Bah! Soms... Om te beginnen is het heel koud, daar heb ik een frisse hekel aan, mijn lichaam heeft een zomerthermostaat. Maar goed, vandaag moest er dan toch gewerkt worden. Dus om 6 uur het bed uit, de verkeersinformatie beluisterd en geconstateerd dat er een centimeter of 10 sneeuw in mijn straat ligt, waarop ik besloot om de forenzenrit tot na de spits uit te stellen (die luxe heb ik).
Om 9 uur leek het ergste achter de rug, dus de laptop ingepakt en de 75 dieseltractor gestart (dankzij de frisse gloeibougies geen centje pijn) en de auto sneeuwvrij gemaakt. Na mezelf al dwarsgaand een weg de stad uit gebaand te hebben, kon het rustige snelwegritje beginnen. Ter hoogte van Den Bosch stuitert er een kiezel van een truck af, en jawel: een barst in de voorruit. Da's lekker dan. Gelukkig zit hij een beetje aan de bijrijderskant, dus de aanstaande APK kan er nog wel mee gehaald worden (uiteraard wordt de ruit wel vervangen, maar of dat voor de APK nog haalbaar is is vers 2).
Vol goede moed verder gereden, tot bij Beesd de linker achterband besluit dat het welletjes geweest is: KLAP. Op de parkeerplaats van Volvo maar even de reserveband er op gezet. Echt veilig is het niet om met dit soort omstandigheden met een bandenassorti te rijden en het lijkt toch al mijn dag niet te zijn, dus ben ik maar weer huiswaarts gekeerd. Straks maar even een compleet andere set wielen op de auto zetten, en morgen in de herkansing