GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Het grote favoriete eetcafe/restaurant topic..

do dec 25, 2008 15:07

"De Kromme watergang" op eenzame hoogte natuurlijk...... en op enkel kilometer daar vandaan "De Waterspiegel" enkele kilometers terug "Cafe' de Vriendschap" (ziet er niet uit.maar het eten =D> ) Wat is dat toch in het Westen ....
Jij moet gewoon verhuizen.
"Kromme Watergang" 1 ster op eenzame hoogte? Hier in het westen niet natuurlijk want wij hebben nog "Oud Sluis" 3 van diezelfde fonkeldingen overigens 1 van de 2 in NL.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: " Culinaire Alfistips "

di jan 06, 2009 14:44

Afgelopen donderdag (1 januari) hebben we met wat vrienden gegeten bij
het Vlaams Arsenaal in Nijmegen.
Vooraf een "veilige" carpaccio, die meer dan goed was, tussengerecht een heerlijke kreeftensoep,
en als hoofd gerecht een lekkere medium tournedos (300 gr.) met rode portsaus, vanzelfsprekend apart in een schaaltje.
Na alle champagne van de nacht ervoor waren we wel toe aan een stuk mannenvlees. 8)
Als toetje diverse ijssoorten en een calvadosje.

Samengevat; prima gegeten voor een hele vriendelijke prijs, erg goede bediening, een heerlijke starter voor het nieuwe jaar.

Brasserie en Café Vlaams Arsenaal
Arsenaalpoort 1-4
6511 PN Nijmegen
Telefoon 024- 324 48 33
www.vlaamsarsenaal.nl

Je Alfa kun je naast dit restaurant in een keurige parkeergarage parkeren.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Roeltje 164

zo feb 15, 2009 01:34

En heren en dames nergens geweest de afgelopen dagen???? :wink:

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 15, 2009 09:43

La Forca
Frankenstraat
Haarlem

Dit is een echt taliaans restaurant.

Druk rumoerig en erg mooie Italiaanse gerechten.

Leuke bediening.

Echt de moeite waard.

Wel een stevig gevulde portomonee meenemen.

gr Jan

Rudolph
Guru
Guru

Re: RE: " Culinaire Alfistips "

zo feb 15, 2009 22:44

La Forca ...
Wel een stevig gevulde portomonee meenemen.
Of gaan naar Papi-Huis! :-) Vanaf La Forca: Ged. Oude Gracht oversteken richting Botermarkt.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Roeltje 164

wo feb 25, 2009 23:35

Vanavond in het nieuwste restaurant van Zoetermeer geweest www.shabushabu.nl Japans Sushi en Grill Café
Wat opviel dat er in dit Japans restaurant ook veel Japanse gasten aanwezig waren.
De forumule is perfect en er werken alleen maar Japanners, na Rotterdam nu ook in Zoetermeer.
Heerlijk gegeten zoveel je wilt, zolang je het maar opeet anders moet je bij betalen!? voor hetgene wat je niet opeet en dat alles voor het luttele bedrag van 20,50 euro p.p
Goeie Shasimi en Sushi alles a la minute gemaakt 8) veel variatie, perfect ingericht, lekker chop-sticks, prettige bediening en een serene rust en dat voor een zaak die pas 2 dagen open is!!!
Supertrendy ingericht, ik voel me als horecapief niet snel ergens op mijn gemak, echter vanavond was het perfect!!!!
Als toespijs hadden we zwart sesam- en groene thee ijs, erg apart maar lekker van smaak.
Een superpluim en een dikke 9 voor alles een aanrader in Rotterdam en nu ook Zoetermeer.
Oww ja , de Sake was ook heerlijk voor een keer dan..

Ciaooooooo :wink:

Gr Roel

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo feb 25, 2009 23:41

Oeh!

Klinkt niet verkeerd voor een sushi liefhebber als ondergtekende.... 8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Roeltje 164

wo feb 25, 2009 23:58

Dan moet je hier zekers een keer naartoe mijnheer Zaagmans...echt een toppertje, b

Bekijk de menukaart maar eens on-line, geen rommel zeg maar!!!! 8) :lol:

Ga hier gewoon vaker naartoe!!! perfecte formule :D

Patrick
Guru
Guru

do mar 05, 2009 20:29

Dat Shabushabu lijkt mij wel wat =P~ Zolang het eetbaar én Japans is mag eenieder mij uit bed schoppen :wink:
Aleen een beetje ver weg voor vandaag.
Ik hoor mijn maag al een uur vragen om iets lekkers.
Suggesties waar nu lekker in de buurt naartoe?

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

Patrick
Guru
Guru

do mar 12, 2009 12:26

Onlangs zijn we weer eens naar Uden geweest en viel het op hoeveel goede horeca daar zit.
Eerder hebben we een verschillende keren gegeten bij Brasserie Tante Pietje. Verrassende kaart,
grote portie's, érg goede bediening, fenomenale rookruimte :blue_cool: en een positief stemmende rekening.
Kijk maar eens op www.tantepietje.nl Ook een filiaal in s'Hertogenbosch (Korte Putstraat)

In dezelfde straat zit Haciënda San Juan. Een Mexicaans restaurant waar je schandelijk lekker kunt volduwen.
(Zooooo zonde als er wat lekkers overblijft) Ook inmiddels enkele keren geweest en constant erg goed. (en veul!)
Een aanrader.
www.haciendasanjuan.nl

Ook leuk is Brasserie de Baron aan de Markt in Uden. Overdag een goede lunchroom, in de avonduren omgetoverd naar een
gezellig bruin restaurant zonder franje, goed, heel betaalbaar en gezellig. Ook hier weer een hele orginele rookruimte. :wink:
www.baron-uden.nl

Afgelopen dinsdag voor het eerst eens binnengelopen bij Bistro Gossimijne.
Aangenaam verrast; ruim opgezet maar toch knus, aardige bediening (heel belangrijk!) en belachelijke prijzen.
Ik koos voor de Javaanse saté, lamsbiefstukjes op oosterse wijze aan een spies. heerlijk! en dat voor 14,75 :shock:
Kijk maar eens op de website naar de kaart. Aanrader!
www.gossimijne.nl.

Zo, kan er nu weer eens iemand anders gaan voorproeven? Ik ga weer naar de 100 kilo, en dat zijn er 10 teveel!

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

Patrick
Guru
Guru

ma mar 16, 2009 18:21

Nou, dat schiet lekker op! Ik probeerde afgelopen zaterdag een tafeltje voor 6 te regelen in s'Hertogenbosch en bij
restaurant nummer 8 had ik prijs :shock: Wat nou crisis!
Het leuke van s'Hertogenbosch is dat je er eigenlijk alleen maar goed kunt eten.
Een pruts-restaurant hebben ze er simpelweg niet.
Met z'n zessen naar Allerlei - de Visserij in de Korte Putstraat. Even een drankje aan de bar,
daarna naar de eerste etage waar de tafel klaarstond.

Vooraf een proeverij Visserij. Een compositie van zalm, tonijn, rivierkreeftjes, Hollandse garnaaltjes en een
heerlijke verse gemengde salade. Erg lekker.
Ondergetekende wil altijd een tussengerechtje, om de lange gezellige zit nog wat te verlengen, niet verstandig (100 kilo :oops: )
wel weer een voltreffer; een trio van soepjes. dubbelgetrokken runderboullion, een kerriesoepje en een kreeftensoepje, heeeeeerlijk.

Als hoofdgerecht een dagverse zeetong, door kok Leon vakkundig gefileerd (als ik dat zelf moet doen wordt het een heleboel bende en
weinig zeetong :wink: ) met een citroentje erbij, perfect.

Als toetje een ananascarpaccio met wat schepijs en een niet thuis te brengen romig goedje in een glaasje :sick: voor de rest erg lekker
al had ik even het idee dat de ananas in s'Hertogenbosch "op de bon" ging, het was een beetje weinig.

Tijdens den dis een lekker flesje droge witte huiswijn erbij en als afsluiter koffie met een likeurtje op het verwarmde terras
geserveerd. Na zo'n maaltijd doet een sigaartje het bij mij altijd goed :blue_cool:

Samengevat; Een hele leuke zaak waar goed gekookt wordt! Veel aandacht van het bedienend personeel, en een keurige rekening.

Aanrader! http://www.allerlei-visserij.nl/

Wie heeft er nog leuke tips?

Patrick.
Laatst gewijzigd door Patrick op wo apr 08, 2009 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Don Bubbles! = Patrick.

.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr mar 20, 2009 09:32

Gisteren een vakbeurs bezocht in Utrecht, en geheel toevallig een super lekker restaurantje "Pronto Pronto" ontdekt in de Schoutenstraat.

De zaak was gevuld met een bende Italiaanse jongeren, de bediening vriendelijk en correct en de jonge chef vlot, snel en creatief ;-)

Wat wil een mens nog meer :-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Patrick
Guru
Guru

wo apr 08, 2009 19:14

Ik ben op 16 april in Bristol Engeland en ben eigenlijk wel benieuwd, waar we gaan eten?

Op 17 en 18 april zijn we in Londen en ook hier zijn de lekkere tips meer dan welkom.
(Ik hoor van velen dat het eten in Engeland heel matig is dus elke goede tip is welkom.)

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

.

BMP
Full Member
Full Member

vr apr 10, 2009 18:23

House of spice In Groningen,

Binnenstad Gelkingestraat voormalig pand jongens van de Wit.

http://www.houseofspice.nl/

lekker eten 8) 8)

Wel enige belangenverstrengeling, :lol: :lol: het betreft Mijn broer en vriendin die dit restaurantje runnen,.... ook workshops worden er gegeven :lol: :lol: alles op zijn Italiaans natuurlijk
en dat in een knus restaurantje met open keuken, heerlijke hammen uit diverse streken, pesto kazen en heerlijke gerechten enz enz.

Gr BMP 8) 8)
De vorige bella's

Alfa33 1.5 milano 1983
Afa33 1.3 s type2 1989
Alfa 155 1.8ts 1993
Alfa 156 1.6ts 1999
2000 Berlina 1971

Heden Alfa 159 1.9 JTS 2006

http://ziggo.gebruikers.eu/news.php

Terug naar “Het Forum Café”