Maatje van mij wil misschien een 75 2.4td kopen.
Nu vraag ik mij af wat voor motor dit is en of dat hiervoor onderdelen te krijgen
zijn.
Who knows?
Dat klopt. Vanaf 1994 zat er een VM diesel in de Scorpio. Daarvoor gebruikten ze een Peugeot diesel. Dit alles onder het mom van; leuk dat ik dat nog eens te weten kom.Is een 4 pitter diesel fabrikaat VM, 2.4 ltr Turbo met intercooler,
heb met dit type zo'n 4 jaar gereden.
Motoren van VM zijn ook gebruikt in Frod Scorpio en Chrysler Voyager
als ik me niet vergis is de CRD al een mercedes motor, als gevolg van de daimler chrysler fusie. De VM blokken zitten in de oudere voyagers 2.5td.Ik heb de goede gewoonte om DAGELIJKS een dergelijke diesel voor mn werk te mishandelen. (Chrysler Voyager 2.4 crd) Inmiddels al bij 100dkm zonder problemen. Olieverbruik ligt bij ons wel wat hoger (ca 1: 3000), maar bedenk wel dat de auto altijd vol beladen is en dat 70 % allemaal errrrrugg snelle ritten zijn..
Helaas Huib. 100 % VM. Je vergist je mogelijk met de nieuwe 2.8 CRD.als ik me niet vergis is de CRD al een mercedes motor, als gevolg van de daimler chrysler fusie. De VM blokken zitten in de oudere voyagers 2.5td.Ik heb de goede gewoonte om DAGELIJKS een dergelijke diesel voor mn werk te mishandelen. (Chrysler Voyager 2.4 crd) Inmiddels al bij 100dkm zonder problemen. Olieverbruik ligt bij ons wel wat hoger (ca 1: 3000), maar bedenk wel dat de auto altijd vol beladen is en dat 70 % allemaal errrrrugg snelle ritten zijn..