Niet? Nou, als je dat al niet weet....Nooit geweten dat de balansassen er voor niets opzaten.....
Natuurlijk hebben ze hun nut, het is zeker comfortabeler rijden met die dingen er op, de resonanties zijn zonder meer irritant als je gewoon een fijne, snelle en stille auto wilt hebben. Ik denk alleen dat je motorblok niet sneller stuk zal lopen als je ze niet aandrijft en het oppakken van de motor is net eventjes wat sneller. Tenzij je ontzettend veel plezier haalt uit het rijden met tussengas en je daarom die resonantie voor lief wilt nemen, doe je er beter aan om die riem wel te plaatsen. Het kost wat meer, dat kan voor een trapautootje nog een motivatie zijn om ze er niet op te doen en jezelf wat centjes te besparen.Nooit geweten dat de balansassen er voor niets opzaten.....
Waarom wel?@Rainier: waarom nu geen balansasriem? Besparing?
Ik heb prijzen voor een "basic" wissel gehoord die op of een beetje onder de 400 euro liggen, dus zonder nokkenasversteller en waterpomp, oliewissel en dergelijke.Idd heb ik begin dit jaar onderzoek gedaan naar de kosten van een distributiewissel bij 6 verschillende bedrijven. Heb de offertes hier nog liggen en moet zegen dat er 2 waren die op ongeveer hetzelfde geld uitkwamen: Alfa Centro en auto Portello. 1 was wat duurder: Alfastrada. 2 waren gewoon echt veel duurder: de dealer hier in de buurt JP in Oldenzaal en Valk in Rijssen. De plaatselijke BOVAG garage begreep er allemaal niks van en wist mij niet eens een offerte te brengen, maar schatte toch zeker op erg veel geld...
Dit was toen inclusief waterpomp, multiriem, nokkenas versteller, olie, oliefilter en koelvloeistofwissel. Prijzen varieerden van € 716,- tot over de €1200,-
Uiteindelijk heb ik het nergens uit laten voeren ivm kapot gelopen motor door een gescheurd carter... Dus motorwissel gedaan en daarbij gelijk de riem en zo meegenomen...
Greetz,
Alfagek
Bas
Dat is voor de riem, spanners, rollen, multiriem met spanners en rollen en arbeid. Als jij dat veel geld vindt, wil ik graag horen wat jij daar een normale prijs voor vind en waar je dat laat uitvoeren.400euro voor een basic riemwissel? Ik vind het veel geld voor een auto met een relatief vrij makkelijke distributieriemwissel.
Sommige garages menen dat het merk Alfa automatisch een hoge prijs rechtvaardigt.