Gisteren wat gedonder gehad met de 145. Rechtsvoor zat de thuiskomer erop, want die band was van de week lek gegaan. Toen mijn vrouw gisterochtend langs de Kwikfit wilde gaan, ja hoor, handrem muurvast. Ook na lang warmdraaien en na het föhnen van de rempartij achter nog geen beweging in te krijgen. ANWB dus gebeld.
Hoewel het niet anders kan dan dat het razend druk was met die eerste serieuze vorst, waren ze er binnen een half uur. De auto ging van achteren omhoog en de remmen werden los getikt. We kregen volledige uitleg van wat en hoe er mis was. Toen bleek ook de band linksvoor inmiddels leeg te zijn. We hadden 's ochtends al gezien dat die ook nog maar weinig druk had, maar waarschijnlijk door het opkrikken achter was hij nu helemaal plat. ANWB-er gevraagd of hij ook perslucht had in zijn auto. Hij de installatie aan de gang krijgen (die had ook wat problemen met de vorst) en de slang erop gezet. Maar hoeveel lucht er ook in de band werd gepompt, er gebeurde niks. Aiiii, hoe moet dat nou. De thuiskomert zat er aan de andere kant al op. Gelukkig hebben we in de schuur nog de oude stalen velgen met banden en al liggen, dus mijn vrouw zei dat ik er daar dan maar een van op moest zetten. Okee, prima. Maar de beste man van de ANWB had dit gehoord, vroeg me om er even een te halen en heeft die er ook nog even voor ons opgezet!
Pure klasse! Bedankt ANWB!!!