Met het doel de motor te laten draaien heb ik de laatste tijd een hoop punten afgewerkt.
De LMM met een gereinigd K&N filter gemonteerd.
Alle slangen in de motorruimte zijn aangelegd en geklemd met rvs aba.
De niveausensor van het koelvloeistofreservoir verwijdert en het gat in de dop afgedicht met een rond alu plaatje.
Het koelsysteem is afgevuld en ter controle afgeperst op 1 bar en na wat slangklemmen wat vaster te hebben gedraaid dicht bevonden.
Het remvloeistofreservoir ontdaan van de niveausensor en na een rondje vaatwasser gemonteerd met als extra zekerheid de welbesproken ty-wrap (zie race topic).
De remleidingen in de motorruimte vastgezet met leidingklemmen.
De brandstofslangen zijn aangelegd en aangesloten.
De lengtes zijn nog wel in een overmaat, ik zal ze op de juiste lengte brengen als de slangen definitief in leidingklemmen op hun plek liggen.
I.p.v. het eerder geplande alu paneel heb ik de "radiobak" van de middenconsole afgezaagd en deze aan het dashboard bevestigd.
Ik heb een alu plaatje gemaakt wat hier precies in past en demonteerbaar is.
In dit plaatje zijn de hoofdstroomschakelaar en het startpaneel gemonteerd en deze zijn aangesloten.
Gisteravond en vandaag hebben mijn maat Win en ik (hartstikke bedankt Wim, zonder jouw hulp was ik hier niet uitgekomen!) de laatste werkzaamheden aan het elektrisch systeem gedaan.
Ik zal zelf de nodige draden nog op de juiste lengte brengen en netjes door de cabine leiden en afwerken.
De tank gevuld met wat 98 en deze bleef gelukkig dicht.
Toen was het tijd om de motor te starten.
Deze sloeg niet aan na wat zoekwerk bleken 3 van de 4 relais van het mms defect te zijn.
Deze direct vervangen en nogmaals gestart.
De motor sloeg bij de 2e poging aan!
Geweldige mijlpaal in dit project!
De motor draaide koud niet superstabiel maar eenmaal warm echt heel netjes.
Alles werkt; de toerenteller, temperatuurmeter, oliedruk meter.
De ventilator slaat netjes als het te warm begint te worden.
Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=JDsbLJXrK2E