Gebruikersavatar
Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 502
Lid geworden op: di jan 11, 2005 16:52
Locatie: Oost-Brabant
Contacteer: Website

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

za jan 03, 2009 12:26

Daar heb je wel een punt :wink: <.........> Als lease auto zijn er in mijn omgeving ook maar weinig mensen die een Alfa nemen, ofwel omdat ie niet op de lijst staat (te vervuilend) ofwel omdat de restwaarde veel te klein is. Vaak slechts de helft van een duits mormel :lol:
Juist. Daarom gaat het dus zo slecht met de verkoopcijfers. En vergeet de onderhoudskosten niet. Dat doen leasemaatschappijen namelijk ook niet als die bovengemiddeld zijn! (De fakturen voor al die gebroken 16V-distributies en uitgelubberde wielophangingen passen niet echt bij 'premium brand'-aspiraties.)
Ik schat dat door de belangrijkste doelgroepen van Alfa ongeveer 90% van de auto's geleast wordt. Bij leasewagens is vaak niet de auto en de merkvoorkeur bepalend voor de keuze, maar het leasebudget dat de werkgever beschikbaar stelt. Dat leasebudget is het uitgangspunt en met dat bedrag in zijn achterhoofd gaat de klant uitgebreid rondshoppen wat hij kan krijgen. En elke 3 of 4 jaar opnieuw kiest hij wat hem op dat moment het beste uitkomt. Vandaar ook de kleinere merkentrouw bij leaserijders.
Een paar maanden geleden was ik zelf aan een nieuwe leaseauto toe. Ik ben een groot Alfa Romeo liefhebber en dat zal ik altijd blijven. (Mijn Alfa's houd ik dus!, de leaseauto rijd ik alleen zakelijk.) Maar toch ga je dan vergelijken met auto's en prijzen van andere merken. Dat waren in mijn geval [quote:] 'Duitse mormels' van Audi, BMW en Mercedes en ook wat Zweedse 'mörmels' van Volvo al komen die tegenwoordig ook uit België. En sorry dat ik het zeg, maar over het algemeen heb je nu bij die vreemde merken toch wel meer auto voor je geld (lees: het maandelijkse leasebedrag).

Alfa Romeo heeft altijd verkoopcijfers gehad met grote ups en downs. Belangstelling en liefhebbers genoeg. Daar ligt het niet aan, dat blijkt wel als er aantrekkelijke modellen worden uitgebracht. Denk maar eens terug aan de grote verkoopsuccessen in -grofweg- de jaren 1989-1993 (vanwege Alfa 164 met kwaliteitsimpuls voor het merk, Alfa 75 was winnaar in onze nationale autosport, Larini werd DTM-kampioen met de 155, Alfa 33 serie 3 met geslaagde facelift die lekker meeprofiteerde). En zo'n succesperiode was er nogmaals in de jaren 1998-2003 (Alfa 156 en 147; beide heel aantrekkelijke auto's en zelfs Auto van het jaar, ook prima diesels die belangrijker werden in het zakelijk segment, 156 SW was mooi op tijd toen stationcars evolueerden van lompe pakezels naar mooie lifestyle-auto's).
Maar toch: telkens na 4-5 jaar succes zakten de verkoopcijfers weer als een plumpudding in elkaar. Dat komt niet alleen door crisistijden zoals nu. De verkoopcijfers dalen veel harder dan bij andere merken. Natuurlijk worden er minder auto's verkocht, maar na afloop van de leasetermijn stappen veel klanten ook over naar een ander merk. Vanwege de centen. En dat heeft weer alles te maken met onderhoudskosten, restwaarde en (tegenwoordig) fiscale en milieuaspecten. En daar scoort Alfa nou eenmaal minder dus zien we dat gelijk terug in de cijfers.

.
Ik ben het voor een groot deel met je eens. Maar scoorde Alfa dan niet al in de succesperiode van de 156 en 147 slechter qua onderhoudskosten, restwaarde en fiscale aspecten? Op die aspecten scoort Alfa al heel zijn historie minder dan andere merken. Dus ik snap nog steeds niet helemaal waarom dat nu die enorme klap van bijna 40% moet veroorzaken...Natuurlijk verklaart het een deel van de terugval, maar zou het niet meer te maken kunnen hebben met het feit dat Alfa bij een belangrijk model als de 159 geen A of B label kan plakken?
Ik ben het eens met de stelling. Een auto leasen is al niet echt goedkoop (lees duur), maar een Alfa leasen is echt peperduur, en dat komt door de hoge onderhoudskosten en de enorm lage inruilwaarde.

Verder ben ik van mening dat er nog één echt groot probleem is wat nog niet vernoemd is, en dat is de kwaliteit. Ik heb al een aantal nieuwe Alfa's achter elkaar gekocht, en de kwaliteit werd stilletjes aan iets beter, maar toen zijn ze wat mij betreft blijven steken, of erger nog, zelfs afgezakt. Ik ken zakelijk een heel aantal mensen die de 156 en 159 hebben gekozen omdat ze het een mooie auto vonden (en geef ze eens ongelijk), maar blij waren dat het contract afliep. Dit soort lui zul je nooit meer in een Alfa krijgen.

Wat mij betreft: Ik heb altijd Alfa gereden en heb de nadelen maar op de koop toe genomen (je noemt dat dan karakter). Maar ik moet zeggen dat dit wel steeds moeilijker wordt, de mantel der liefde is bijna te klein om alle technische problemen die ik heb te bedekken.
Laatst gewijzigd door Pinin01 op zo jan 04, 2009 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

za jan 03, 2009 20:45

met alle respect voor mensen die in een moderne Alfa rijden, maar ik vind het kwalitatief gewoon ROMMEL in vergelijking met de Duitse of Japanse concurrentie.
Kort geleden nog aan een GT 2.2JTS Selespeed gewerkt: Ik vind het bagger rijden, bagger in elkaar gezet en die Selespeed, dat is al echt HE-LE-MAAL drie keer niks.
Vorige week nog aan een Brera Diesel gewerkt. In wit met zwarte wielen. Prachtige wagen om te zien, echt. Schitterend!

Maar daar gaan we weer, wat zit dat achterlijk in elkaar man. Echt door de sociale werkplaats bedacht of zo.
5000 km, en het luchtfilter stond al blank. Met water ja. Dat kan er niet uit. Vers luchtfilter en het reed alweer heel anders. Wie BEDENKT dat?
En moet je eens op het kentekenbewijs kijken wat dat weegt. Niet normaal gewoon.
Ook vorige week nog gewerkt aan een BMW 3 serie coupe uit '94. Moet ik toch eerlijk zeggen: Spic 'n Span. keurig in elkaar, niks te melden, Alles logisch op zijn plaats, goed aan te werken. Kwalitatief moet ik de Alfa uit '94 nog vinden die er zo bij staat.
Ik hoef zo'n ding niet want SAAAAAAAAI rijden (echt! en dit was een 328) maar uit LOGISCH of OBJECTIEF, of KWALITATIEF oogpunt, echt wel beter dan een Alfa.

En geloof mij, dat is gewoon Italiaanse auto's eigen. Ferrari 575 Superamerica: Klap het dak om en je krijgt een plens water in je nek....
Wie VERZINT dat? Twee sensoren op de binnenschermen net boven de uitlaatspruitstukken. Die koken kapot natuurlijk. Kassa! 550,- per stuk...... En de volgende gaan net zo hard naar de sodeju. Al 2 550's en een 575 met dit probleem meegemaakt. De volgende bouw ik om. Maar eigenlijk is dat onzin als ik zie wat zo'n masjien moet kosten! Dat moet gewoon GELIJK goed zijn!

Raceauto's: Kijk eens goed naar een Clio Cup auto. Rechtstreeks vanuit Dieppe. Renault Sport. Ik heb er dus NIKS mee, met die dingen. Maar man, wat zit dat GOED, DEGELIJK en mooi in elkaar.
En slim, en logisch. Dan denk ik even terug aan de 147 Cupauto's. Ook hier, met alle respect: Bic wegwerpaansteker kwaliteit....A bracket on a bracket engineering. Oftewel een steuntje met daarop een beugeltje met daarop een dingetje. In elkaar geflanste rommel waar je eerst even overnieuw moet beginnen.
Laat ik over onderdelen en service maar helemaal niet beginnen.
Echt, t rijdt allemaal veel leuker, dan welk ander merk ook, en de beleving is leuker, maar ik vind het een grof schandaal dat ze na al die jaren gewoon NOG niet Nissan of Toyota kwaliteit kunnen bouwen. Huur dan GVD wat japanse engineers in. Onder andere voor Quality Assurance. Hebben ze al eerder gedaan. Alleen voor de verkeerde onderdelen, lees: de body. (Arna)
Nee, ik vind echt dat ik uit ervaring spreek, 105 Serie was de Masterstroke van Alfa. Daarna nog even gevlamd met de Sud, en daarna fini. Want wel leuk allemaal, maar t is drie keer niks.
Alfetta: mooi, maar valt van ellende uit elkaar, vooral eerste serie. 75: geen steek beter, en een draak van een Dash waartegen je zit te loeren. Opgestapelde blokkendoos.
Pas met een V6 wordt het wat. 90; Super, en Super excentriek. Zo excentriek dat niemand er op zat te wachten. 164: uitzondering op de regel. Mooi, goed, ruim, maar in die klasse WWD en kwalitatief GEEN Beemer, Merc, Audi of Lexus. Maar als V6 wel bijna net zo duur. 155: Ben ik eerlijk gezegd weer WEL fan van. Hoewel de meeste 155 met anderhalve ton op de klok gewoon al echt scharrig zijn, itt iets willekeurigs japans. Momenteel, als oudere occasion , ongeveer de beste prijs/kwaliteitsverhouding die je maar wensen kan. Kost geen drol, rijdt super, en toch behoorlijk in elkaar gezet. Moest ik een auto van 1000,- kopen: 155 8 klepper!
156: Bic wegwerpaansteker. Prachtig om te zien, leuke styling, mooi dashboard enz. Selespeed: Ruk! Ophangingen; goed bedacht maar kwaliteit van niks.
Rammels, piepjes, kraakjes. ik heb er vanaf nieuw aan gewerkt: WAT ee berg modificaties. Niet te filmen. menig dealer op leeg gelopen.Restwaarde van ZILCH.
Maatje had er al een leuke voor 1000,- , kon er laatst een voor 600,- meenemen. 166: Idem! 147: beter al, maar nog steeds geen Golf. En om nou te zeggen MOOI... naaaah.
Mito: geen idee, nog niet meegemaakt. Maar echt goede hoop? Nou nee.
Ergo, Rikkie blijft lekker Berlina rijden.


remember, opinions are like @ssholes. Everybody's got one......
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1773
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

di jan 06, 2009 00:37

Ik ben het voor een groot deel met je eens. Maar scoorde Alfa dan niet al in de succesperiode van de 156 en 147 slechter qua onderhoudskosten, restwaarde en fiscale aspecten? Op die aspecten scoort Alfa al heel zijn historie minder dan andere merken. Dus ik snap nog steeds niet helemaal waarom dat nu die enorme klap van bijna 40% moet veroorzaken...Natuurlijk verklaart het een deel van de terugval, maar zou het niet meer te maken kunnen hebben met het feit dat Alfa bij een belangrijk model als de 159 geen A of B label kan plakken?
Lagere restwaarde en hogere onderhoudskosten daar was inderdaad altijd al sprake van. Dat veroorzaakt vanzelf een hogere leaseprijs ten opzichte van de concurrentie. Fiscaal verschil was er in de succestijd van de 156 en 147 nog niet. Want milieulabels en het verschil in fiscale bijtelling dat daar mee samenhangt dat is iets nieuws. Dat Alfa's financieel ongunstiger zijn voor leaseklanten, dat komt niet door de ene reden OF de andere. We hebben hier een voorbeeld van EN EN :cry: ; want de leaseprijs was dus al hoger en daar komt nu nog eens bovenop dat je voor een vuile auto meer inkomstenbelasting betaalt dan voor een schone. Dat samen kan verklaren waarom de terugval in verkopen bij Alfa groter is dan bij andere merken.
En dan hebben we het alleen nog maar over de financiën... Misschien vinden veel leaseklanten een A4 of een 318 of een V50 ook nog wel aantrekkelijker dan een 159... Maar omdat over smaak toch niet valt te twisten beginnen we daar maar niet over.

Even hééél grof uitrekenen wat het extra kost als een auto "alleen" een lagere restwaarde en duurdere onderhoudskosten/reparaties heeft:
Stel looptijd leasecontract is 48 maanden, restwaarde na 4 jaar € 3.000 lager, onderhoud/reparatie € 400 per jaar hoger dan bij een concurrent. Dan is de leaseprijs per maand € 96 hoger. Of:
Stel looptijd leasecontract is 48 maanden, restwaarde na 4 jaar € 5.000 lager, onderhoud/reparatie € 500 per jaar hoger dan bij een concurrent. Dan is de leaseprijs per maand € 146 hoger.
(En volgens mij zijn de aannames over restwaarde en onderhoudskosten echt niet overdreven.)

En dan het fiscale verschil tussen een vuile auto in het tarief van 25% bijtelling voor de inkomstenbelasting of een schonere auto in het tarief van 20%:
Stel de nieuwwaarde van de auto is € 38.000, berijder valt in het 42% tarief voor de inkomstenbelasting.
Vuile auto kost dan € 38.000 x 25% x 42% : 12 = fiscale bijtelling van € 333 netto per maand.
Schonere auto kost dan € 38.000 x 20% x 42% : 12 = fiscale bijtelling van € 266 per maand.
Het verschil is € 67 netto per maand.

Bij bovengenoemde voorbeelden wordt het totale verschil dus € 163 respectievelijk € 213 netto per maand wat een Alfa dan financieel ongunstiger is dan een concurrerend merk.
Ik kan me best voorstellen dat een groot deel van de leaseklanten dan voor een ander merk kiest. Zeker omdat leaserijders over het algemeen meer 'calculerend' zijn; het budget is vaker het uitgangspunt voor de keuze dan de auto of de merkentrouw. En leaseklanten vormen de meerderheid binnen de doelgroepen...

.

Gebruikersavatar
CC
Full Member
Full Member
Berichten: 419
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:15
Locatie: Tilburg

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

ma jan 12, 2009 07:53

Kroymans Zaltbommel is nou niet echt een adres waarvan ik had verwacht dat ze het AR dealerschap zouden kwijtraken. Volgens de brief die ik zaterdag van AR NL ontving is dat echter wel het geval...

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

ma jan 12, 2009 09:09

berlinista: Ook vorige week nog gewerkt aan een BMW 3 serie coupe uit '94.
vervang dan eens de startmotor zonder brug :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

ErwinV6

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

ma jan 12, 2009 09:30

verwijderd aangezien ik bmw afzeek en er nu zelf in rond rijd naar volle tevredenheid en dat kan natuurlijk niet! hahaha
Laatst gewijzigd door ErwinV6 op do feb 05, 2009 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

ma jan 12, 2009 09:49

Volledig met ErwinV6 eens!
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

ma jan 12, 2009 10:07

Kroymans Zaltbommel is nou niet echt een adres waarvan ik had verwacht dat ze het AR dealerschap zouden kwijtraken. Volgens de brief die ik zaterdag van AR NL ontving is dat echter wel het geval...
Kroymans heeft meerdere vestigingen verkocht. Zo vreemd is het dus niet.
http://www.automotive-online.nl/afterma ... ommel.html

Gebruikersavatar
Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 502
Lid geworden op: di jan 11, 2005 16:52
Locatie: Oost-Brabant
Contacteer: Website

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

ma jan 12, 2009 22:08

Volledig met ErwinV6 eens!
Ik niet dus. En dit heeft niets met gezever te maken maar op een gezonde kijk op de zaken. Ook als echte Alfa-man, en dat ben ik al tientallen jaren, mag je gerust kritisch zijn op wat er door jou merk wordt geleverd. Als ik een auto van 50K+ euro koop verwacht ik een bepaalde mate van kwaliteit, en daar schort het dus aan. Het mooie (of frapante) is dat ze dit bij Fiat wel onder kontrole hebben, maar dat is een ander verhaal.

Met mijn 155's was niets mis mee, maar de twee 156's die ik daarna heb gehad dus echt wel.
Met name de JTS verbruikte meer olie dan benzine, een liter op 800km, nieuw gekocht, en dat al na 20000km.( en dat betekend dat je ieder anderhalve tankbeurt een liter olie moet bijvullen!) En dan wordt door Alfa Romeo Nederland me met droge ogen verteld dat dit binnen de normen valt en dat dit normaal is voor een JTS motor.

Maar goed, ik ben inmiddels overgestapt op een GT. Ook hier weer weinig plezier. Aan deze auto is bijna alles vervangen. Voorwielophanging, koppeling, remschijven en blokken, raambediening, koplampen, binnenbekleding voorstoelen, hemel, koppeling nog een keer, remschijven en blokken nog een keer, uitlaat, knipperlichten, achterlichten, electraproblemen, enz. En dan hebben ze de oorzaak van het rammelen achterin nog steeds niet gevonden. En dat er een keer iets mis is, dat is nog wel te hebben, maar ik sta extreem vaak bij de monteur (morgen sta ik er weer, toch weer 3 weken zorgeloos rondgereden) en dat kost een hoop tijd en ergernis (op dit moment valt het allemaal nog onder de garantie dus het kost nog geen geld). Het is dat er een geweldenaar van een motor in zit dat maakt het dan toch nog enigsinds verdraagzaam.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

ma jan 12, 2009 22:20

Kort om Alfa komt te kort ten aanzien van de concurentie.
We hebben ook een 156,maar kan niet tippen aan de 155 van
een paar jaar terug.Ben er verder wel tevreden mee.Maar ik
rij er zelf ook niet veel in.Dat doet de vriendin.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

di jan 13, 2009 21:34

nieuwste gerucht: meerdere vestigingen van SvL dicht, nog deze week, alleen Houten blijft over. Faillissement aangevraagd....
Dus Aalsmeer, Haarlem, Amersfoort, Amsterdam en Utrecht......

Wie meer info?

Wouters Tilburg is exit, Janse Premium... Who's next?
Gaat goed met de Kroymans handel... Not. Na de GM en Caddy en Hummer avonturen.
Ik hoorde dat diverse dealers geen levering van onderdelen meer kregen omdat Kroymans de rekeningen aan Fiat (CQ Alfa) Italie niet betaald had.Tevens staan er van de Kroymans groep in Duitsland diverse grote panden in de etalage.

SvL heeft natuurlijk geen banden met Kroymans, behalve dat die dan importeur zijn. Maar het is tekenend. Malaise alom..
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

di jan 13, 2009 21:39

Niet alleen dat, ik begreep ook nog eens dat de verbouwing door Gijbels van het pand van Kroymans in Hilversum stilgelegd is. Qua financien of qua bezwaarschriften, dat is dan nog de vraag.
Voorts is het zo, dat de activiteiten die de laatste tijd plaatsvonden, gebaseerd waren op orders van tot wel twee jaar terug. (levertijden!) En dat er al tijden geen Ferrari's, Astons etc meer verkocht zijn.
Wereldwijd gaat het (niet tegengesproken) gerucht dat 60% van de orders van de nieuwe California geannulleerd zijn.
Wij hebben gelukkig nog geen last. Werkplaats is nog voor maanden vol, vorige maand nog twee wagens verkocht, deze maand idem, tot dusver.
Fraai is anders!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

di jan 13, 2009 22:15

Uh... Wouters exit? Hoe?

Er is vandaag nog een bezoek gebracht aan Wouters en schijnbaar niks aan het handje... Zijn uiteraard wel verhuisd...

Bedoel je misschien de Zaltbommel vestiging van Kroymans? Daar is Alfa weg en het Jaguar gebeuren is aan de plaatselijke LaRo dealer verkocht. Zaltbommel is ook uit de dealer locator van www.alfaromeo.nl verwijderd.

Wouters en alle SvL vestigingen staan er nog gewoon in, Wouters zelfs met het nieuwe adres.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Alfa 1.5

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

di jan 13, 2009 22:31

nieuwste gerucht: meerdere vestigingen van SvL dicht, nog deze week, alleen Houten blijft over. Faillissement aangevraagd....
Dus Aalsmeer, Haarlem, Amersfoort, Amsterdam en Utrecht......

Wie meer info?

Wouters Tilburg is exit, Janse Premium... Who's next?
Gaat goed met de Kroymans handel... Not. Na de GM en Caddy en Hummer avonturen.
Ik hoorde dat diverse dealers geen levering van onderdelen meer kregen omdat Kroymans de rekeningen aan Fiat (CQ Alfa) Italie niet betaald had.Tevens staan er van de Kroymans groep in Duitsland diverse grote panden in de etalage.

SvL heeft natuurlijk geen banden met Kroymans, behalve dat die dan importeur zijn. Maar het is tekenend. Malaise alom..
Op dit moment 1 tot 2 weken wachten op specifieke onderdelen inderdaad, Italie wil eerst geld en pas dan leveren ze.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

di jan 13, 2009 22:59

Dat gerucht van vLingen hoorde ik een aantal maanden geleden al, bleek achteraf niet waar te zijn, waren toen wel ontslagen gevallen.
Hoop niet dat het nu wel waar is.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”