas riem [€ 0
Balansasriem 2.0 TS 16V € 0
Waterpomp TS 16V € 42,00
Nokkenas calipers € 35,00
kleppendeksel pakkingen € 25,00.
btw + porto: € 65
Totaal: € 386, -
Spul gekocht bij Tuynder, behalve de kleppendeksel pakkingen.
Balansasriem gaat eraf en komt geen nieuwe op.
Al met al toch een flink prijsverschil, en bovendien ben ik student.
De 155 waarvan de riem dus gewisseld wordt is dan ook een opknap projectje bestemd voor de verkoop.
Mocht ik tijdens het wisselen van de riem niet meer het vertrouwen hebben dat het goed gaat, dan mag een monteur het klusje afmaken.
Al verwacht ik dat het gewoon moet lukken om het zelf te doen.