Netjes voor SS 2009!
Het laatste onderdeel zit erin: De sterkere/zwaardere drukgroep. De pk’s worden nu beter overgebracht. Heel af en toe in een bepaalde versnelling op een bepaalde snelheid slipt hij nog.
Maar eindelijk na ongeveer een jaar is het weer volgas!
Eigenlijk te veel om op te noemen wat er allemaal vervangen is door grondig gereviseerd of nieuw spel, maar in het kort:
-motorblok
-turbo
-bak
-vliegwiel
-drukgroep
-dinitrol behandeling
-nieuwe remmetjes achter
-hoop kleiner spul…
Tevens is er berg leiding en electra spul beter en netter gemonteerd. Met name Autobedrijf Cieraad en Wim heb ik enorm veel te danken! Zij hebben veel eigen tijd en materiaal erin gestoken…
De eerste testrit afgelopen weken door Wim zelf…hoe groot is dan de kans dat je net een prachtige Montreal tegenkomt? Nou schijnbaar best groot, na een snelle inhaalactie wilde de eigenaar wel eens weten wat daar onder die kap lag.
Verder heb ik zelf het dashboard en middenconsole heringericht
De middenconsole heb ik verwijderd en het klokkenspel en de bediening ingebouwd in het dashboard, dit maakt het geheel wat ruimer en de pook kwam toch tegen de middenconsole bij het schakelen.
En het oude kleine plaatje zit erop, vindt ik zelf erg geslaagd moet ik zeggen. Tot nu toe heeft oom agent mij daarvoor niet aangehouden hoewel ze het echt een paar keer gezien moeten hebben. Just in case heb ik de grote plaat bij. M.b.v. schroeven kan ik de plaatjes in 5 minuten verwisselen.
Verder nog wat filmpies!
http://www.youtube.com/watch?v=Lcx-bvN-Zv4
http://www.youtube.com/watch?v=oDJSYmpDHKE
http://www.youtube.com/watch?v=UiDZ39_ffbY
Al met al ben ik superblij nu en zondag 30 augustus ga ik ook naar Zandvoort waar ik zelfs een paar rondjes circuit ga doen, alla oma-stijl natuurlijk… J
Helaas moet ik wel vertellen dat de auto een bittere bijsmaak zal behouden. Uit eindelijk heeft het veel bloed, zweet en tranen gekost. De auto is bijna 2x zo duurder geworden dat ik ooit voor ogen had…echt een hele zure appel...als ik dat van te voren had geweten…
Afijn, nogmaals mijn ode aan Wim maar ook aan Jori, beide hebben ze me erg geholpen bij de wederopbouw!
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou?
Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm