Prachtig idd die Viotti, die waren leverbaar met 1800 en 2100cc 6-pitter. Ik wist niet dat er een exemplaar in NL was. Zou ik idd ook erg graag wilen zien. Ik ben ook erg benieuwd naar het interieur. De Vignale 2100 Coupe's hadden een dashboard uit de sedan. Hij was er ook als coupe:
En een paar uurtjes struinen in de schuur leverde weer een paar leuke vondsten op...
Ten eerst een betere versie van de meest recente onderdelen catalogus uit 1966: KLIKKLAK
en de illustre blauwdruk is ook eindelijk ook weer boven water...
Had geen camera bij de hand dus dan maar 8 x gescanned en even grof aan elkaar geplakt maar dit is een "vintage" (heb er altijd problemen mee om een blauwdruk "origineel" te noemen...) blauwdruk van de Ghia tekening..
Ooit door Ghia aan Giovanni Michelotti gestuurd en door mij via een handelaar uit de nalatenschap van Michelotti gekocht.
A1 formaat (ca. 84 x 60 cm). KLIKKLAK
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...
Nou. m.i. er zijn behoorlijk wat overeenkomsten. Onderstel lay-out is identiek en ook de motoren lijken qua constructie veel op elkaar. De motoren zien er zelfs, afgezien van het aantal cilinders, bijna hetzelfde uit. Een aantal motor- en ophangingsonderdelen zijn ook uitwisselbaar (oa thermostaat, waterpomp, oliepomp ed.).
1500:
2300:
Mijn zoektocht naar de Starline coupe's heeft inmiddels het volgende opgeleverd: de donkergrijze, witte, donkerblauwe en de zilveren. Alleen een rode ontbreekt nog. Ze moesten allemaal uit China komen (dus zonder vitrinedoos), in Europa worden ze nog niet verhandeld.
Kijk dat is nou eens een tof aanbod, gewaardeerd, temeer ik je slechts van hier ken.... zie je wel Alfa verbroedert!!! nu maar niet hardop zeggen dat ik net een A6 gekocht heb....