Dan ook maar even mijn 156 historie. In 1999 als opvolger voor mijn groene 33 1.7 ie een zilvergrijze 156 1.6 TS van de zaak gekregen. Na het volledige contract van 5 jaar uitgediend te hebben koos ik, voor vele collega's onbegrijpelijk, weer voor een 156. Nu en 1.8 TS in de kleur Blu Notte, in een Edizione Esclusiva uitvoering, met een Giugiaro neus. Deze heb ik nu ruim 4 1/2 jaar en het contract einde nadert. Aangezien de motor vorig jaar geheel is vervangen overweeg ik de auto van de lease maatschappij over te nemen. De uitzonderlijke kracht van het model uit zich wat mij betreft in het feit dat ik er nu ruim 9 1/2 in rondrijd en ik nog steeds oprecht enthousiast van de auto ben. Het verveelt geen moment. Ook 156's van de eerste series zien er nog zeer modern uit. Ik raak er niet op uitgekeken. Sterker nog, ik wil er nog wel een tijd van genieten.
Een kritiekpuntje: geen achterwielaandrijving.
Mijn wens: een rode 2.5 V6 24V (een GTA is natuurlijk maar w.m.b.iets over de top), uitvoering sportwagen nieuw model met zwart leder en een open dak. Wie weet. Wat mij betreft een van de mooiste auto's ooit ontworpen. Een 159 is aardig, maar.........
Mijn 156 uit 2004 in de zomer van 2008, "thuis" in Italië