Remmie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: Welke auto als geld geen rol speelt.

za dec 20, 2008 18:59

Als ik moest kiezen tussen de beemer en deze (ok ik wil over de restwaarde niets zeggen :wink: en de beemer zal wel wat sneller zijn en goedwiel aandrijving)
Afbeelding
Liever een BMW dan een samenvoeging van GM/Alfa Romeo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted: :twisted:

Sorry, maar dit is mijn welbescheiden mening. Gelukkig nog genoeg "echte" alfa's in de garage staan.
De BMW is ook niet mijn droomauto, maar wel een heerlijke auto met voldoende power en uitstraling voor
dagelijks gebruik.
Btw, als Alfa sneller was geweest met de opvolger (169) van de 166 was het hoogst waarschijnlijk wel weer een
Alfa geworden.
Audi A7 3.0 Tdi S line 295 pk
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche
en nog ca. 22 Volvo's en Scania's en Daf'

www.landtransport.nl

.

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

zo dec 21, 2008 15:24

Sorry, maar dit is mijn welbescheiden mening. Gelukkig nog genoeg "echte" alfa's in de garage staan.
De BMW is ook niet mijn droomauto, maar wel een heerlijke auto met voldoende power en uitstraling voor
dagelijks gebruik.
Btw, als Alfa sneller was geweest met de opvolger (169) van de 166 was het hoogst waarschijnlijk wel weer een
Alfa geworden.
Maar blijkbaar heb je geen problemen met je Fiat 164..? :roll:
Ik vind dat zo'n onzin, Alfa = Alfa. Klaar. Al dat geplas over moderne Alfa's die geen Alfa's zouden zijn...
Laat ik het zo zeggen, ik heb liever Italiaans met een beetje Amerikaans dan 100% Duitsch...

Een 159 TI is ook zoo veel mooier dan een 5 serie.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Remmie
Full Member
Full Member

zo dec 21, 2008 15:48

Ik vind dat zo'n onzin, Alfa = Alfa. Klaar. Al dat geplas over moderne Alfa's die geen Alfa's zouden zijn...
Laat ik het zo zeggen, ik heb liever Italiaans met een beetje Amerikaans dan 100% Duitsch...

Een 159 TI is ook zoo veel mooier dan een 5 serie.[/quote]

Fiat 164, nooit van gehoord. Wel van de Alfa Romeo 164.
Idd geen probleem mee,samenwerking om te overleven met Fiat, prima.
Maar samenwerken met GM, sorry,gaat mij te ver.
Wordt het allemaal zo halfbakken van. Blijkt ook wel uit de diverse testen en rijders ervaringen.
En wat nu mooier is, een 159 of een 5 serie is ieders persoonlijke voorkeur. (geef mij de 5 serie maar)
Maar je zult vast uit ervaring spreken, hoeveel BMW's heb je gereden ?

Trouwens over problemen gesproken. De 164 start momenteel niet,mist de 5e versnelling,heeft een lekke uitlaat en nog wat kleinigheden....
............... dus problemen zat met de 164.
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche

www.landtransport.nl

.

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

zo dec 21, 2008 16:33

Wordt het allemaal zo halfbakken van. Blijkt ook wel uit de diverse testen en rijders ervaringen.
En wat nu mooier is, een 159 of een 5 serie is ieders persoonlijke voorkeur. (geef mij de 5 serie maar)

Trouwens over problemen gesproken. De 164 start momenteel niet,mist de 5e versnelling,heeft een lekke uitlaat en nog wat kleinigheden....
Ik heb ook nog nooit gehoord van een GM/Alfa Romeo...
Wat ik daar mee bedoelde, is dat je 164 ook geen 100% echte Alfa meer is, maar dat je dat blijkbaar ook niet tegen gehouden heeft 'm te kopen...(daar heb je dus geen 'problemen' mee). Op de techniek doelde ik met die opmerking dus niet. Ik heb laatst nog een test gelezen van Clarkson over een 159 2.2 JTS, daar was hij helemaal weg van, verkoos hij boven een 3serie (ook James May heeft 'm een keer getest in TG en vond het ook een heel goede auto). Dus daarover verschillen de meningen. Ik heb weinig BMW's gereden, wel een keer een 3serie V6 met dubbele turbo, 306 pk's...geweldige auto, beter dan menig Alfa. Buiten het feit om dat ik hem niet kan betalen zou ik mijn Alfa er nooit voor willen inruilen, ook als is het feitelijk een Fiat. Enige punt wat ik wilde maken is dat ik het zo jammer vind dat zo veel mensen (ook Alfa-liefhebbers) de 159 zo afkraken alleen vanwege het feit dat er auto's te vinden zijn die beter en sneller rijden, lichter zijn en geen GM motor hebben...Een beetje meer respect voor deze Alfa is het enige waar ik om vraag... :wink:

Als ik een perfecte auto zou willen hebben dan zou ik inderdaad geen Alfa rijden, maar iets Duits of Japans.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Welke auto als geld geen rol speelt.

zo dec 21, 2008 16:51

Een 5 of een 159 zijn toch beide geen droomauto's??? Das gewoon geschikt dagelijks transport voor iemand die een bedrijf heeft of een leasecontract en dat bedoel ik niet negatief. Het zijn geen auto's waarvoor je tien keer je nek verrekt en 's nachts niet kunt slapen.
Beetje on topic blijven toch?? :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 21, 2008 16:57

Auto's van nagenoeg elk merk kunnen problemen vertonen als ze 14 jaar oud zijn. BMW ook.
Ik heb zelf dik 10 jaar 164 gereden en in die tijd ca. 280.000 km gemaakt. De enige keer dat één van beide 164-ers niet wilde starten was op een van de eerste echte koude dagen in dat jaar, toen de inmiddels 8 jaar oude, nog vanaf de fabriek geïnstalleerde accu aan z'n eindje bleek te zijn.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Remmie
Full Member
Full Member

zo dec 21, 2008 17:48

Ik zeg ook niet dat de 164 een slechte auto is. Mijn eerste Alfa was een 164 waar ik 5 jaar bijna probleemloos in heb gereden.
Als dat niet zo was geweest was ik zeker geen liefhebber gebleven. Toendertijd, ca 15 jaar geleden verklaarden de meeste
mensen mij voor gek dat ik Alfa ging rijden.
Zoals gewoonlijk mijn eigen gang gegaan en nooit spijt gehad van de aanschaf van de 164.
Startprobleem van de witte 164 zit hem trouwens in het alarm. Dit wordt er deze week door een "deskundig" iemand af gehaald.

Maar on topic maar weer.
Mijn droomauto is trouwens ook Italiaans,maar dan iets met een paardje wat steigert.
Misschien deze.

Afbeelding

of dit

Afbeelding

Ben al jaren druk aan het sparen............... :wink:

Of toch deze Brit,

Afbeelding
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche

www.landtransport.nl

.

Trenta3
Guru
Guru

zo dec 21, 2008 19:35

............... dus problemen zat met de 164.[/quote]

:shock:Uwen Alfa Romeo 164 is onderhuids volledig : Fiat Croma , Saab 9000 , Lancia Thema :twisted:
Zodus is de 164 evenveel Alfa als de 159!
En ik als Alfist zou NOOIT een bmw kopen, pas op ze maken prima wagens, maar ik zou nooit door het leven willen gaan als een bmwrijder! [-(

En nog iets de Alfa 159 moet je wel niet vergelijken met de 5 serie maar met de 3 serie met zijn Nissan Primera kont! :twisted:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Remmie
Full Member
Full Member

zo dec 21, 2008 21:24

Binnenkort krijgt een goede kennis van mij deze geleverd,

Afbeelding

Kon het mij ook wel doen !! :wink:

O ja, schiet me net te binnen. Hij heeft ook nog een 535 DIESEL en een Z4
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche