Wat me altijd onduidelijk is gebleven bij deze 1600, is het feit dat ie was voorzien van electrische ramen vòòr, welke werden bediend dmv exact dezelfde bedieningsknop als de achterklep geplaatst nààst de knop vd achterklep, dat zag er erg origineel uit en zoals sommigen beweerden: de enige met electrische ramen geproduceerd ?
In autovisie nr. 4 van 18 feb 1984 kopt deze 1600 Z de cover en is er een uitgebreid verslag over te lezen; Zagato was door garage houder Jan Jans uit Italië ge:importeerd en had op dat moment blijkbaar 10 stuks JZ', 1600 kostte toen: FL 22.700,= en een 1300: FL 19.950,=. vlgns prijslijst Alfa Romeo ? (Ik heb altijd begrepen dat de 1600 NIET nieuw geleverd werd in Ned ?) Voor wat betrteft de electrische ramen wordt er vermeld: "ook de zijruitbediening is electrisch, standaard" hetgeen absoluut niet waar is want ik heb diverse 1600 gezien en nog nooit had er eentje electrische ramen. Dit zou betekenen dat het een wel zéér uitzonderlijk exemplaar zou betreffen.
Eigenlijk zouden d eportieren een keertje open geschroefd moeten worden om eens te kijken naar het mechaniek...
Hij stond idd op de cover van Autovisie (met dank aan Dink voor de scan):
Ik kan er nog iets bij aanvullen; toen ik in 1987 het RJZH startte was dit één van de eerste auto's die werd aangemeld in het register en ook de meest bijzondere van een clublid uit Gouda. Op één van de clubdagen heb ik de auto destijds bekeken en de manier waarop de elektrische raambediening was gemaakt was behoorlijk overtuigend om voor origineel door te gaan. Wat me nog het meest opviel aan de auto was dat de vloerbekleding van de auto in dezelfde kleur blauw was gemaakt als de carrosserie. De matten bij de voeteinden hadden ook de originele rubberen indruk met AR en Z logo. De eigenaar wist mij te vertellen dat de auto zo door Zagato was geleverd.