Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: RE: Mille Miglia op BBC2

ma dec 29, 2008 19:53

Of even met een proxy server klooien. :wink:
Wat :roll: :?: :lol:
Tja, ik heb nog gezocht, maar geen proxy gevonden die het voor me wilde regelen!
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4249
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: Mille Miglia op BBC2

wo dec 31, 2008 10:31

Wel erg gaaf dat de wegen niet zijn afgesloten tijdens de rally. Dat betekent dat je dus gewoon dezelfde route als de deelnemers kunt rijden en je daarbij lekker kunt laten inhalen door ronkende 12-pitters. 8)
Klopt, al een paar keer gedaan met de Spider, en dat is GENIETEN !!!!!!!!!!!!!!!!!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Mille Miglia op BBC2

wo dec 31, 2008 10:48

Heb m'n opname bekeken :
Zalig geluid die Maserati :!:
Helaas het einde gemist, zat vertraging op BBC programma (nog 'n stukje "Claxon" & co in Vietnam in't begin...) .
4 januari hoor ik hier zeggen : hoe laat ? BBC2 of BBC1 ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Mille Miglia op BBC2

wo dec 31, 2008 10:55

En anders kijk je gewoon naar de herhaling 4 januari 2009, 19:00 op BBC 2 8) .
:wink: :D

AA
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 11:33
Locatie: De Lemmer

RE: Mille Miglia op BBC2

wo dec 31, 2008 14:55

Heb het progamma ook gezien. Geweldig! :lol: Mede doordat ik de auto in mei ook heb zien rijden bij de Milla Miglia, had een geweldig geluid. Hierdoor voel je er toch meer bij betrokken.
Ik denk dat hij volgend jaar wel weer mee doet.
GTV-6 3.0 Savali ' 85
GTV-6 2.5 '81
GTV-6 2.5 "84 LPG
Gt 3.0 Tazman racer '76

Gebruikersavatar
joost
Member
Member
Berichten: 226
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 13:29
Locatie: ede city

RE: Mille Miglia op BBC2

vr jan 02, 2009 17:33

Idd ook gezien, wat een mooie reportage!
De man was niet verkeerd bedeeld!!! wat een autos, wat een huis en idd zn vrouw is ook niet verkeerd! ook maar eens chef kok worden????
Maar idd een mooie auto, jammer dat ie zo snel uitviel.....
Hopen dat ie dit jaar weer meedoet met zo een auto!!

wordt wel enthousiast gemaakt om er heen te gaan dit jaar.....
33 16v s 1992 alfa Rosso
usa spider 1987 nero
156 sw 2.0 jts 2002 blu daytona
159 sw 2.2 jts 2007 alfa rosso
Scarb lidnr 04117

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Mille Miglia op BBC2

vr jan 02, 2009 20:17

Niet handig trouwens om zonder de motor in te rijden al meteen aan zo'n race deel te gaan nemen. :roll:
Wat ik daarbij ook miste is of hij en zijn navigatrice zich ook maar enigszins hebben voorbereid qua kaartlezen en gemiddelden rijden. Eerlijk gezegd vond ik het nogal klunzig overkomen.


Wel erg gaaf dat de wegen niet zijn afgesloten tijdens de rally. Dat betekent dat je dus gewoon dezelfde route als de deelnemers kunt rijden en je daarbij lekker kunt laten inhalen door ronkende 12-pitters. 8)
Yep, diverse keren gedaan. Samen met duizenden anderen. En daar zitten soms volkomen doorgedraaide idioten bij, het blijft continu oppassen.

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Mille Miglia op BBC2

zo jan 04, 2009 20:37

Vandaag wederom op BBC 2 en heb maar meteen de videorecorder uit het stof getrokken!

en ik ga nog even verder genieten

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
joost
Member
Member
Berichten: 226
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 13:29
Locatie: ede city

RE: Mille Miglia op BBC2

zo jan 04, 2009 20:59

Nu bets of top gear metttttt het alfa spectatcel!!!

toch zonde om te zien maar wel mooi!
gaat dat zien!!!!!
33 16v s 1992 alfa Rosso
usa spider 1987 nero
156 sw 2.0 jts 2002 blu daytona
159 sw 2.2 jts 2007 alfa rosso
Scarb lidnr 04117

arnoldone

RE: Mille Miglia op BBC2

zo jan 04, 2009 21:00

Shoot, heb geen BBC en kan de video niet op youtube vinden. Heeft iemand een tip waar die te downloaden/bekijken is? (downloaden via BBC site is ook niet moeglijk buiten de UK)

ciao

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Mille Miglia op BBC2

zo jan 04, 2009 22:00

Ik heb de aflevering ook gezien en erg genoten. Wat een waanzinnig geluid kwam er uit die Maserati van hem zeg!! =P~ =P~ =P~

Leuke vriendin had 'ie inderdaad. Begreep ik nou goed dat hij 300.000 pond aan een motorrevisie had uitgegeven, en na 160 miles al 1 van de kleppen stuk ging? Terecht dat hij zei dat hij bij thuiskomst wel een hartig woordje met degene wilde spreken die de revisie had uitgevoerd...

Niet handig trouwens om zonder de motor in te rijden al meteen aan zo'n race deel te gaan nemen. :roll: Maar dan nog mag zoiets niet zo snel stuk gaan lijkt me.

Wel erg gaaf dat de wegen niet zijn afgesloten tijdens de rally. Dat betekent dat je dus gewoon dezelfde route als de deelnemers kunt rijden en je daarbij lekker kunt laten inhalen door ronkende 12-pitters. 8)
Dat heb jij goed gehoord...of anders hebben we 't allebei fout gehoord ! :lol:
Was ook mijn opmerking, na zo'n revisie meteen deelnemen, zonder testrijden oid....nou ja, daar ga ik toch van uit.

Niettemin erg mooie reportage !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Mille Miglia op BBC2

ma jan 05, 2009 11:16

Had ook de mooie reportage gezien.
Ironisch was dat die klep die kapot ging ook bij de originele auto kapot was gegaan.

Las dat Peter van Merksteijn , bekend van zijn Le Mans winst en Le Mans series winst afgelopen jaar met de Porsche RS Spyder, komend jaar ook aan de Mille Miglia gaat meedoen.
Hij heeft samen met iemand de Alfa Romeo 6c van Enzo Ferrari kunnen bemachtigen!

Wordt dus komend jaar net zo'n soort verhaal als in de documentaire maar dan met een hele bijzondere Alfa in de hoofdrol.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Mille Miglia op BBC2

ma jan 05, 2009 11:50

Prachtige tv!!
Toch ook stiekem wel leuk dat de Alfa wel "gewoon" binnen komt.
Maar, damn, wat een bak die Masser! En ook het chauvinistische commentaar "he must wonder what would have happend had he driven a British car" nadat hij was uitgevallen! :lol:

En de Alfa's in Top Gear als toetje. Oke, bij het toetakelen van een (optisch) prachtige 75 schieten de tranen me in de broek, maar ik vind dat het "alfa virus" heel mooi onder woorden wordt gebracht.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4249
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Mille Miglia op BBC2

ma jan 05, 2009 21:40

Deze foto nam ik vorig jaar, toen hij nog reed ;-)

Afbeelding
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Mille Miglia op BBC2

ma jan 12, 2009 23:00

Vond het wel tekenend... "succes & geluk zijn NIET te koop!".

Lang over nagedacht of ik dit nou zou schrijven of niet... toch gedaan...

Ik vind de hele "approach" TOTAAL fout...

Ja... hij HEEFT een passie voor auto's... maar een paar maanden voor de Mille beslissen "ik ga meedoen!" en dan maar de poeplap trekken om "iets" te kopen waarmee je mag meedoen... en dat dan via je mobieltje kopen... BRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

NIEUW GELD!

Wedden dat ie GEEN idee heeft wat het chassisnummer is van z'n eigen auto?

De Sunday Mirror schreef:
"It's a man's race," said the deeply masculine James Martin.
And therefore too tough for a TV chef. BBC2's embarrassing The Real Italian Job chronicled Cookie Boy grotesquely spending a million quid on a 1948 Maserati - before breaking down on the first day of Italy's gruelling Mille Miglia classic car rally.
Hopeless.
Had het hem van harte gegund maar vind de aanpak echt totaal fout....

Zag de naam van Merksteijn voorbij komen... die pakt de zaken op een soortgelijke manier aan... (ja, natuurlijk verwezenlijkt hij zijn jongensdromen! Zou willen dat ik het kon!) maar hij tracht het te "kopen"...

Pakt Le Mans aan... "koopt" de beste auto in zijn klasse (De Porsche Spyder RS), stelt het beste team samen, koopt de beste co-piloten en haalt een klasseoverwinning... De Porsche was eigenlijk nooit eerder zo ingezet maar het team vertelde me na afloop dat het hoegenaamd fabrieksnieuwe karretje geen slag verkeerd gedaan had... daar zit dus NIKS "van Merksteijn" in... da's Porsche en dat kun je gewoon kopen... kwestie van genoeg geld op tafel leggen... Had er bewondering voor gehad als ie voor komend jaar gezegd had "we gaan de uitdaging aan, gaan turbo's op die Porsche zetten en we gaan voor de eindoverwinning!". Maar nee... totaal blasee is het nu "Le Mans? Been there, done that, won't be doing it again...".

Is van Merksteijn een uitzonderlijk coureur? Welnee... (hoewel ie vast rondjes om mij heen kan rijden...). Hoe komt ie dan in een fabrieks BMW terecht in de "Dakar"? Ik ruik... "geld"... En nu gaat het dus mis want het karretje brandde totaal uit... en dan helpt geen portemonnaie je...

Hetzelfde patroon herken ik bij de tv kok en z'n Maserati... gaf een commissionair de opdracht een Mille-waardig mobiel te scoren... (maakte niet uit WAT het was... als ie er maar mee toegelaten werd...). Had er geen meter mee gereden... laat toch voor (ik meen) 3 ton ponden er aan verspijkeren... rijdt er nog steeds geen meter mee... op de trailer ermee en de Mille rijden... nou ja... rijden... vooral "wuiven naar het publiek"....

Nee... hoewel ik het programma met aandacht bekeken heb... heb ik geen bewondering voor de aanpak en de man... (wel voor zijn zakelijk succes overigens!).

Voor de oplettende kijker... de boekenhandelaar in Brescia waar hij zijn verdriet over zijn uitvallen probeerde te "verdrinken" dmv de aanschaf van wat nieuw papier was ook aanwezig op het MECC dit afgelopen weekend.
KLIKKLAK

Voor de ZEER oplettende kijker... hij kocht o.a. het "Archivio Maserati":
Afbeelding
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Het Forum Café”