Na de bobine perikelen nu even terug naar af:
nadat ik alles had aangesloten, de auto gestart (met startkabels hij heeft al een tijdje geen grote afstand meer gereden) hij liep weer goed, na ongeveer een minuut stationair gedraait te hebben speelde ik even met het gas (tot 2500 toeren) en toen gebeurde het.
Ineens kwam er een flink geratel onder de motorkap vandaan, dus ik gelijk de motor uitgezet.
ik probeerde hem daarna nog even te starten (met startkabels weer) en toen leek het net alsof hij vastzat, de startmotor draaide heel even en sloeg toen uit.
Na de auto een beetje heen en weer geduwt te hebben in zn versnelling wil de startmotor weer rondgaan, alleen hij slaat niet meer aan en je hoort dat hij het bij elke omwenteling een keer moeilijk heeft; de startmotor draait niet mooi gelijk, maar bij een slag hoor je hem een beetje zingen..
Klaarblijkelijk loopt de auto dus nu weer goed; het probleem trad pas op na een minuut stationair draaien(en dat zijn al heel wat juiste vonkjes)….
Ik zou toch eens kijken naar de startmotor; het "klinkt" idd als dat deze "spontaan" in de starterkrans vliegt (dat kan meteen het vastzitten en het onregelmatig draaien van de startmotor verklaren; beschadigde tandjes of erger….)
Probeer eens de + aansturing van de startmotor los te nemen (wel even goed isoleren van al het alu in de buurt) en sleep of duw de auto dan aan.
Als ie netjes rond draait tijdens het duwen (zonder bokken of andersoortige enge geluiden) en gewoon aanspringt én netjes blijft lopen / rijden, lijkt het motormanagement (incl. ontstekingsonderdelen) ok.
Een volgende stap kan dan zijn om je startmotor eruit te halen en bekijken wat er mis is.
Suc6